ועדת הביקורת של בנק הפועלים פסלה מועמדות דליה טל לדירקטוריון

בכך הוסרה מעל סדר היום האפשרות להצטרפותה לדירקטוריון הפועלים של טל, שזוהתה במשך שנים רבות עם הנהלת בנק לאומי הקודמת

דליה טל / צילום: אמיר מאירי
דליה טל / צילום: אמיר מאירי

ועדת הביקורת של דירקטוריון בנק פועלים  פסלה את מועמדותה של עו"ד דליה טל לתפקיד דירקטורית בבנק. בכך הוסרה מעל סדר היום האפשרות להצטרפותה לדירקטוריון בנק הפועלים של טל, שזוהתה במשך שנים רבות עם הנהלת בנק לאומי הקודמת, שהיא שימשה לה כיועצת משפטית חיצונית בכירה. בעקבות פסילתה של מועמדות טל, הוועדה למינוי דירקטורים בתאגידים בנקאיים הודיעה היום כי המועמדת החליפית במקומה היא תמר בר-נוי גוטלין, שהייתה בעבר בלאומי קארד.

דבר הפסילה התברר אגב מענה של הוועדה למינוי דירקטורים בתאגידים בנקאיים לעמותות לובי 99 וצדק פיננסי שהביעו לאחרונה התנגדות למינויה של טל. בעקבות ההחלטה של ועדת הביקורת בבנק הפועלים הוועדה לא רואה צורך לדון בנימוקים של העמותות.

הגם שלא ניתן פירוט לנימוקי הוועדה, הרי שניתן להעריך שמדובר בקשר שהיה לטל לדוח ביקורת של הפיקוח על הביטוח דאז, שבו נקבע כי קיימת בעייתיות רבה בתפקוד לאומי ושלפיו הדירקטוריון מובל על ידי ההנהלה. או אז יוחד פרק בדוח יוחד לטל ולאפשרות לחשש לניגוד עניינים לכאורה בעובדה שהיא מייצגת את ההנהלה ואת הדירקטוריון וגם מייצגת את הבנק בעסקאות רכישה ומכירת נכסים פיננסיים וזאת במקביל להיותה עו"ד שותפה במשרד עורכי דין שנהנה מהכנסה מלאומי. כמו כן, טל הייתה דומיננטית מאוד בלאומי בימים בהם נזרעו הזרעים לפרשת המעורבות בהעלמות מס בארה"ב, שהייתה יקרה מאוד עבור הבנק, כמו גם עבור הפועלים.

ככל הידוע ועדת הביקורת של הבנק פסלה את מועמדותה שלך טל לתפקיד דירקטורית בשל סוגיית ה"זיקות" שלה. בחודש שעבר נודע כי טל הינה אחת משלושה מועמדים שהציעה הוועדה למינוי דירקטורים בתאגידים בנקאיים לתפקיד "דירקטור שאינו חיצוני", לצד יו"ר הבנק המכהן, עו"ד עודד ערן, וד"ר דוד צביליחובסקי. עתה מצטרפת אליה בר-נוי גוטלין, כשהאסיפה הכללית של הבנק תבחר שני דירקטורים מתוך שלושת המועמדים.

נוסף על המועמדים הללו לתפקיד דירקטור "שאינו חיצוני", הוועדה הציעה את אבנר דוד ואת אריה אורלב כמועמדים לתפקיד דירקטור חיצוני, כשלצדם עוד שלושה מועמדים לתפקיד דירקטור חיצוני נוסף - נעם הנגבי, ישראל זיכל וראובן קרופיק.

מעמותת צדק פיננסי, שפעלה לפסילת מועמדותה של טל, נמסר היום כי "אנחנו מברכים על פסילתה של דליה טל. הגיע הזמן שהבנקאים ילמדו ביטוי חדש - 'לקיחת אחריות'. רק כך ניתן יהיה לתקן את הכשלים המרובים של המערכת הפיננסית. פעלנו יחד עם שותפינו - לובי 99 ועו"ד שחר בן מאיר - לפסילת המינוי, ואשרי המאמין לבנק הפועלים כי בכל מקרה ובלי קשר לפנייתנו, הוחלט על ידם שהמינוי אינו ראוי".