בתגובה לירי לעבר ישראל: צה"ל תקף תשתית של חמאס בדרום הרצועה

התקיפה, שבוצעה על ידי מטוסי קרב, פגעה בתשתית תת-קרקעיות במתחם צבאי של חמאס • הירי שבגללו בוצעה התקיפה מגיע זמן קצר לאחר שהוכרז על הטלת סגר ימי על הרצועה, זאת בעקבות שיגור בלוני נפץ לשטח ישראל - לראשונה מאז החלה הרגיעה באזור

שיגורי רקטות מרצועת עזה על ישראל / צילום: REUTERS, Amir Cohen
שיגורי רקטות מרצועת עזה על ישראל / צילום: REUTERS, Amir Cohen

מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה (ה') תשתית תת-קרקעית במתחם צבאי של חמאס בדרום רצועת עזה - כך נמסר מדובר צה"ל. עוד נמסר כי תקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה ששוגרה מרצועת עזה מוקדם יותר הלילה, שהפעילה התרעת צבע אדום במועצה האזורית אשכול. זוהי הפעם הראשונה בה משוגרת רקטה לאזור מאז שהחלה הרגיעה בחודש שעבר.

"צה"ל ימשיך לפעול נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה", נכתב בהודעה של דובר צה"ל. ממועצת אשכול נמסר כי אין נפילה בתוך יישוב, ולא ידוע על נזק. כוחות מבצעים סריקות באזור, אך עד כה לא אותרו ממצאים.

בצל מקרה זה, מתאם פעולות הממשלה בשטחים בצה"ל הודיע אמש כי הוחלט להטיל סגר ימי על רצועת עזה בעקבות המשך השריפות והפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל. ההחלטה התקבלה לאחר שמאות דונמים של חיטה ויער נשרפו בעוטף עזה רק היום. זאת, בעקבות שיגור בלוני התבערה משטח הרצועה, וכן כמה בלוני נפץ שהתפוצצו במועצה האזורית אשכול מבלי לגרום לנזק או לנפגעים - לראשונה מאז הרגיעה.

התושבים בעוטף עזה זעמו בעקבות המשך שיגורי הבלונים והתריעו כי "טרור הבלונים משתולל". אייל חג'בי, קב"ט המועצה האזורית שער הנגב, אף הזהיר כי "חמאס ממשיך לשגר בלונים, וזה הולך ומחריף. על פניו נראה שהמבצע הצבאי הולך וקרב".

לדברי חג'בי, "חמאס עולה דרגה בשיגור הבלונים לעבר ישראל. היום שוגרו בלוני נפץ לעבר אחד היישובים בעוטף עזה. מצב זה יכול להוביל להידרדרות ולמבצע, וכל זאת תחת מעטפת הניסיון להסדרה".

בתקופה האחרונה נרשמות כארבע שריפות כמעט בכל יום והתושבים דורשים להפעיל יד קשה יד מול מפריחי הבלונים. "חוסר ההתייחסות וחוסר התגובה של ממשלת ישראל מקוממת. זה לא ראוי ולא מובן", אמרה מעיין שניאור, יו"ר ועד מושב נתיב העשרה. "הפרנסה שלנו נשרפת מדי יום. הילדים שלנו חווים שריפות ועשן. אפשר לומר זה רק הולך ומתדרדר. לא מובן למה נותנים לזה יד? זה טרור לכל דבר".

במועצה האזורית אשכול דיווחו מוקדם יותר תושבים על שמיעת קולות נפץ כתוצאה משיגורי הבלונים. בטרם התקבלה ההחלטה על הסגר הימי, הודיע שלשום צה"ל על צימצום מרחב הדיג ברצועה לטווח של עד שישה מיילים. ביום שישי האחרון, הרמטכ"ל אביב כוכבי נפגש עם ראשי הרשויות בעוטף עזה ובשדרות, בפעם הראשונה מאז כניסתו לתפקיד, ואמר להם כי "אסור שטרור הבלונים יימשך".