פינוי-בינוי בבית שמש: 1,000 דירות חדשות במקום 176 ישנות

מתוך 1,000 הדירות החדשות שיוקמו במתחם לח"י בבית שמש, 100 דירות תקבל חברת עמידר שמחזיקה היום בלמעלה ממחצית מהדירות במתחם הישן • את התוכנית יזמה החברה להתחדשות עירונית בשיתוף עיריית בית שמש

עליזה בלוך, ראשת עיריית בית שמש / צילום: יונתן בלום
עליזה בלוך, ראשת עיריית בית שמש / צילום: יונתן בלום

הוועדה הארצית לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) החליטה אתמול (ד') להפקיד להתנגדויות הציבור תוכנית התחדשות עירונית במתחם רמת לח"י בבית שמש. מדובר במתחם בן 176 דירות ישנות, שלמעלה ממחיצתו בבעלות החברה המשכנת עמידר, המחזיקה ב-100 דירות במתחם.

על-פי התוכנית, שחלה על חטיבת קרקע בת 40 דונם, 176 הדירות הישנות הבנויות ב-8 בנייני רכבת ישנים תהרסנה, ובמוקמן יוקמו 10 בניינים חדשים בני 10-25 קומות, הכוללים 1,000 דירות, 100 מתוכן תקבל בחזרה חברת עמידר לטובת הדיור הציבורי. בין הדירות יהיו גם דירות של עד 80 מ"ר. בנוסף כוללת התוכנית 1,000 מ"ר שטחי מסחר בחזית מסחרית לאורך רחוב השבעה. כן תכלול התוכנית מבני ציבור בשטח 5,200 מ"ר הכוללים בית ספר וגני ילדים.

את התוכנית, שערך משרד בר לוי אדרילכים, יזמה "החברה להתחדשות עירונית" בראשות עמי כחלון ולוי קושניר, בשיתוף עם עיריית בית שמש, כאשר חברת עמידר התקשרה עם החברה בהסכמים, ולאחר מכן חתמו על הסכמים גם יתר הדיירים במתחם, כאשר כיום עומדות החתימות על כ-85% מכלל הדיירים במתחם. את הדיריים מייצגים עורכי הדין אילן שרקון ונורית כהן קצב ממשרד שרקון בן עמי אשר ושות'.

יו"ר הותמ"ל וסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אריאל יוצר, מסר: "התוכנית קודמה במסגרת מיקוד המאמצים הממשלתיים להתחדשות עירונית ברחבי הארץ. המתחם ברמת לח"י מביא בשורה לדיירים המתגוררים בשכונה, וליתר הציבור המבקש להתגורר בדיור איכותי בעיר, תוך שיקום ושדרוג המרחב בעיר הוותיקה".

ראש עיריית בית שמש, עליזה בלוך: "אחד הדברים החשובים מבחינתי הוא לתת מענה אמיתי לאוכלוסייה הצעירה של העיר. מבחינתי זו תכנית חברתית שמאפשרת למבוגרים ולצעירים, לעולים ולוותיקים לחיות ביחד. רמת לח"י היא השכונה הראשונה שמייצרת כאלף יחידות דיור אשר תהפוך להיות משכונה ישנה לשכונה בועטת, חיה ומודרנית. אני מזמינה את כולם להצטרף לשכונה הזאת. אני מודה לותמ"ל שתומכים ומלווים אותנו. זו דוגמא שכאשר יש התארגנות עירונית של תושבים שרוצים ביחד להוביל תהליך של שינוי, שותפות ושיפור משמעותי ברמת חייהם".