הושלם מיזוג חברת הקנאביס פארמוקן לשלד מדיקל: "אנחנו חברה רווחית ומתכננים להמשיך כך"

פארמוקן, אחת החלוצות החקלאיות בתחום הקנאביס הרפואי, סיכמה את 2018 עם הכנסות של 14.8 מיליון שקל ורווח נקי של 6.6 מיליון שקל • במסגרת המיזוג קיבלו בעלי פארמוקן 73% ממניות החברה הממוזגת

פארמוקן / צילום: אתר החברה
פארמוקן / צילום: אתר החברה

הושלם המיזוג של חברת הקנאביס פארמוקן לתוך השלד מדיקל קומפריישן . כחלק מהשלמת המיזוג התקבלה גם השקעה פרטית של 2.5 מיליון שקל שהייתה מותנית בקיום המיזוג. השקעה זו אמורה לעזור לחברה לחזור מרשימת השימור לרשימה הראשית של הבורסה, על ידי פיזור האחזקות בין משקיעים נוספים.

במסגרת המיזוג קיבלו בעלי פארמוקן לקבל 73% מן החברה הממוזגת. על פי השווי הנוכחי של מדיקל בבורסה, גוזרת עסקת המיזוג לחברה הממוזגת שווי של 240 מיליון שקל.

פארמוקן היא אחת החקלאיות החלוצות בתחום הקנאביס הרפואי, שנכנסו לשוק כבר ב-2008-2009. ב-2018 רשמה החברה הכנסות של 14.8 מיליון שקל, רווח תפעולי של 8.5 מיליון שקל ורווח נקי של 6.6 מיליון שקל, על בסיס פעילותה בשוק הישראלי.

יש לציין כי רפורמת הקנאביס החדשה שנכנסה לתוקף ב-2019, צפויה לטרוף את הקלפים, הן מבחינת חלוקת השוק בתחום הקאנביס בישראל, והן מבחינת חלוקת הרווחים בין הגופים השונים המעורבים בתהליך (אך במקביל לעליה במתח הרווחים הכולל של התחום).

"אנחנו בנויים כרגע על השוק הישראלי"

גיל חובש, שהקים את פארמוקן ומנהל אותה מתחילת דרכה, נשמע בטוח בכך שהתוצאות של 2018 מייצגות גם את ההמשך. "אנחנו רווחיים מתכננים להמשיך כך", אמר בשיחה עם "גלובס". עוד סיפר חובש על חלק מן התוכניות לחברה, מעבר לפעילות הקיימת בישראל.

"פיתחנו קו של מוצרי קוסמטיקה ותוספי מזון, שאי אפשר לשווק בארץ. לכן יצרנו שותפות על חברה אוסטרלית בה פארמוקן היא בעלת 35% אנחנו מייצרים באוסטרליה, והמוצרים הללו צפויים לעלות למדפים תוך כמה חודשים, לצד מוצרים קיימים של אותה חברה אוסטרלית, שכבר משווקים על ידה. החברה האוסטרלית שוקלת הנפקה בבורסה של אוסטרליה.

"בישראל, יצרנו שילוב של קנאביס ואצה אדומה, שיש לה פעילות חזקה בתחום האנטי אייג'ינג'. לא קל לשלב בין שני החומרים הללו, אבל הצלחנו. גם מוצר זה לא יכול להימכר בארץ בינתיים, אך אנחנו רוצים להעביר את הידע לגורם בחו"ל". בימים אלה החברה מגישה מסמכים לקבל אישור לתחילת הקמת מפעלים וחוות גידול ביוון ובקמבודיה.

בנוגע לאפשרות של הנפקת פארמוקן עצמה בחו"ל, אמר חובש. "אנחנו בנויים כרגע על השוק הישראלי. כשתהיה לנו פעילות בינלאומית אמיתית, יהיה הגיוני לשקול הנפקה שם". עוד אמר כי כרגע החברה אינה מתכננת גיוס הון גדול. "יש לנו כסף".

מוצרי החברה התואמים את הרפורמה החדשה עדיין אל נמצאים על המדף וכרגע היא משווקת רק ללקוחות המחזיקים ברישיון הישן, אך חובש אומר "אנחנו בשלבי אישור אחרונים למוצרים תואמי הרפורמה. נהיה מוכנים בזמן".

הרפורמה כבר פעילה, כך שהכוונה אינה לכך שהחברה תהיה מוכנה בזמן לתחילת הרפורמה, אולם חובש טוען כי היא לא באמת תפסה תאוצה עדיין, והחברה לא פספסה את העיתוי האופטימלי לתחילת הפעילות.

את חברת פארמוקן ייצגו עוה"ד רעות אלפיה, גל כהן ועדי גולדשטיין הראל, ממשרד ZAG-S&W.