סוף עידן בפלוריסטם: אברמן פורש מתפקיד המנכ"ל וימונה ליו"ר

זמי אברמן כיהן בתפקיד מאז 2005 • בשנתיים האחרונות חלק אברמן את ניהול החברה עם יקי ינאי, אשר ישאר כעת מנכ"ל יחיד בחברה

זמי אברמן / צילום: איל יצהר, גלובס
זמי אברמן / צילום: איל יצהר, גלובס

חברת תאי הגזע פלוריסטם הודיעה היום כי זמי אברמן, מנכ"ל החברה מ-2005, כמעט מתחילת דרכה, יחדל לכהן כמנכ"ל משותף בחברה וימונה לתפקיד יו"ר פעיל. בשנתיים האחרונות חלק אברמן את ניהול החברה עם יקי ינאי, אשר ישאר כעת מנכ"ל יחיד בחברה.

אברמן מונה למנכ"ל פלוריסטם כמה שנים לאחר שמוזגה לשלד בורסאי בבורסה מעבר לדלפק בתל אביב, אך לא נחשבה עדיין להצלחה. אברמן התווה את החזון של החברה להתמקד בהפקת תאי גזע משיליה, ויצור שלהם בטכנולוגיה של פיגום תלת ממדי ייחודית לחברה.

אברמן הוביל את החברה לגיוסי הון בהיקף של עשרות מיליוני דולרים ולמעבר למסחר בבורסה הראשית של נאסד"ק. פלוריסטם הייתה בין חברות הביומד הראשונות שהצליחה להשתדרג מבורסת ה-OTC לנאסד"ק, והתוותה דרך זו לחברות נוספות. רק לאחר שכבר הייתה חברה נאסד"קית, ב-2010 נרשמה פלוריסטם למסחר בתל אביב.

פלוריסטם מפתחת מוצרים מבוססי תאי גזע לטיפול בחסימת כלי דם בגפיים, האצת ריפוי שבר במפרק ירך ומניעת נזקי קרינה. היא בנתה מפעל מרשים וגדול בחיפה.

מה שלא הצליחה פלוריסטם לעשות בשנות כהונתו של אברמן כמנכ"ל, הוא להביא מוצר לשוק, ואף לא עברה עדיין ניסוי קליני גדול (שלב III) שיראה חד משמעית את התועלת הרפואית של המוצר שלה. מספר ניסויים מתקדמים נמצאים בתהליך.

ינאי מונה בשנת 2017 למנכ"ל משותף בחברה. עוד לפני כן, בתפקידו כסמנכ"ל הכספים והתפעול של החברה, הפך ינאי בהדרגה לפנים של החברה מול שוק ההון והתקשורת.

בחמש השנים האחרונות מניית פלוריסטם  מאבדת גובה. היא איבדה 55% מערכה בשנה האחרונה ו-85% מתחילת 2015. הסיבה לירידות היא בעיקר גיוסי ההון הגדולים שעל החברה לבצע כדי לתחזק את הניסויים הקליניים שלה ואת המפעל בחיפה, וזאת מול התקדמות איטית יחסית בהשגת תוצאות קליניות, שהיו יכולות להעלות את ערך החברה. פלוריסטם נסחרת לפי שווי של 311 מיליון שקל.

ינאי אמר היום כי: "משימתי כעת היא להוביל את פלוריסטם להיות חברה גדולה ומצליחה, שתשפיע על העולם הרפואי לטובת המטופלים, בעלי המניות, העובדים והשותפים שלנו"

אברמן מסר "אני גאה ומרוצה מהשלמת תקופת המעבר וממינויו של יקי כמנכ"ל הבלעדי של פלוריסטם. כיו"ר הדירקטוריון אני אמשיך לקחת חלק פעיל במערכות הארגוניות, האסטרטגיות והעסקיות של פלוריסטם, כאשר אנו מתקדמים לקראת השלמת השלבים האחרונים של הניסויים הקליניים שלנו ומתמקדים בשיווק".