סטארט-אפ של שמונה יוצאי צ'ק פוינט מגייס 6.5 מיליון דולר

"אורקה סקיוריטי", החברה של השמינייה, מפתחת טכנולוגיה שנועדה לספק לארגונים נראות מלאה של תשתיות הענן שלהם • אבי שוע, אחד המייסדים: התחום בו פועלת החברה נשלט כיום ע"י חברות ותיקות, בנות כ-20 שנה, אשר אינן מיועדות לסביבות ענן

שניים ממייסדי אורקה, אבי שוע וגיל גרון / צילום: לירון כהן אביב
שניים ממייסדי אורקה, אבי שוע וגיל גרון / צילום: לירון כהן אביב

צ'ק פוינט היא החברה הגדולה בישראל ולאורך השנים יצאו ממנה יזמים רבים שהקימו חברות סייבר משלהם. כעת, לא פחות משמונה יוצאי צ'ק פוינט חברו יחד להקמת סטארט-אפ חדש בשם אורקה סקיוריטי, שהכריז היום על גיוס הון של 6.5 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן ההון סיכון הישראלית-אמריקאית YL Ventures המתמחה בהשקעות בתחום הסייבר. השתתפו בו משקיעים פרטיים שהחברה לא חושפת את שמותיהם, אך מוסרת כי מרביתם הם מייסדי חברות סייבר שעשו כבר אקזיט בעצמם.

שמונת המייסדים של החברה הם אבי שוע, לשעבר טכנולוג ראשי בצ'קפוינט ומנכ"ל אורקה, גיל גרון, דירקטור מנהל מוצרי סייבר ב-Gateway וענן בצ'ק פוינט וסמנכ"ל מוצרים באורקה; מתן בן גור ולירן אנתבי, שניהם ארכיטקטים בצ'קפוינט וחולקים את תפקיד הארכיטקט הראשי באורקה; הדס אמיתי, וג'די זאבט ושי פילוסוף, ארכיטקטים בצ'ק פוינט וכיום מפתחים בכירים בחברה, ואתי שפיגל-חוברה - מנהלת הצלחה באורקה ולשעבר ראש צוות תשתיות ומנהלת גרסה בצ'ק פוינט.

אורקה סקיוריטי מפתחת טכנולוגיה שנועדה לספק לארגונים נראות מלאה של תשתיות הענן שלהם, בתחום הנקרא נראות אבטחה (Security Visibility). בוועד המייעץ של החברה חברים שלמה דברת וליאור שיף, לצד מנהלי אבטחת מידע בחברות גלובאליות. צוות החברה מונה 15 איש, כולל שמונת המייסדים, וממוקם בתל אביב. בעקבות הגיוס, החברה מתכננת להגדיל את הצוות פי שתיים עד סוף 2020.

תשתיות ענן הן על פי רוב מבוזרות ומורכבות יחסית לשרתים מקומיים. בהודעת החברה נכתב כי "צוותי אבטחת מידע בארגונים מתקשים לענות על שאלות אבטחת מידע הנוגעות לסביבות הענן של הארגון כגון: אילו שירותים פגיעים, מוגדרים לא נכון, ואפילו פרוצים? האם יש לי שרתים מוזנחים שאיש לא תחזק במשך חודשים? איפה מאוחסן המידע הרגיש שלי? ועוד".

לדברי שוע, התחום בו פועלת החברה נשלט כיום על ידי חברות כמו Qualys, Tenable ו-Rapid7 - חברות ותיקות, בנות כ-20 שנה, אשר אינן מיועדות לסביבות ענן. מנגד, סטארט-אפים שונים הפועלים בתחום ומפתחים פתרונות המיועדים לסביבות ענן, מספקים, פתרונות נקודתיים בלבד, שלא מסוגלים לספק נראות מלאה. לדבריו, התוצאה היא שארגונים נדרשים להתקנות מרובות של תכנות ועדכונים לכל רכיב בנפרד, תהליך המועד לטעויות אנוש רבות.

"אנחנו מפתחים פתרון מקיף מאפס במיוחד עבור הענן, בצורה שלא תדרוש הטמעה גדולה או אפילו כך שלא תידרש הטמעה כלל", אומר שוע. לדבריו, זה בדיוק מה שאורקה סקיוריטי עושה: "כשהסתכלנו מחד בצורה של דף נקי על התחום, הבנו שבגלל שהמכונות הן לא מה שהן היו פעם, אפשר לסרוק בצורה שלא מצריכה שום קונפיגורציה או התקנה כמו שהיה נדרש פעם, וחברות עדיין דורשות היום".

"במקום להתקין סורק על כל שרת או על הרשת, אנחנו מתחברים לתשתיות הענן, ודרכן אנחנו יודעים להבין את התכולה של כל השרתים ומתוך זה אנחנו מרכיבים תמונה של כל האבטחה. אנחנו רואים גם את החומרה הוירטואלית וגם איך היא מחוברת לרשת, וזה מאפשר להרכיב תמונה שלמה של כל השכבות", מספר גיל גרון, מייסד שותף וסמנכ"ל המוצרים באורקה.

גרון ושוע עזבו את צ'קפוינט כדי להקים חברה בתחום נראות האבטחה, ובמקביל, קבוצה של שישה ארכיטקטים עזבו גם הם את צ'קפוינט כדי להקים מיזם דומה. מהר מאוד השמונה איחדו כוחות וכך נולדה אורקה. מדובר בקבוצת מייסדים גדולה במיוחד שעשויה להתפס כבלתי יציבה, אך לדברי גרון, מדובר דווקא ביתרון: "השדרה הטכנולוגית והניהולית של החברה היא ברמה הכי גבוהה שיש, וזה גם מגנט לכח אדם מאוד מוכשר".

השמונה הקימו את אורקה בתחילת השנה, ועד היום ניהלו את החברה מתחת לרדאר ובמימון עצמי. "כולנו עבדנו הרבה מאוד שנים והיו לנו חסכונות. אנחנו לא כאן בשביל הכסף, כולנו ירדנו ברמות השכר שלנו - באנו כדי להקים משהו גדול", אומר שוע, מנכ"ל אורקה, בשיחה עם "גלובס". "אנחנו צוות מייסדים של שמונה וזה יוצא דופן אבל היו תקדימים כמו מלאנוקס, עליבאבא ופייפאל - כך שבהחלט יש דוגמאות לאיך זה עובד ומצליח".

"צוות מייסדי החברה הם יוצאי דופן מכמה בחינות. קודם כל הם שמונה אנשים, והם שמונה אנשים שיצאו מאותו המקום. אנחנו אוהבים לראות צוות מייסדים שמכירים אחד את השני, יצא להם לעבוד אחד עם השני, ולבנות מוצרים יחד. כל אחד מהם עבד 10-15 שנים באבטחת סייבר וספציפית בצ'קפוינט. מבחינתנו זו הייתה הזדמנות מדהימה לעבוד עם צוות מאוד חזק ומאוד מנוסה, וכזה שבא עם כח מאסיבי של הבנה בטכנולוגיות מאוד מורכבות בעולמות אבטחת הסייבר, שנדרשות כדי לפתח את מה שאורקה עושה", עופר שרייבר, שותף ב- YL ונצ'רס, אמר ל"גלובס".

תעודת זהות:

פעילות: נראות אבטחה לענן

הקמה: 2019

מייסדים: אבי שוע, גיל גרון, מתן בן גור, לירן אנתבי, הדס אמיתי, וג'די זאבט, שי פילוסוף ואתי שפיגל-חוברה.

עובדים: 15

משרדים: בתל אביב

גיוסי הון: 6.5 מיליון דולר

משקיעים: YL Ventures