"ההיענות הייתה מדהימה - פי 5 ממה שביקשנו": קורנית מגייסת עד 137 מיליון דולר בנאסד"ק

לחתמים ניתנה אופציה לרכוש מניות במחיר ההנפקה לתקופה של 30 יום, כך שהתמורה הכוללת של ההנפקה - 119 מיליון דולר - עשויה לגדול ב-18 מיליון דולר

"היו יומיים מדהימים, נפגשנו עם חברות ההשקעה הכי גדולות בעולם וההיענות הייתה מדהימה - פי חמישה ממה שביקשנו לגייס" - כך מספר היום (א') מנכ"ל חברת קורנית דיגיטל, רונן סמואל, על ההנפקה המשנית שהתמחור שלה נקבע בסוף השבוע.

קורנית דיגיטל , יצרנית מערכות דפוס דיגיטליות להדפסה על טקסטיל, מנפיקה כ-4.3 מיליון מניות חדשות במחיר של 27.5 דולר למניה, ובתמורה כוללת של כ-119 מיליון דולר. התמורה עשויה לגדול בעוד כ-18 מיליון דולר משום שלחתמים בהנפקה ניתנה האופציה לרכוש מניות במחיר ההנפקה לתקופה של 30 יום.

מחיר ההנפקה משקף דיסקאונט של 1.4% על מחיר המניה יום לפני התמחור, ושל 6.3% על המחיר יומיים קודם לכן - לפני שקורנית הודיעה על כוונתה לצאת להנפקה. מחירה של קורנית בנאסד"ק בסוף השבוע היה כ-28.4 דולר, המשקף לחברה שווי של כמעט מיליארד דולר.

בסוף הרבעון הראשון היו לקורנית בקופה 124 מיליון דולר. לדברי סמואל, "אנחנו נמצאים כיום בתנופה יפה בביזנס, בעיקר סביב לקוחות אסטרטגיים מאוד - המותגים הכי גדולים בעולם - ואנחנו מזהים אזורים שיכולים להוסיף ערך לאותם מותגים. אנחנו מסתכלים על כל מיני רכישות עתידיות, שהמטרה שלהן היא בעיקר לתת מענה טוב ומקיף יותר, בין היתר בתחומים של תוכנה, הרחבת הפורטפוליו שלנו ו-go-to-market. זיהינו כבר מספר רכישות פוטנציאליות מעניינות, ועכשיו ניכנס ונבחן אותן יותר לעומק".

סמואל מוסיף סיבה נוספת לגיוס ההון, והיא שבעבודה עם המותגים הגדולים, ללקוחות חשוב שיהיה לחברה מאזן חזק. "הם מסתכלים עלינו כשחקן אסטרטגי ארוך-טווח, וחשוב שגם בתקופות קשות יותר תהיה לנו גמישות ונוכל להגיב לתחרות במהירות", אומר סמואל.

לאור הביקושים הגבוהים בהנפקה, למה לא הגדלתם את היקף הגיוס?

"רצינו להגביל את הגיוס כי יש גבול לכמה אנחנו צריכים. יש עדיין את האופציה לחתמים לקנות עוד 651 אלף מניות ואני מניח שתשמעו על זה. הצלחנו להוציא את הגיוס במחיר ממש פנטסטי ובדיסקאונט מינימלי, ו-80% מהמשקיעים היו משקיעים חדשים שנכנסו לקורנית - חברות ההשקעה הכי גדולות, שמסתכלות עלינו היום יותר ברצינות.

"הייתה גם היענות יפה מאוד של משקיעים ישראלים, גם קיימים וגם חדשים. מעבר לזה, העובדה ששווי השוק שלנו הגיע למיליארד דולר, מובילה לכך שמסתכלים עלינו משקיעים יותר משמעותיים, ומחזורי המסחר בנו יותר גבוהים אז הם גם מרגישים נוח להיכנס. הם גם מבינים היטב את מגמות השוק, את עולם האופנה שהולך לכיוון של קסטומיזציה, איכות הסביבה, מהירות - אנחנו הפתרון שמחבר את הכול; בהנפקה נכנסו משקיעים שמתמקדים בעולם הקמעונות כי הם מבינים את זה. בסך הכול, אנחנו מאוד גאים ומרוצים מהתוצאות של ההנפקה, שמעמידה את קורנית במצב חזק יותר במבט קדימה".

מתי אפשר לצפות לדיווח על רכישה חדשה?

"אנחנו מסתכלים על מספר רכישות רלוונטיות בזמן הקרוב, וחלק מהן יותר ארוכות-טווח. לא מדובר על רכישה אחת גדולה, אלא על מכלול של מספר רכישות".

קורנית הונפקה לראשונה בנאסד"ק באפריל 2015 במחיר של 10 דולרים למניה, ולפי שווי של 288 מיליון דולר לחברה. בהמשך ביצעה שלוש הנפקות משניות (שתיים מהן היו לצורך הצעת מכר בלבד, של קרן פורטיסימו ששלטה בחברה בעבר) - במחירי מניה של 16.5 דולר, 20.6 דולר ו-20.5 דולר.

מתחילת השנה זינקה המניה ב-51.7%, למרות מהלומה קלה שספגה בחודש שעבר כשגוף ההשקעות Spruce, המתמחה בשורטים, המליץ עליה בהמלצת "מכירה חזקה". מאז המניה התאוששה וחזרה לרמות של לפני ההמלצה. קורנית עדכנה בעבר שהיעד שלה הוא להגיע לקצב מכירות של 500 מיליון דולר ב-2023, לעומת מכירות של 142 מיליון דולר ב-2018.