השר איוב קרא הודיע בטוויטר: הסרתי את מועמדותי לתפקיד השגריר במצרים

קרא: "ההתקפות עליי, ההכפשות שאיני ראוי להן וההתמהמהות בשל משחקים פוליטיים כדי לפגוע בי אישית, הביאו לסיום סאגה זו מבחינתי" • בתוך כך אישרה היום הממשלה את מינויים של בצלאל סמוטריץ' לשר התחבורה ושל רפי פרץ לשר החינוך • גנץ: לא למנות את סמוטריץ' לחבר בקבינט הביטחוני-מדיני

איוב קרא / צלם: איל יצהר
איוב קרא / צלם: איל יצהר

השר איוב קרא הודיע בטוויטר כי הסיר את מועמדותו לתפקיד שגריר ישראל במצרים. "החלטתי להסיר את מועמדותי לתפקיד שגריר במצרים", כתב קרא. "ההתקפות עליי, ההכפשות שאיני ראוי להן וההתמהמהות בשל משחקים פוליטיים כדי לפגוע בי אישית, הביאו לסיום סאגה זו מבחינתי". 

קרא הוזכר בשבועות האחרונים כמועמד לתפקיד השגריר במצרים, וזאת על אף שוועדת המינויים של משרד החוץ כבר מינתה לתפקיד את אמירה אורון, ראש מחלקת מצרים במשרד החוץ ולשעבר שגריר בפועל בטורקיה. המינוי של אורון מצריך אישור ממשלה, אך הממשלה מתעכבת בחודשים האחרונים בהשלמת ההליך בנוגע לאורון, וזאת על אף שהשגריר המכהן, דוד גוברין, עומד לסיים את תפקידו.

בשבועות האחרונים פנו כל 9 שגרירי ישראל לשעבר במצרים לראש הממשלה נתניהו בבקשה להשלים את הליך המינוי של אורון. "אנו מבקשים ממך להימנע ממינוי פוליטי ולהעדיף את הבחירה המקצועית שעשתה ועדת המינויים של משרד החוץ בדיפלומטית המיומנת אמירה אורון, שהיא בעלת ניסיון רב בענייני המזרח התיכון", הם כתבו.

הרעיון למנות את קרא לשגריר במצרים היה כדי לפנות תיק ממשלתי, משרד התקשורת, ולהעניקו לאחד מבכירי הליכוד במסגרת סבב תיקים רחב ששקל ראש הממשלה נתניהו לבצע, וזאת על אף שהוא עומד בראש ממשלת מעבר שלא זכתה לאמון הכנסת ה-21 והכל עשוי להשתנות בכפוף לתוצאת הבחירות. 

גנץ: לא למנות את סמוטריץ' לחבר בקבינט הביטחוני-מדיני

בתוך כך אישרה היום הממשלה באמצעות הטלפון את מינויים של בצלאל סמוטריץ' לשר התחבורה ושל רפי פרץ לשר החינוך.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, פרסם היום הודעה לפיה הוא קורא שלא לאפשר למנות את סמוטריץ' לחבר בקבינט הביטחוני-מדיני.

"מדובר בהפקרות ביטחונית תמורת חסינות משפטית. המציאות הביטחונית באזור מתערערת, ואנחנו במרחק החלטה קצרה מלחימה שכמותה לא ראינו במזרח התיכון מאז מלחמת המפרץ. ובמה עסוק נתניהו, מר 'איראן לפני הכול', הבוקר? בהכנסת בצלאל סמוטריץ' לקבינט הביטחוני, החדר הרגיש ביותר במדינת ישראל. אדם שעודד אזרחים לחסום כבישים ולהתעמת עם כוחות הביטחון וקרא 'לדלל' את אוכלוסיית עזה, ישב בחדר, מול רמטכ"ל וראש מוסד שיפרטו את התוכניות הביטחוניות הרגישות והסודיות ביותר? והדיון שם יתנהל ברצינות ולטובת המדינה ואזרחיה?

"ביבי - אל תמכור את ביטחון ישראל עבור חסינות, אל תהפוך את הביטחון שלנו לסחר-מכר פוליטי ואישי. עצור את מינוי סמוטריץ' לקבינט".