השליח האמריקאי למו"מ עם הפלסטינים: נחכה עם פרסום התוכנית עד אחרי הבחירות

השליח האמריקאי למו"מ עם הפלסטינים, ג'ייסון גרינבלט, התראיין הערב בועידת העיתון "ג'רוזלם פוסט" בניו יורק • באשר לאפשרות סיפוח של חלק מן הגדה המערבית, במסגרת הגישות שעלו בראיון של שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן לעיתון ניו יורק טיימס, אמר גרינבלט: "אני אתן לו לפרש את דבריו, אבל הוא דיבר שם באופן אלגנטי, ואני תומך בדבריו"

ג'ייסון גרינבלט, השליח המיוחד של טראמפ למזרח התיכון / צילום: רויטרס
ג'ייסון גרינבלט, השליח המיוחד של טראמפ למזרח התיכון / צילום: רויטרס

השליח האמריקאי למו"מ עם הפלסטינים, ג'ייסון גרינבלט, התראיין הערב (א') בוועידת העיתון "ג'רוזלם פוסט" בניו יורק. לדבריו, כעת עם הבחירות הנוספות, הממשל יחכה עם פרסום החלק הפוליטי של התוכנית עד אחרי הקמת ממשלה בישראל.

"אין זה סוד שהבחירות הנוספות עיכבו את התהליך. אם לא הבחירות, ייתכן שהיינו מפרסמים את התוכנית כבר במהלך הקיץ. אמרתי מן הרגע הראשון שלא נציב לוחות זמנים. בתחילה בעצרת האום בספטמבר 2018, הנשיא אמר שזה יתפרסם תוך כ-4 חודשים, ואכן התכוונו לפרסם, ואז בישראל הלכו לבחירות. לאחר מכן, קיווינו לפרסם במהלך הקיץ, אך כרגע אנחנו מחכים עד שתוקם ממשלה חדשה".

באשר לתוכנית האירועים בבחריין, "סדנאות השלום", אמר גרינבלט כי "הועידה אינה רק בנוגע לכסף, אלא עבודה שיכולה להראות מה יקרה עם הכלכלה הפלסטינית, אם יהיה הסכם שלום. אנחנו רוצים להדגיש את הנקודה שתוכנית שלום לא תצליח ללא תוכנית כלכלית. התזמון הוא כזה שאנחנו חושפים את החלק הכלכלי לפני החלק הפוליטי, אבל זה ברור שזה לא יכול לעמוד לבד".

באשר לאפשרות סיפוח של חלק מן הגדה המערבית, במסגרת הגישות שעלו בראיון של שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן לעיתון "ניו יורק טיימס", אמר גרינבלט: "אני אתן לו לפרש את דבריו, אבל הוא דיבר שם באופן אלגנטי ואני תומך בדבריו".

בהמשך הראיון שלף גרינבלט פתק מכיסו שהוא נושא עמו "כמעין קמע פרטי" ובו אדם פלסטיני עמו נפגש מסר לו דברים חמים על פועלו.

גרינבלט ציין שהוא וקושנר נפגשו לאורך שנת 2017 (וֹגם אחריה) עם פלסטינים רבים. "אני לא מתיימר להגיד דברים שסותרים את השלטון שמייצג אותם, אבל יש שם קולות מגוונים", אמר גרינבלט.

באשר להגעה להסכם הוא אמר "לא נעמיד פנים שאנחנו יכולים לכפות את זה. אני סומך על ישראל שהיא דמוקרטיה, למרות שהבחירות הנוספות הפתיעו אותנו. יש לי כבוד לממשלת ישראל שתחליט מה טוב עבור הישראלים, ואני לא חושש מכך שזה יעורר אי יציבות פוליטית בישראל, יש מדינות רבות שיסייעו לישראל ולפלסטינים להתקדם עם ההסכם הזה. תחשוב על כמות האנשים שחייהם ינצלו אם יהיה שינוי".