ההסתדרות: "סטטיסטיקת תאונות הבנייה בישראל גבוהה משאר העולם"

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "אנחנו יודעים שבנייה היא מקצוע מסוכן. אבל לא יכול להיות שהסטטיסטיקה פה תהיה הרבה יותר גבוהה בהשוואה למדינות ה-OECD. זה חלק מהתרבות, ואת זה צריך לשנות" • היום החלה ההסתדרות במבצע הסברה במאות אתרי בנייה ברחבי הארץ

פעילות ההסתדרות היום בטבריה / צילום: דוברות ההסתדרות
פעילות ההסתדרות היום בטבריה / צילום: דוברות ההסתדרות

ההסתדרות החלה היום (א') במבצע הסברה כלל-ארצי באתרי בנייה ברחבי הארץ, כחלק ממאבקה לשמירה על בטיחות עובדי הבניין, כך נמסר מההסתדרות. במסגרת המבצע, שצפוי להימשך מספר שבועות, נציגי הארגון יפקדו אתרי בנייה, ישוחחו עם העובדים ויחלקו להם חומרי הסברה בנושא שמירה על בטיחות בעבודה, לרבות בשפה הערבית.

חוברת ההסברה, שתחולק לעובדים תכלול הן מידע בדבר שמירה על בטיחות, לצד מידע על זכויות התעסוקה של העובדים - למשל, טבלת השכר שעל המעסיקים לשלם להם, הפרשות פנסיוניות, זכויות הבראה, דמי מחלה וחופשות, וכן חובת המעסיקים לספק להם תנאי עבודה כמו פינות אוכל מסודרות.

לדברי ההסתדרות כבר בשבוע שעבר, הגיעו נציגי האגף להתאגדות עובדים למעברי הגבול ביו"ש, וחילקו חומרי הסברה לעובדים בדרכם לאתרי הבנייה בישראל, ופעילות זו צפויה להימשך.

בהודעת ההסתדרות מסר היו"ר ארנון בר-דוד כי "זעקנו ונמשיך לזעוק את זעקת העובדים והמנופאים, עד שתשתנה הסטטיסטיקה. אנחנו יודעים שמדובר במקצוע מסוכן, לצערנו. אבל לא יכול להיות שהסטטיסטיקה פה תהיה הרבה יותר גבוהה מהסטטיסטיקה הכלל-עולמית ובהשוואה למדינות ה-OECD. זה לא ייתכן. זה חלק מהתרבות, ואת זה צריך לשנות. אני מאמין גדול מאוד בהסברה, במודעות, גם של העובדים וגם של הציבור. מיפינו את כל מקומות הבנייה במדינת ישראל לפי אזורים גאוגרפיים, יש מרחבים של ההסתדרות בכל מקום, ונציגי ההסתדרות נכנסים לאתרי בנייה, מדברים עם העובדים על בטיחות, מחלקים דף עם הוראות בטיחות ומסבירים להם שההסתדרות עומדת מאחוריהם".