Minute Media הישראלית גייסה 40 מיליון דולר

החברה, שמפעילה אתרי תוכן, גייסה מאז שהוקמה 120 מיליון דולר • לפי החברה, ההכנסות שלה מתקרבות ל-100 מיליון דולר

אסף פלד, מנכ"ל החברה ומייסד-שותף
אסף פלד, מנכ"ל החברה ומייסד-שותף

חברת Minute Media הישראלית, שעוסקת בהפצת תכני מדיה של אוהדי ספורט, גייסה 40 מיליון דולר בסבב אותו הובילו בית ההשקעות האמריקאי Hamilton Lane ו- Maor Ventures, קרן אירופית-ישראלית. בסבב השתתפו גם המשקיעים הקיימים בחברה, בהם גולדמן זאקס, באטרי ונצ'רס, קומרה קפיטל, ג'מיני ועוד.

בחברה לא הסכימו לחשוף את השווי לפיו בוצע הגיוס. בנוסף, לא הסכימו לחשוף האם כל הכסף זרם לקופת החברה, וניתן להניח כי לפחות חלק קטן ממנו שימש לרכישת מניות מהמייסדים והעובדים. המנכ"ל אסף פלד ציין כי הם שוקלים לבצע הנפקה בשוק הציבורי, אך כרגע אין החלטה קונקרטית בנושא. בחברה ציינו כי ההכנסות שלה מתקרבות ל-100 מיליון דולר וכי קצב הצמיחה שלה עומד על מעל 100%. עוד הוסיף פלד כי החברה עברה לרווחיות.

Minute Media הוקמה בסוף 2011 על ידי פלד, שכאמור משמש כמנכ"ל, וגילי בימן ויובל לרום, שעזבו את החברה. החברה פיתחה פלטפורמת תוכן שעליה מושתתים מספר אתרי תוכן שמפעילה החברה, בעיקר בתחום הספורט. באחרונה נכנסה גם לתחום הבידור. התוכן באתרים האלו מבוסס בחלקו הגדול על הגולשים עצמם. החברה מפעילה שלושה אתרי ספורט עיקריים: 90 min, שמיועד לאוהדי כדורגל; 12 up, שמתמקד בספורט אמריקאי; ו- DBLTAP, המיועד לחובבי הספורט האלקטרוני. החברה רכשה בשנה האחרונה שני אתרים אמריקאיים שעוסקים בבידור ובספורט. כמחצית מהכנסות החברה מגיעות מפרסום באתרים. באתרי החברה גולשים 140 מיליון גולשים ייחודיים בחודש.

שאר ההכנסות מגיעות ממודל עסקי שונה: החברה מאפשרת לגופים אחרים להשתמש בפלטפורמה שפיתחו. כך למשל, ספורט אילוסטרייטד יכולה לבנות אתר משלה על גבי הפיתוח של החברה הישראלית, וכן לשלב תכנים משלה ביחד עם תכנים מאתרי Minute Media. בחברה מועסקים היום 210 עובדים, מתוכם כ-80 בישראל - ומהם כ-60 איש בטכנולוגיה ובמוצר.

בחברה ציינו כי הסכום שגויס ישמש את החברה להמשך הצמיחה הגלובלית, הגדלת צוותי הפיתוח של החברה בישראל, גיוס עובדים נוספים למרכז הפיתוח בתל אביב וכן הרחבת צוותי המכירות והתוכן.