מנועי בית שמש חידשה והרחיבה את החוזה עם פראט אנד וויטני קנדה עד 2039

לדברי מנועי בית שמש, צפי היקף ההכנסות העתידי הצפוי מההסכם עומד על כ-800 מיליון דולר, אשר יתפרסו על פני 20 שנות ייצור (2020-2039) • סך הסכמי המסגרת ("Frame Orders") של קבוצת מנועי בית שמש לאחר החתימה על הסכם זה עומד על כ-2.6 מיליארד דולר

מנועי בית שמש / צילום: אריאל ירוזלימסקי
מנועי בית שמש / צילום: אריאל ירוזלימסקי

חברת מנועי בית שמש הנמצאת בשליטת קרן פימי תמשיך לייצר חלקים למנועי סילון עבור חברת פראט אנד וויטני קנדה (PWC) לפחות עד שנת 2039. היום דיווחה מנועי בית שמש כי הגיעה לסיכום בדבר חידוש והרחבה של חוזה ארוך טווח עם פראט אנד וויטני, לייצור חלקים למנועי סילון.

לדברי מנועי בית שמש, צפי היקף ההכנסות העתידי מההסכם עומד על כ-800 מיליון דולר, אשר יתפרסו על פני 20 שנות ייצור (2020-2039). סך הסכמי המסגרת ("Frame Orders") של קבוצת מנועי בית שמש לאחר החתימה על הסכם זה עומד על כ-2.6 מיליארד דולר.

החוזה החדש מורכב ברובו מהארכה ומהגדלה משמעותית של היקף החוזה הקיים המסתיים בסוף שנת 2019. רוב החלקים אשר נכללים תחת החוזה החדש הינם חלקים הנמצאים כבר כיום בייצור עבור פראט אנד וויטני.

חברת פראט אנד וויטני מתכננת, מפתחת ומייצרת מנועי סילון למגוון רחב של מטוסים ומסוקים. היא נחשבת לאחת משלוש יצרניות מנועי המטוסים הגדולות בעולם, ומהווה חלק מהותי מפעילותו של קונגלומרט (קונצרן) החברות האמריקאי, יונייטד טכנולוג'יס.

פראט אנד וויטני היא לקוח אסטרטגי של מנועי בית שמש מזה כ-35 שנה, כאשר ייצור החלקים של מנועי בית שמש עבורה מורכב מפורטפוליו רחב של חלקי מנועי סילון, הכולל ייצור פריטים עתירי טכנולוגיה של יציקות מדויקות, חישולים, עיבוד מתקדם והרכבת מכלולים.

לדברי רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש, מדובר בעסקה הגדולה ביותר בתולדות קבוצת מנועי בית שמש. "מדובר בהסכם משמעותי ביותר עבור מנועי בית שמש עם חברת PWC, הכולל חידוש והרחבה של ההסכם המקורי להמשך אספקה ב-20 השנים הבאות", ציין דרורי.

המניה ממשיכה לעלות

דרורי הוסיף כי "עסקה זו מבטאת שיתוף פעולה אסטרטגי וארוך טווח בין מנועי בית שמש ל-PWC המבוסס על יחסים הדוקים בין החברות. עם עסקה זו אנו מגיעים להיקף שיא של צפי הכנסות מהסכמי מסגרת של כ-2.6 מיליארד דולר, כאשר בניית הצבר נעשית בהתאם לתוכניות הקבוצה וליכולותיה, וזאת כדי לעמוד בלוחות הזמנים לאספקת המוצרים עליהם אנחנו מתחייבים.

"אנו שמחים שאחד השחקנים המובילים בעולם, כמותית ואיכותית, בתחום מנועי הסילון לתעופה, מביע אמון ביכולותיה של קבוצת מב"ש, וחידוש ההסכם הוא עדות לביטחון שנותן הלקוח בקבוצת מב"ש כספק משמעותי בשרשרת הערך שלו, הן בהווה והן בעתיד הקרוב והרחוק. מדובר באבן דרך חשובה במסע שלנו להשגת צמיחה ולבניית עתידה של הקבוצה ומהווה עוגן משמעותי לתכנון ארוך-טווח ולהתארגנות מתאימה לייצור יעיל בהיקפים גדולים". בתגובה להודעה מניית מנועי בית שמש זינקה היום בבורסה ב-6% ומשלימה עלייה של 23% בשנה האחרונה (ו-400% בחמש שנים). בעקבות הזינוק היום עומד שווי החברה על כ-860 מיליון שקל. 

מנועי בית שמש, נשלטת בידי קרן פימי של ישי דוידי, המחזיקה ב-45% ממניות החברה. החברה עוסקת בייצור חלקים למנועי מטוסים ובשיפוץ של מנועי מטוסים. בינואר השנה היא השלימה את רכישת חברת חישולי כרמל תמורת 60 מיליון דולר ובסיוע הלוואות בנקאיות בסך של 45 מיליון דולר. חישולי כרמל עוסקת בייצור חישולים (עיצוב חלקי מתכת בלחיצה או בכבישה) למנועי סילון, ופועלת מטירת הכרמל.

רכישתה גם הניבה למנועי בית שמש "רווח הזדמנותי" חד-פעמי של 3.55 מיליון דולר, שנרשם ברבעון הראשון והקפיץ את הרווח התפעולי ל-6.9 מיליון דולר. רווח הזדמנותי זה גם סייע למנועי בית שמש להציג ברבעון הראשון זינוק של 170% ברווח הנקי, ל-5.7 מיליון דולר.