כשטכנולוגיה ומיתוג נפגשים: ארבעה גאדג'טים יוקרתיים וחדשניים

מקרר שניתן להביט לתוכו מבחוץ, שעון שמעוצב בהשראת מכונית ספורט אולטימטיבית, קיר טלוויזיה המורכב ממשטחים מודולריים שמשמש גם כחלון וירטואלי, ולפטופ קטן ויוקרתי עם יחס מסך-גוף הגבוה בענף

בעולם התחרותי והאגרסיבי של מוצרי הצריכה, הדרך היעילה ביותר לשמור על רווחיות היא לנסות להיכנס לשוק הפרימיום והיוקרה באמצעות טכנולוגיה עילית משולבת במיתוג. הנה כמה מוצרים עדכניים שיוצאים בימים אלה לשוק.

לראות דרך דלת המקרר של LG

אחרי שכבשה נתחים לא מבוטלים משוק מוצרי הצריכה העממיים, החליטה חברת LG הקוריאנית לפני כשנתיים להיכנס לשוק הפרימיום יוקרה באמצעות השקה מדורגת של סדרת מוצרי צריכה ביתיים בשם Signature, שעבורם היא "שומרת" את החידושים האחרונים ממעבדות המחקר ופיתוח.

דוגמה אחת היא הדור החדש של המקרר מאותה סדרה, שהוצג כקונספט לפני שנתיים והדור האחרון שלו יוצא כיום בהדרגה לשוק העולמי. הגימיק העיקרי הוא פטנט ייחודי של "דלת בתוך דלת" שמטרתו להקטין למינימום את הפתיחה המיותרת של הדלתות ובזבוז האנרגיה. למקרר ארבע דלתות והדלת החיצונית הימנית שלו מגיעה בגימור חיצוני דמוי ראי אופנתי, אולם כאשר נוקשים עליה פעמיים היא הופכת מאטומה לשקופה וחושפת את התכולה של תא האחסון המרכזי שנמצא מאחור.

פרט לכך, מצויד המקרר במדחס לינארי עם "בוכנה ישרה" בעלת חיכוך נמוך מאוד - שלפי החברה מקטין משמעותית את הרעש שמשמיעים מקררים רגילים תחת עומס. כמו כן, כל משטחי המתכת של המקרר מגיעים עם גימור מיוחד וחסין שריטות, ויש חיבור Wi-Fi ופקודות קוליות ברשת הבית החכם.

הדור החדש של המקרר מושק בשלב הראשון ביפן ובסקנדינביה במחיר התחלתי של כ-7000 דולר. הסדרה כוללת גם מכונת כביסה עם פיצ'רים ייחודיים וטלוויזיית OLED דמוית "טפט". מהלך המיתוג הגלובלי של הסדרה - שהוכרז השבוע - מעניין לא פחות, והוא כולל השקות לאומיות של המוצרים בגלריות אומנות, בשיתוף עם אומן צילום איטלקי בעל שם עולמי.

ה"קיר" היוקרתי של סמסונג

גם חברת סמסונג הקוריאנית עושה כיום צעדים נמרצים לעבר שוק האולטרה-יוקרה, ונקודת החדירה הממוקדת שלה היא מסך הטלוויזיה החדש המכונה "The Wall", שהוכרז בשבוע שעבר ויצא לשוק העולמי ביולי 2019.

הרעיון הבסיסי שניצב מאחוריו הוא התאמה אישית: המסך מורכב למעשה ממשטחי LED מודולריים, שניתן להתאים אותם ולחבר אותם זה לזה לפי דרישת הלקוח, לגדלים שונים - החל מ-73 אינץ' ועד ל-292 אינץ' - ולצורות קיר שונות, כולל פינות יוצאות דופן, חללים רבועים, צרים וגבוהים ועוד - ולא רק בצורה רוחבית כמקובל.

למערכת שני מצבי צפייה עיקריים: המצב הרגיל הוא "בידור", לצפייה בסרטים ובמשחקים באיכות הגבוהה ביותר שקיימת כיום - עם רזולוציית 8K, תמיכה בתקן HDR10 המתקדם, דחיסות פיקסלים משמעותית ומעבד תמונה עם אלגוריתמים של בינה מלאכותית, שמתאים את איכות הצפייה המיטבית לתנאי התאורה בחדר.

במצב השני, "מצב רקע", המסך משמש כמעין בד ציור דיגיטלי - שעליו ניתן להציג יצירות אומנות סרוקות ברזולוציה קרובה למקור, מראות נוף סטטיים או דינמיים לצורך יצירת "חלון וירטואלי" וכדומה. אורך חיי המסך הוא מעל 100 אלף שעות פעולה, כך שתיאורטית ניתן להשאיר אותו פועל ברציפות לזמן כמעט בלתי מוגבל - כחלק מעיצוב הבית.

למסך עצמו אין מסגרת פיזית שניתנת להבחנה מרחוק, אולם מי שרוצה יכול להתאים לו מסגרת בעיצוב אישי, כולל מסגרות מעץ עם פיתוחים בסגנון של תמונות קלאסיות. המסך תומך גם באקוסיסטם האלחוטי של סמסונג, עם אפשרות לסנכרן מידע משעונים חכמים, סמארטפונים וכדומה, וכן עם הצגה מתוזמנת של הודעות, פגישות ועוד.

השליטה מתבצעת בשלוש דרכים: שלט ייעודי, טאבלט לשליטה בפיצ'רים מתקדמים ושליטה קולית באמצעות העוזרת הווירטואלית אלקסה, עם סנכרון למערכת הבית החכם. המערכת מושקת ביולי כאמור, והמחיר הרשמי - שטרם פורסם - צפוי להשתנות בהתאם לדרישות הספציפיות של הלקוח, וינוע בין אלפי דולרים ליחידה בסיסית ועד עשרות רבות של אלפי דולרים.

סייקו: מיתוג שעונים בהשראת עולם הרכב

מותגי השעונים השוויצרים היוקרתיים יכולים להרשות לעצמם לתמחר את הדגמים שלהם במחיר של חמש ספרות מבלי להניד עפעף. אבל כשמותג שעונים יפני עם תדמית נגישה יחסית כמו סייקו רוצה לייצר שעון שעולה כ-22 אלף אירו - ברור שהמאמץ הטכנולוגי והשיווקי יהיה גדול יותר.

הפתרון שבחרה החברה הוא השקת סדרה מוגבלת של שעון כרונומטר אוטומטי מסדרת "גראנד סייקו", אשר מוקדשת ליובל ה-20 של מכונית הספורט היפנית האייקונית ניסאן GT-R - שהיא כמעט מותג בפני עצמה ברחבי העולם.

המוטיבים מעולם הרכב כוללים טבעת חיצונית מחומר קראמי - שמגיעה בצבע הכחול נייבי הקלאסי של ה- GT-R , וגוף בקוטר 46 מ"מ - שעשוי טיטניום בדחיסות גבוהה, ונעשה בו שימוש גם בתעשיית מכוניות הספורט. גם חלקו העליון של גוף הטיטניום צבוע בצבע ממותג.

מנגנון השעון עושה שימוש בהנעת קפיץ מפיתוח של סייקו עם 50 אבנים ו-28,800 פעימות בשעה. הוא כולל סטופר למדידת זמנים, כאשר רמת הדיוק היא כחצי שנייה ליום או כעשר שניות לחודש - שנחשבת מהטובות ביותר שניתן להשיג במנגנון מכאני מקובל. השעון מגיע עם כל העיטורים הממותגים, כולל הלוגו של ניסאן GT-R בצבע זהב על הרוטור המרכזי של השעון, ומכסה אחורי שקוף וממותג מזכוכית ספיר. עוד מרכיב משותף לשני המוצרים הוא ייצור ידני בפס ייצור נפרד מהפס הסדרתי של שני היצרנים, על ידי קומץ שהוסמך למשימה. מהסדרה יוצרו 200 יחידות בלבד.

לפטופ פרימיום זעיר מבית אסוס

כאשר מדובר במחשבים ניידים למנהלים, הדרך למיתוג פרימיום היא "פחות זה יותר" - והכוונה היא לפחות משקל ופחות עובי. דוגמה בולטת היא S13, הלפטופ החדש ממשפחת ZenBook של חברת אסוס, שהושק השנה בתערוכת CES ויוצא כיום לשוק.

המחשב מצויד במסך בגודל מכובד של 13.9 אינץ', אולם ממדיו קטנים ב-12.5% ביחס לממדי הדגם הקודם עם מסך בגודל דומה של החברה. עוביו של המחשב 12.9 מ"מ בלבד - למרות שהוא מכיל כרטיס גרפי נפרד וייעודי של חברת אנבידיה. זאת, בזכות מסך עם יחס מסך-גוף של 97% - הגבוה ביותר בענף כרגע - עם מסגרת מסך בעובי של 2.5 מ"מ בלבד.

למראה הפרימיום תורם גם גוף אלומיניום תעופתי עשוי מיחידה אחת בעיבוד CNC. המעבד המוביל בסדרה הוא I7 מהדור השמיני החדש של חברת אינטל, ודיסק ה-SSD מגיע בנפח של עד 1 טרה-בייט. צירים מיוחדים לפתיחת המסך מרימים אוטומטית את גוף המחשב מעל המשטח, תוך שהם משפרים את הקירור, את תנוחת הכתיבה ואת איכות השמע דרך הרמקולים המובנים בתחתית.

הסוללה אמורה לספק עד 15 שעות פעולה רציפות, ומנגנון טעינה מהיר מובנה אמור לטעון כ-60% מקיבולת הסוללה בתוך 49 דקות בלבד. יש גם חיישן לזיהוי טביעת אצבע שמובנה לתוך משטח העכבר, והמחשב כולו עומד בתקן צבאי לעמידות בפני לחות, זעזועים ונפילות. את החבילה משלימה תמיכה בפקודות קוליות של אלקסה. המחיר באמזון מתחיל בערך ב-1,400 דולר לדגם עם מעבד I7 ומשתנה בהתאם למפרט.