אינטל דוחה במספר חודשים את הקמת המפעל בקריית גת

החברה הודיעה לקבלני משנה על עיכוב בהקמת המפעל; העיכוב לא צפוי להשפיע על המענק שמקבלת החברה מהמדינה; מאינטל נמסר בתגובה: "אין שינוי בתוכנית העסקית. כל השקעה מבוצעת בשלבים, ותמיד ייתכנו שינויים, בהתאם לצרכים עסקיים, כלכליים ואחרים"

בניין אינטל / צילום: Reuters, Ronen Zvulun
בניין אינטל / צילום: Reuters, Ronen Zvulun

חברת אינטל דוחה את הקמת המפעל החדש בקריית גת בכמה חודשים לפחות - כך הודיעה החברה לספקים וקבלני המשנה שלה. ככל הידוע, לא נקבע מועד רשמי להתחלת העבודות.

הקמת המפעל היא חלק מהשקעת ענק, שנחשפה ב"גלובס" בחודש ינואר האחרון, שכוללת השקעה של 40 מיליארד שקל. אינטל מקבלת מהמדינה מענק של 4 מיליארד שקל בגין הקמת המפעל (ובגין הקמת המפעל הקודם).

נכון לעכשיו נראה כי אינטל לא משנה את תוכנית ההשקעות שלה, אלא רק מדובר בעיכוב בתהליך הבנייה עצמו. לכן אינטל לא מפרה את תנאי המענק.

לפי הערכות, אינטל אמורה להקים בישראל מפעל של 10 ננו מטר, אך גורמים בשוק מעריכים כי יכול להיות שדחיית הקמת המפעל היא חלק מתהליך מחשבה על שינויים טכנולוגיים, ואולי החברה תחליט להקים בישראל מפעל של 7 ננו מטר.

מנכ"ל החברה בוב סוואן מבקר בימים אלה בישראל לרגל הקמת מרכז סטארט-אפים חדש של החברה. בתשובה לשאלה על תוכנית ההשקעות של החברה בישראל, הסביר סוואן כי "לחברה לא הייתה את קיבולת הייצור המספיקה כדי לעמוד בביקוש הגובר למוצרים שלנו ברחבי העולם. אז אמרנו בזמנו, קודם כל, שלעולם לא נעמיד את הלקוחות שלנו שסומכים עלינו במצב שבו אנחנו נגביל את הצמיחה שלהם כי לנו אין את קיבולת הייצור. זו הבטחה שנתתי ללקוחות ברחבי העולם.

"בהתאם לכך, מה שאנו עומדים לעשות זה להרחיב את מתקני הייצור בארה"ב, בישראל ובאירלנד. התקציב הגדול שלנו מחכה למפעלי ייצור ברחבי העולם. זו התוכנית שלנו, הגשנו את התוכנית העסקית בדצמבר או ינואר השנה. התוכנית שלנו היא להרחיב את קיבולת הייצור במפעלים שלנו בשלוש המדינות הללו לאורך הזמן, כך שלא נצטרך להגביל את הצמיחה של הלקוחות שלנו".

מאינטל נמסר: "אינטל מחויבת לישראל וממשיכה להשקיע בה. ישראל היא אחד ממרכזי הייצור והפיתוח הגלובליים של אינטל, עם פעילויות כמו מפעל הייצור בקריית גת ומטה הניהול של מובילאיי בירושלים. אינטל הגישה תוכנית עסקית למרכז ההשקעות בחודש ינואר, ומאז לא הוציאה עדכון על פרויקטים חדשים. כפי שתוקשר בהודעתה של מנהלת הייצור העולמית אן קלהאר בחודש דצמבר האחרון, כל השקעה מבוצעת בשלבים, ותמיד ייתכנו שינויים, בהתאם לצרכים עסקיים, כלכליים ואחרים".

סוואן הגיע לישראל לרגל השקת מרכז סטארט-אפים חדש של החברה בישראל, שייקרא "Ignite". למנהל התוכנית מונה צחי וייספלד, לשעבר מנהל תוכנית הסטארט-אפים הגלובלית של מיקרוסופט, שעזב לאחרונה את החברה. תוכנית הסטארט-אפים החדשה תפעל "להאצת חברות סטארט-אפ ישראליות בשלבים מוקדמים. היא תתחיל לפעול בישראל ולאחר מכן תתרחב למדינות נוספות".