הקונגרס האמריקאי מוטרד מהמטבע הדיגיטלי של פייסבוק: "לעצור את הפיתוח"

חברי קונגרס מעלים ספקות משמעותיים בנוגע לפרויקט הקריפטו שעליו הכריזה אתמול פייסבוק • נציג רפובליקני בכיר בוועדת השירותים הפיננסיים דרש לקיים שימוע לפרויקט ליברה • מקסין ווטרס מהמפלגה הדמוקרטית דרשה שפייסבוק תשעה את פיתוח המטבע הדיגיטלי עד שבית הנבחרים יבחן את השלכות הפרויקט

מארק צוקרברג צילום: רויטרס, Aaron Bernstein
מארק צוקרברג צילום: רויטרס, Aaron Bernstein

לאחר ההכרזה אתמול (ג') של חברת פייסבוק על פרויקט המטבע הדיגיטלי Libra, דרש חבר הקונגרס האמריקאי פטריק מק'הנרי, הנציג הרפובליקני הבכיר בוועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים, לקיים שימוע לפרויקט. בעקבות דרישה זו, על פי דיווחים בסוכנויות הידיעות, קראה חברת הקונגרס מקסין ווטרס מהמפלגה הדמוקרטית לפייסבוק לעצור את פיתוח המטבע הדיגיטלי שלה.

ווטרס התייחסה בהודעתה אתמול למחלוקת שפרצה בעבר סביב מדיניות המידע של פייסבוק, וכינתה את ההסתערות של ענקית המדיה החברתית על שוק הקריפטו המשך של "התפשטות בלתי מבוקרת" לתוך חייהם של אנשים.

חברי הקונגרס בארצות הברית נגד המטבע הדיגיטלי של פייסבוק / צילום: Aaron P. Bernstein, רויטרס
 חברי הקונגרס בארצות הברית נגד המטבע הדיגיטלי של פייסבוק / צילום: Aaron P. Bernstein, רויטרס

"על הרגולטורים לראות זאת כקריאת השכמה להתחיל להתייחס ברצינות לדאגות הפרטיות והביטחון הלאומי, סיכוני אבטחת הסייבר וסיכוני המסחר, שמציבים המטבעות הקריפטוגרפיים", אמרה ווטרס. "בהתחשב בעברה המדאיג של החברה, אני דורשת שפייסבוק תסכים להשעות כל התקדמות בפיתוח מטבע דיגיטלי, עד שלקונגרס ולרגולטורים תהיה אפשרות לבחון את הנושאים האלה ולפעול בעניינם".

חבר הקונגרס מק'הנרי דרש אתמול שמנהלי פייסבוק יגיעו להעיד בעניין פרויקט ליברה בפני ועדת השירותים הפיננסיים, שהוא עומד בראשה. "אנו צריכים להתקדם מעבר לשמועות ולספקולציות, ולהקים פורום שיבחן את הפרויקט של פייסבוק ואת ההשפעה הפוטנציאלית חסרת התקדים שלו על המערכת הפיננסית העולמית", כתב מק'הנרי.

בבית הנבחרים האמריקאי גילו עניין בפרויקט הקריפטו של פייסבוק כבר קודם. עוד לפני ההכרזה הרשמית על פרויקט ליברה, שעליה כתבנו אתמול בהרחבה ב"גלובס", פנתה הוועדה לענייני בנקאות, דיור ועיור של הקונגרס במכתב פתוח למנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, עם שאלות הנוגעות לדאגות בנושאי רגולציה ופרטיות, שעשויות לעלות מהקמתה של מערכת תשלומים דיגיטלית על ידי החברה.