מח"ש נגד שוטר מתנדב: מסר מידע כוזב ושיבש מהלכי משפט

הודעת מח"ש מגיעה שעות לאחר שהודיעה על הגשת כתב אישום נגד שוטרת ביחידת התנועה של מרחב איילון בטענה כי רשמה לכאורה דוחות תנועה כוזבים לנהגים, שבעקבותיהם נדרשו לשלם קנס כספי • בא-כוח המתנדב: מדובר בקצין ביחידה מיוחדת, במקום לקבל צל"ש הופנה לו עורף

משטרת ישראל / צילום: שאטרסטוק
משטרת ישראל / צילום: שאטרסטוק

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה הודיעה היום (ג') כי הגישה לאחרונה לבית משפט השלום בראשון-לציון כתב אישום נגד אור חן, מתנדב לשעבר בתחנת המשטרה ברחובות, בגין מסירת ידיעה כוזבת ושיבוש מהלכי משפט לכאורה.

הודעת מח"ש על הגשת כתב האישום הגיעה שעות בודדות לאחר שאותה מח"ש עדכנה על כך שהגישה לפני מספר ימים כתב אישום נגד שוטרת ביחידת התנועה של מרחב איילון, בטענה כי רשמה לכאורה דוחות תנועה כוזבים לנהגים, שבעקבותיהם נדרשו לשלם קנס כספי

בכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מור לרמן ממח"ש בפרקליטות המדינה, פורט כי בתאריך 10.2.2017, בזמן ששירת חן כמתנדב בתחנת המשטרה ברחובות, ובמהלך משמרת לילה, התרחש אירוע דקירה סמוך ל"גן המייסדים" בעיר רחובות.

לפי הנטען, חן, אשר היה בקרבת מקום, הגיע לזירה והבחין בחבורת נערים, בהם חשד כמעורבים בתקרית הדקירה. הנערים החלו להימלט מהמקום, בעודם בגילופין, וחן החל דולק אחריהם. לאחר מרדף רגלי קצר הדביק הנאשם את החבורה, ואז, לפי עובדות כתב האישום, החל מאבק פיזי בין הנאשם ובין שלושה נערים מהחבורה. בשלב מסוים, בעוד המאבק בעיצומו, שלף חן את נשקו האישי, כאשר בשל רשלנותו, ומסיבה שאינה ידועה, נפלט כדור מנשקו, וכתוצאה מכך פגע הקליע בירך שמאל שלו והביא לפציעתו, והלה נזקק לטיפול רפואי.

האירועים הפליליים לכאורה מתחילים לפי כתב האישום לאחר פליטת הכדור מנשקו של הנאשם. לטענת המדינה, בסמוך לפליטת הכדור דיווח הנאשם בגל הקשר המשטרתי כי נפלט כדור מנשקו, ומיד לאחר מכן דיווח בכזב בקשר כי הנערים ניסו לחטוף את נשקו. עוד נטען כי בסמוך לאחר פליטת הכדור, הבחין הנאשם בזירה בתרמיל הכדור שנפלט מנשקו, ובעודו פצוע בעט בתרמיל שהיה מונח על הארץ, במטרה להרחיקו מהזירה ולהסתירו. עם הגעת כוחות המשטרה הראשוניים לזירה, חזר הנאשם על הדיווח הכוזב לכאורה - בהצביעו על המתלונן ששכב על הארץ בזירה ובאומרו כי זה ניסה לחטוף את נשקו וירה בו.

בעקבות הדיווח הכוזב של הנאשם נעצר המתלונן, בין היתר בחשד כי ניסה לחטוף את נשקו של הנאשם, ירה לעברו והביא לפציעתו, ונחקר בחשד לביצוע עבירות פליליות, בין היתר ניסיון לרצח שוטר והחזקת נשק שלא כדין. לאחר החקירה הוארך מעצרו של המתלונן, כאשר הנאשם (חן) חוזר על הדיווח הכוזב בהודעתו במשטרה ובחקירתו במחלקה לחקירות שוטרים, באומרו כי "אקדחו נחטף על-ידי המתלונן, וכתוצאה מכך נשמעה לפתע ירייה אשר הביאה לפציעתו".

בא-כוחו של השוטר המתנדב, עו"ד משה ליפשיץ, הכחיש את הדברים ומסר בתגובה: "מרשי נכון לאותה תקופה היה חייל ביחידה מיוחדת, כאשר בשעות הספורות שהיה מגיע לביתו, היה מגיע להתנדב בתחנת המשטרה ברחובות. באותו היום בו אירע האירוע, מרשי נסע על-מנת להביא כלכלה לשוטרים שעבדו באותו ערב בשטח, ונעצר ברחוב על-ידי עוברים ושבים, אשר הראו לו אדם שוכב כשהוא דקור ומדמם על הרצפה.

"באותו רגע הבחין מרשי בשלושה אנשים, שכשזיהו אותו במדי משטרה, החלו לברוח מהמקום בהליכה מהירה. הדבר עורר את חשדו של מרשי, שעקב אחריהם רגלית, ובשלב מסוים, כשהגיעו למקום מבודד, השלושה ארבו לו והתנפלו עליו באלימות וניסו גם לחטוף לו את הנשק. תוך כדי המאבק ובכדי שלא ייקחו לו את נשקו, נפלט כדור שפגע ברגלו של מרשי.

"מרשי ניסה להגן על עצמו ולמנוע את חטיפת נשקו, וכמובן שלא עשה את הדברים המיוחסים לו. במקום לקבל צל"ש הופנה לו עורף, וכרגע הוא עומד בפני כתב אישום בבית המשפט. בנוסף, למרשי נודע על הגשת כתב האישום נגדו מהתקשורת ולא ממח"ש".

*** חזקת החפות: אור חן הוא בגדר נאשם במעשים המיוחסים לו בכתב האישום, וכל עוד לא הורשע בדין, עומדת לו חזקת החפות.