עסקת בעלי העניין של אלשטיין ירדה מהפרק; דסק"ש העלתה את הצעת הרכש להחזקות הציבור בנכסים ובנין

מדובר במגדל משרדים בן 34 קומות בשדרה השלישית במנהטן • תמורה העסקה הייתה אמורה להסתכם בכ-51 מיליון דולר • נכסים ובנין: "לאחר בדיקות ראשוניות שנערכו, הוחלט שלא להמשיך בבחינת העסקה" • היום בשעות הצהריים העלתה דסק"ש פעם נוספת את מחיר הצעת הרכש להחזקות הציבור בנכסים ובנין בעוד 8.3% ל-390 שקל למניה

"מגדל הליפסטיק" בניו יורק / צילום: shutterstock
"מגדל הליפסטיק" בניו יורק / צילום: shutterstock

 

חברת הנדל"ן נכסים ובנין מוותרת על רכישת מגדל הליפסטיק בניו יורק: היום דיווחה החברה כי לאחר בדיקות ראשוניות שנערכו, הוחלט שלא להמשיך בבחינתה של עסקת ההשקעה במגדל.

נכסים ובנין היא זרוע ההשקעות בנדל"ן של קבוצת דיסקונט השקעות (דסק"ש), שנמצאת בשליטת אדוארדו אלשטיין. בחודש שעבר סיימה סגי איתן את תפקידה כמנכ"לית החברה, ומאז ממלא את מקומה אלשטיין עצמו, שמחזיק גם בתפקיד יו"ר נכסים ובנין. 

ההודעה היום הגיע כעדכון להודעה קודמת, שפורסמה לפני כשבועיים, ובה דיווחה נכסים ובנין כי התחילה בהליכים מקדמיים לבחינת אפשרות להתקשרות בעסקה, שבמסגרתה תרכוש את כלל הון המניות הרגילות של תאגיד המוחזק על ידי צד שלישי, המחזיק במרבית הזכויות במקרקעין שעליו בנוי מגדל הליפסטיק. מדובר במגדל משרדים בן 34 קומות, המצוי בשדרה השלישית במנהטן, בין הרחובות ה-53 וה-54. במסגרת העסקה הוצע לחברת נכסים ובנין לשלם לבעלים הקיימים 51 מיליון דולר ולפרוע התחייבויות פיננסיות קיימות של התאגיד הנרכש בסך 420 מיליון דולר.

כחלק ממתווה העסקה, בחנה נכסים ובנין גם את האפשרות כי במסגרתה תרכוש גם את זכויות החכירה במגדל הבנוי על המקרקעין, שנמצאות בבעלות חברה שבה שותף גם אלשטיין עצמו. עם זאת, היום דווח, כאמור, כי עסקת בעלי עניין אפשרית זו ירדה מהפרק ולא תבוצע.

נזכיר כי בשנת 2007, זמן קצר לפני פרוץ משבר האשראי העולמי, נרכש בניין הליפסטיק על ידי קבוצת משקיעים, שכללה את חברת מנופים של ג'קי בן זקן וחברת טאו של אילן בן דב, תמורת כ-650 מיליון דולר - השקעה שמומנה כמעט במלואה באשראי. ואולם, בתוך שנים ספורות נאלצו הרוכשות, שנקלעו לקשיים, לוותר על הנכס היקר, תוך שהן רושמות הפסדים כבדים של עשרות מיליוני דולרים מהונן העצמי. 

אלשטיין הוא בעל השליטה בחברת ההחזקות דיסקונט השקעות (דסק"ש), שמחזיקה ב-68.83% ממניות נכסים ובנין. מוקדם יותר החודש פרסמה דסק"ש הצעת רכש מלאה להחזקות הציבור בנכסים ובנין, במטרה לרכוש את הבעלות המלאה עליה ולמחוק את מניות נכסים ובנין מהמסחר בבורסה. בתחילה, הציעה דסק"ש מחיר של 333 שקל לכל מניית נכסים ובנין שבידי הציבור, המשקף תמורה כוללת של 653.7 מיליון שקל (333 שקל למניה). עם זאת, בהמשך הועלה המחיר ב-8.1% ל-360 שקל למניה, כך שהתמורה הכוללת גדלה ל-706.7 מיליון שקל. אתמול נדחה מועד הקיבול האחרון להצעת הרכש ל-25 ביוני, אבל ללא שינוי בתנאי ההצעה. 

היום בשעות הצהריים העלתה דסק"ש פעם נוספת את מחיר הצעת הרכש בעוד 8.3% ל-390 שקל למניה. מחיר זה משקף פרמיה של 12.5% על מחיר הסגירה אתמול, וכן תמורה כוללת של 765.6 מיליון שקל.