גפני עצר העברות תקציביות עד לתקצוב החינוך המיוחד

בפתח דיוני ועדת הכספים התייחס גפני לפתרון המשבר בצהרונים ואמר: "אי-אפשר לעשות קיצוץ רוחבי על כל דבר שצריך לממן" • בהמשך הישיבה התייחס גפני לנושא סגירת שדה דב ואמר כי ביקש כינוס דיון פגרה דחוף

ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים / צילום: כדיה לוי
ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים / צילום: כדיה לוי

יו"ר ועדת הכספים הזמנית, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), הודיע היום (א') כי הוא עוצר את ההעברות התקציביות בוועדת הכספים, עד שימצא פתרון לתקצוב גננות וילדים בחינוך המיוחד.

בפתח דיוני ועדת הכספים התייחס גפני לפתרון המשבר בצהרונים ולאפשרות של קיצוץ רוחבי בתקציב משרדי הממשלה, ואמר: "אני שמח על הפתרון הזה, פעלתי בנושא ושוחחתי עם הגורמים האמונים, ואני שמח על התוצאה. לצד כך, הבנתי שהולכים לעשות קיצוץ רוחבי נוסף כדי לממן את זה. אני לא אעביר את זה. אי-אפשר לעשות קיצוץ רוחבי על כל דבר שצריך לממן. על שכר השוטרים, על הצהרונים. צריך לזכור שבקיצוץ רוחבי פוגעים בעוד נושאים חשובים. אני לא מתכוון להשאיר את המצב הזה של הגרעון והקיצוצים שיפגעו בשכבות החלשות, מאיפה אתם חשובים שיקצצו?!".

גפני רמז שמשרד האוצר הניח הבוקר בפניו נייר עבודה לקיצוץ הרוחבי אשר אינו מלא. "משרד האוצר לא יעבוד עלי. עם כל הכבוד...כשאני מדבר עם אגף התקציבים, הם אומרים טעינו. אז אם הם טעו שימשכו את זה חזרה. אני לא אוהב שעובדים עלי. בנוגע לבניית כיתות, יש סיכום שמונח על השולחן, וזה לא קיים בהצעה, הנייר שהציגו היום מן האוצר לא כולל את בניית הכיתות לחינוך המיוחד, אז שהם יפסיקו עם הרשעות הזו, אני לא מסכים שיגעו בחינוך המיוחד…."

בהמשך הישיבה התייחס גפני לנושא סגירת שדה דב. הוא אמר כי ביקש כינוס דיון פגרה דחוף. כזכור, היום הייתה אמורה להיערך ישיבה עם ראש עיריית אילת יצחק הלוי, נציגי האוצר ונציגי משרד ראש הממשלה, המנכ"ל היוצא יואב הורביץ והמנכ"ל הנכנס רונן פרץ. אולם הלוי כינה את הישיבה הזו "אמבוש" וסירב להשתתף.