דיווח: נסללה הדרך של טבע לחתימה על ההסדר עם אוקלהומה

לקראת הדיון שצפוי להיערך מחר, מושל אוקלהומה הגיע להסדר מול התובע הכללי לגבי האופן בו יחולקו הכספים שיתקבלו מטבע • מדובר ב-85 מיליון דולר שטבע תשלם על-מנת ליישב את פרשת משככי הכאבים מול אוקלהומה

קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף
קאר שולץ, מנכ"ל טבע / צילום: שלומי יוסף

לאחר שנתקלה בקשיים מצד שופט בית המשפט של מחוז קליבלנד באוקלהומה לפני כשבועיים, כעת נסללה הדרך של טבע לחתימה על ההסדר מול מדינת אוקלהומה, כך לפי דיווחים מעבר לים. 

מושל אוקלהומה הגיע להסכם עם התובע הכללי של המדינה על האופן בו ייבנה ההסדר בהיקף 85 מיליון דולר עם טבע. עו"ד בוב בורקה, המשמש כדובר של בית המשפט במסגרת הפרשה מול מדינת אוקלהומה, אמר כי ההסכם המתוקן עם טבע יובא בפני השופט מחר (ב').

כזכור, טבע הסכימה לשלם 85 מיליון דולר ליישוב פרשת משככי הכאבים, מבלי לגרור הודאה באשמה. עם זאת, שופט המחוז סירב לאשר את ההסדר תחת הדרישה לקבל מידע נוסף ממדינת אוקלהומה על אופן בו יחולקו הכספים שתשלם טבע, וזאת על-מנת להבטיח כי ההסדר אינו מפר את חוקי המדינה. הדיווח גרר לפני כשבועיים נפילה של 9% במניית טבע.

מניית טבע  מתאוששת כעת בבורסה בתל-אביב בכ-3%, ובכך סוגרת פער ארביטראז' שנפתל לעומת מחיר הנעילה בוול סטריט. ביום המסחר האחרון בוול סטריט מניית טבע  זינקה ב-4% למחיר של 8.45 דולר למניה.