יאיר נתניהו בארה"ב: "טראמפ כוכב רוק בישראל"

בנו של ראש הממשלה התראיין במהלך ביקור בארה"ב ואמר: "רוב הישראלים מעריצים את אמריקה ומעריצים את טראמפ" • בהמשך נשאל נתניהו על הגדר בגבול ישראל-מצרים ואמר ש"ללא הגדר היו זורמים לישראל אף מאות אלפי אנשים - דבר שהיה מביא לחיסול המדינה"

יאיר נתניהו / צילום: שלומי יוסף
יאיר נתניהו / צילום: שלומי יוסף

בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו מבקר בארה"ב, ובמהלך ביקורו התראיין בפודקאסט "White House Brief", שם אמר שהנשיא טראמפ ייזכר בהיסטוריה היהודית כאחד המנהיגים הגדולים ביותר עבור מדינת ישראל והעם היהודי. זאת בשל מהלכים כהעברת השגרירות האמריקאית לירושלים וההכרה ברמת הגולן.

"העם היהודי עדיין זוכר את המלך כורש מפרס אשר הכיר בירושלים לפני 2,500 שנה" אמר נתניהו, כאשר הוא מתכוון להצהרת כורש על הזכות לבנות את בית המקדש השני - דוגמה היסטורית בה מרבה ראש הממשלה נתניהו להשתמש כאשר הוא מדבר על הנשיא טראמפ.

"רוב הישראלים מעריצים את אמריקה ומעריצים את טראמפ. הוא כוכב רוק בישראל" אמר נתניהו הצעיר, אשר לא התראיין עד היום כמעט - בעברית או באנגלית.

הראיון נערך עם ג׳ון מילר, כתב הבית הלבן של גוף התקשורת "בלייז טי.וי" (BlazeTV). בלייז הוקמה על ידי שדרני הימין הפופולריים גלן בק ומארק לוין, על בסיס תוכניות הרדיו הימניות-שמרניות של השניים.

בהמשך, המראיין מילר הגיב לדברי נתניהו ואמר: "הוא עושה כה הרבה למען ישראל, עד שהייתי רוצה שהוא יעשה חלק מהדברים גם פה בארה"ב".

בהמשך נשאל נתניהו על הגדר בגבול ישראל-מצרים וכיצד היא פתרה את בעיית זרם מהגרי העבודה והמסתננים שהגיעו לישראל. נתניהו תיאר את הפרטים והוסיף, שללא הגדר, היו זורמים לישראל אף מאות אלפי אנשים, "דבר שהיה מביא לחיסול המדינה".

יאיר נתניהו נמצא מזה שבוע בארה"ב, וברשת הטוויטר הוא מעלה מדי כמה שעות תמונות ממפגשים עם אישים שונים. בין השאר ביקר אצל יועצת קמפיין בכירה של הנשיא טראמפ, קתרינה פירסון, מי שעומדת בראש מערך תקשורת קמפיין הבחירות של דונלד טראמפ ל-2020 (וגם היתה בכירה בקמפיין 2016) ובאולפן החדשות של המגיש טאקר קרלסון מרשת פוקס ניוז.