הכול בדולר: דלתא רוכשת את מניות קבוצת ההלבשה התחתונה בוגרט

קבוצת Bogart מייצרת מוצרי הלבשה תחתונה, בעיקר חזיות ובגדי ים, עבור מותגים פרטיים • דלתא תשלם סכום סמלי של דולר אחד בלבד על העברת המניות לידיה, על רקע מצבה הפיננסי של החברה הנרכשת, שהתחייבויותיה מוערכות ב-105 מיליון דולר

אייזיק דבח, מנכ"ל ובעלי דלתא / צילום: איל יצהר
אייזיק דבח, מנכ"ל ובעלי דלתא / צילום: איל יצהר

חברת ההלבשה דלתא גליל  , שבשליטת אייזיק דבח, ממשיכה להרחיב את פעילותה באמצעות רכישת חברות ברחבי העולם. היום (ב') דיווחה דלתא גליל כי חתמה על הסכם לרכישת קבוצת בוגרט (Bogart), לאחר שזו נקלעה בשנה האחרונה לקשיי נזילות חמורים שפגעו בתוצאותיה.

בוגרט מייצרת מוצרי הלבשה תחתונה, בעיקר חזיות ובגדי ים, עבור מותגים פרטיים. בתמורה להעברת מניות בוגרט לידיה, תשלם דלתא גליל סכום סמלי של דולר אחד ותיטול על עצמה את התחייבויות בוגרט, שמסתכמות ב-105 מיליון דולר, לאחר הסדר אליו הגיעה דלתא גליל עם הבנקים המממנים של בוגרט בהונג-קונג. 26 מיליון דולר מתוך סכום זה הם הלוואות שהעניקה דלתא גליל לבוגרט במהלך החודשים פברואר-מרץ השנה.

תמורת העסקה תכלול גם זכאות לתשלומים מותני יעדים של 10%-20% משווי קבוצת בוגרט, שיחושבו לפי שש פעמים ה-EBITDA (רווח לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות) שלה, בניכוי ההתחייבויות הפיננסיות במועד התחשיב. התמורה הנוספות תחושב עד סוף 2024, והסף לתשלום שנקבע הוא עמידה של בוגרט ביעד EBITDA שנתי מינימלי של 20 מיליון דולר.

עד להשלמת העסקה בעוד כחודש-חודשיים, מתכוונת דלתא גליל להזרים לבוגרט סכום של 50 מיליון דולר לצורך מימון פעילותה השוטפת. לדברי דלתא גליל, היא מתכוונת לממן את הרכישה ממקורותיה העצמיים (יתרות נזילות קיימות ומסגרות אשראי לא מנוצלות), כאשר בעתיד הקרוב תפעל החברה הישראלית לקבלת מימון בנקאי חדש לבוגרט.

קבוצת בוגרט נוסדה ב-1993 ונחשבת לאחת מיצרניות החזיות הגדולות בעולם. מטה הפעילות שלה נמצא בהונג-קונג. הקבוצה מעסיקה כ-10,000 עובדים (מרביתם עובדי ייצור) ומחזיקה במפעלי גזירה ותפירה ובמפעלים לייצור חומרי גלם דוגמת תחרה לשימושה בעצמי או למכירה עבור לקוחות חיצוניים. מרבית מפעלים אלה ממוקמים בסין, והיתר בתאילנד ובמיאנמר.

בין היתר מייצרת בוגרט מוצרים למותגים כמו ויקטוריה'ס סיקרט, La Senza, Adore Me, Jockey או Hanes - המשווקים בעיקר בארה"ב ובאירופה. את שנת 2017 סיימה קבוצת בוגרט עם מכירות של 232 מיליון דולר ועם רווח תפעולי-תזרימי מתואם (Adjusted EBITDA) של 20.6 מיליון דולר. ב-2018 הסתכמו מכירות הקבוצה ב-230 מיליון דולר, אולם הרווח התפעולי-תזרימי המתואם התכווץ ל-12.2 מיליון דולר עקב קשיי נזילות אליהם נקלעה החברה במחצית השנייה של השנה.

קשיי נזילות אלה נמשכו גם במחצית הראשונה של 2019 והובילו לעיכובים ביכולתה של בוגרט לרכוש חומרי גלם ולדחייה באספקת המוצרים ללקוחותיה. עיכובים אלה התבטאו בירידה משמעותית במכירות בוגרט בתקופה זו.

לדברי דלתא גליל, היא מייחסת חשיבות רבה לכניסתה כשחקן משמעותי ברמה עולמית בתחום ייצור החזיות, תוך הרחבת של המוצרים שביכולתה להציע ללקוחותיה הקיימים וחיזוק הקשר עמם. "הרכישה תמצב את החברה כשחקן מוביל בתחום החזיות ובכלל, תחומים שלחברה לא הייתה נוכחות משמעותית והמאופיינים בשיעורי רווחיות גבוהים באופן יחסי".

בדלתא גליל הסבירו היום כי מדובר בניצול של הזדמנות יוצאת דופן לרכוש יצרן עולמי מוביל של מוצרי הלבשה לתחתונה לשוק המוצרים באיכות גבוהה.

אייזק דבח, בעלים ומנכ"ל של דלתא גליל, אמר היום כי "זו הזדמנות אסטרטגית ייחודית, בה אני מזהה פוטנציאל אדיר לדלתא למנף את הבסיס הצרכני החזק של קבוצת בוגרט ואת שותפיה הבולטים, באופן שיתרום להגדלת המכירות וחיזוק היחידות העסקיות להן אין נוכחות בקטגורית החזיות".

דלתא מעריכה כי לרכישה צפויה השפעה חיובית שולית על תוצאותיה במחצית השנייה של 2019 ותתרום לרווחיותה בשנת 2020.

כחלק מהעסקה תישאר הנהלת בוגרט בתפקידה, כאשר הבעלים הנוכחי ימשיך לשמש כדירקטור, ואשתו תמשיך לכהן כמנהלת בכירה בחברה הנרכשת.