אנליסטים | בלעדי

סיטי בנק תסגור את מחלקת המחקר בישראל

הסיבה לסגירה נובעת ממיעוט היקפי הפעילות בבורסה בישראל ויציאתם של משקיעים זרים מהשוק • לא מעט משקיעים זרים עזבו את שוק התקשורת וזאת בעיקר בגלל מדיניות רגולטורית שחונקת את החברות ואת השוק שנמצא בשחיקה ובירידה מתמדת בשנים האחרונות

הלוגו של "סיטי בנק" / צילום: ריינרד קראוס, רויטרס
הלוגו של "סיטי בנק" / צילום: ריינרד קראוס, רויטרס

סיטי בנק תסגור את פעילות המחקר והאנליזה בישראל. אמנם מדובר במחלקה קטנה, שכללה שני אנליסטים בלבד, אך הסגירה מבטאת גם חוסר עניין של משקיעים זרים בבורסה בישראל. באופן פורמלי הפעילות לא נסגרת, אלא ממשיכה במתכונת אחרת ולפיה אנליסטים זרים יסקרו מניות ספציפיות בישראל, אך מנגד ספק אם הפעילות הייתה נסגרת אם הבורסה בארץ הייתה נהנית מהיקפי מסחר גדולים וכניסה של משקיעים זרים.

אחד האנליסטים הבולטים במחלקת המחקר הוא מייקל קלהאר שסיקר את הפעילות בשוק התקשורת. קלהאר היה אנליסט מוכר ומוערך בקרב בחברות והוא ליווה בשנים האחרונות גופי השקעה רבים שגילו עניין בשוק התקשורת. אלא שכידוע, מסיבות ברורות, חדל שוק התקשורת בשנים האחרונות לעניין את המשקיעים הזרים ורובם נטשו את השוק המקומי בעיקר את החברות הסלולריות, ובהמשך את בזק, כך שלמעשה פעילות המחקר הלכה והתמעטה במקביל.

המשקיעים הזרים עוזבים את שוק התקשורת בעיקר בגלל מדיניות רגולטורית שחונקת את החברות ואת השוק שנמצא בשחיקה ובירידה מתמדת בשנים האחרונות, וחדל להיות אטרקטיבי לאחר שהחברות הפסיקו להרוויח ולחלק דיבידנדים.

מסיטי בנק נמסר: "לאור רצון משקיעים מוסדיים בינלאומיים ולאור בגרות שוק ההון הישראלי, מחלקת המחקר החליטה להעביר את סיקור המניות הישראליות לסיקור סקטוריאלי, בהתאם לעניין ודרישת הלקוחות. סיטי ממשיכה להרחיב את פעילותה בישראל בתחומים שונים והינה הבנק הזר הגדול ביותר הפועל בארץ עם למעלה מ-320 עובדים".