ויקטורי במגעים לרכישת רשת הסופרמרקטים התל-אביבית סופר יודה

לרשת סופר יודה, שבבעלות יהודה גואטה, יש כ-16 סניפים בתל-אביב • הסניפים פועלים 24 שעות ביממה כולל סופי שבוע וחגים, ואם העסקה תצא לפועל, ברשת ויקטורי יידרשו לקבל החלטות בנוגע למדיניות זו

אייל רביד, מבעלי רשת ויקטורי / צילום: אבי רוקח
אייל רביד, מבעלי רשת ויקטורי / צילום: אבי רוקח

רשת ויקטורי הציבורית, שבהובלת אייל רביד, במגעים לרכישת הרשת התל-אביבית סופר יודה - כך נודע ל"גלובס".

הרשת התל-אביבית סופר יודה שבבעלות יהודה גואטה מונה כ-16 סניפים. מדובר בסניפים עירוניים הפועלים 24 שעות ביממה גם במהלך סוף השבוע ובחגים. סביר שאם העסקה תצא לפועל, בויקטורי יידרשו לקבל החלטות בנוגע למדיניות הזו.

ברשת ויקטורי בחרו שלא להגיב לידיעה. ברשת סופר יודה אמרו ל"גלובס": "לא דובים ולא יער, אין שום מגעים, והרשת לא עומדת למכירה. הבעלים לא במשא-ומתן למכירת הרשת לויקטורי".

סופר יודה החלה את דרכה ב-2013, לאחר פיצול בין הבעלים יהודה גואטה ושותפו דאז יוסי ראובני, שהחזיקו בשותפות במותג סופר באבא ברחוב ירמיהו בתל-אביב, אך כתוצאה מסכסוך מתוקשר וקשה בין השניים, שכלל הליכים משפטיים, התפצל הסופרמרקט לשתי חנויות. לאחרונה סגרה סופר יודה את אחד מסניפי הדגל שלה באבן גבירול בתל-אביב על רקע ייקור דמי השכירות. הרשת מפעילה גם שירות משלוחי אונליין.

רשת ויקטורי , שבניהול אייל רביד ובשליטת משפחת רביד, מונה כ-50 סניפים ונסחרת לפי שווי של 642 מיליון שקל. בדוחותיה הכספיים שפרסמה לרבעון הראשון של השנה פרטה ויקטורי כי "נכון למועד הדוח, החברה ממשיכה לבחון התרחבות בתחום פעילותה, באמצעות רכישת פעילות מרכולים ברחבי הארץ", זאת לאחר שהניסיון שלה לרכוש את רשת הקואופ נכשל.

סופרמרקטים שכונתיים נחשבים לפעילות רווחית עבור רשתות המזון, ורובן ככולן מנסות להרחיב את הנוכחות שלהן בתחום הזה. בשנים האחרונות נרשמו מספר מיזוגים ורכישות בתחום. כך, רשת מחסני השוק רכשה את רשת הקואופ, רמי לוי רכשה את השליטה ברשת הסופרמרקטים העירוניים המוזלים סופר קופיקס, קבוצת יינות ביתן רכשה את מגה בעיר, ושופרסל הרחיבה את הנוכחות שלה באמצעות הפורמטים השכונתיים שופרסל אקספרס ושופרסל שלי.