ראש עיריית לוד יאיר רביבו עוצר את מחיר למשתכן בעירו

יאיר רביבו דורש גם לבצע הגרלות בעירו רק על דירות שקיבלו היתרי בנייה • היועץ המשפטי לממשלה המליץ בעבר דברים דומים • המשמעות של דרישותיו של רביבו היא עיכובים ניכרים במימוש ההגרלות בלוד

יאיר רביבו, ראש עיריית לוד / צילום: תמר מצפי
יאיר רביבו, ראש עיריית לוד / צילום: תמר מצפי

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, עוצר את הגרלות מחיר למשתכן בעירו, ודורש משר האוצר משה כחלון לערוך את ההגרלות רק לאחר שהדירות המוגרלות יזכו בהיתרי בנייה ורק בתנאי שהמגרילים יתחייבו להתגורר בדירות שרכשו לתקופה מסוימת.

בחודשים הקרובים ישווקו בעיר לוד אלפי יחידות דיור בשכונות החדשות בעיר שיוקמו על חלק מאדמות מושבי בן שמן וניר צבי שסופחו ללוד. מחצית מהשיווקים יהיו במסגרת מחיר למשתכן. המכרז הראשון על קרקעות אלה, המיועד ל-1,082 יחידות דיור מתקיים בימים אלה, ומועד הגשת הצעות היזמים על הקרקע אמור להיות עד ל-1 ביולי, ואולם דרישותיו של רביבו לכחלון עשויה לעכב את ההליכים.

בלוד התקימו לפני כשלוש שנים הגרלות על מאות דירות במסגרת מחיר למשתכן, על אדמות מושב אחיסמך, שכבר אוכלסו. כחלק מהפקת הלקחים מאותן הגרלות, דורש ראש העיר לחייב את זוכי ההגרלות לגור בעצמם בדירות לתקופה תחומה של כ 3 שנים, על מנת להקטין את כמות הדירות להשקעה, ולהביא לעיר תושבים חדשים.

כמו כן דרש רביבו לקיים את ההגרלה רק לאחר קבלת היתר הבנייה מהועדה המקומית, "כיוון שקיום ההגרלה טרם קבלת ההיתר מפעיל לחצים אדירים על הרשות המקומית מצד הזוכים בבקשות להנפקת היתר הבנייה טרם הבשלת התוכנית". יש לציין, כי היועץ המשפטי לממשלה המליץ דברים דומים בחוות דעת שכתב באחרונה, ואולם הדבר נראה בלתי אפשרי, שכן רוב צבר הדירות שהדירה מייעדת ל"מחיר למשתכן" רחוק מקבלת היתרי בנייה.

לאור זאת המשמעות של דרישותיו של רביבו היא עיכובים ניכרים במימוש ההגרלות בלוד.

טרם נמסרה תגובה ממשרד השיכון.