ההנפקה הגדולה ביותר מאז 2010: עליבאבא הגישה בקשה לרישום בהונג קונג

לפי דיווח בבלומברג, ענקית המסחר המקוון הסינית הגישה בקשה להירשם למסחר בבורסה בהונג קונג • עפ"י הדיווח, עליבאבא בחרה בצ'יינה אינטרנשיונל קפיטל קורפ (CICC) וקרדיט סוויס גרופ כבנקים מובילים להנפקה

עליבאבא / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב
עליבאבא / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאייטיב

ענקית המסחר המקוון עליבאבא הגישה בקשה חסויה להירשם למסחר בבורסת הונג קונג, במהלך שעשוי להוביל למכירת המניות הגדולה ביותר בעיר מאז 2010 - כך דווח בבלומברג על פי מקורות יודעי דבר.

מפעילת שירות המסחר המקוון הגישה השבוע בקשה להירשם למסחר בבורסת הונג קונג, ללא צורך בגילוי נאות פיננסי, וביקשה ששמה לא ייחשף מכיוון שמדובר בעניין פרטי, לדברי המקורות. על פי הדיווח, בחרה עליבאבא בצ'יינה אינטרנשיונל קפיטל קורפ (CICC) וקרדיט סוויס גרופ כבנקים מובילים להנפקה.

עסקת המכירה שיבצע התאגיד הגדול ביותר בסין עשויה להניב עד 20 מיליארד דולר, אך עליבאבא עדיין לא גיבשה סופית את יעד גיוס ההון שלה, לדברי המקורות. אחד מנציגי עליבאבא סירב להגיב.

נכון לחודש מארס הגיעה כמות המזומנים ברשותה של עליבאבא לכ-30 מיליארד דולר, והחברה ניצלה את הגאות בקניות המקוונות בסין במקביל לגידול הגובר בעושרו של מעמד הביניים במדינה. עם זאת, מתקשה עליבאבא לשמור על קצב צמיחתה, מכיוון שכלכלת סין - השניה בגודלה בעולם - רושמת האטה, וממשלת סין מעורבת בסכסוך סחר עם ארה"ב.

מכירת המניות תסייע למימון מלחמת הסובסידיות היקרה של עליבאבא נגד מייטואן דיאנפינג (Meituan Dianping). ייתכן שהעסקה גם תסיט כספי משקיעים ממתחרות כמו מייטואן ומפעילת WeChat, טנסנט הולדינגס. העסקה עשויה גם לחזק את מעמדה של הונג קונג כיעד לחברות טכנולוגיה סיניות שמבקרות לצאת לבורסה, ולהגדיל את הר המזומנים של עליבאבא.

הידיעה על בקשתה של עליבאבא הזניקה את מניותיהן של חברות קשורות. New Huadu Supercenter ו-Sanjiang Shopping Club, שבהן יש לעליבאבא אחזקות, רשמו את העליה היומית המרבית המותרת להן - 10% - בבורסות באסיה; China TransInfo Technology, ש-15% ממניותיה נמצאות בבעלות חברה מסונפת של עליבאבא, העפילה ב-5.4% בבורסת שנזן.

מניית CICC טיפסה ב-1.8%, למרות הירידה הקלה בבורסת הונג קונג.