כתב אישום נגד אב ובנו שחשודים במתן שוחד לבכירים בתע"א

על פי החשד, שלום אחרק ובנו עומר להט נתנו שוחד לבכירים בתע"א בתמורה לקידום זכייתם במכרזים • לפי כתב האישום, השניים נתנו לראש תחום רכש וקבלנות משנה במל"מ שוחד בסך כמאה אלף שקל במזומן, וכן הציעו אחוזים מכל הזמנת עבודה שתועבר לחברה • עובדי התע"א דיווחו על הצעות השוחד למשטרה

שוחד / צילום: שאטרסטוק
שוחד / צילום: שאטרסטוק

אב ובנו נתנו שוחד לבכירים בתע"א בתמורה לקידום זכייתם במכרזים של תע"א סביב רכישת רכיבים ששימשו לייצור כלי נשק. כך נטען בכתב אישום שהגישה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה לבית המשפט המחוזי מרכז נגד שלום אחרק (70), חברה שבבעלותו, "דיוק שבבי ש. בע"מ", ונגד בנו עומר להט (35), הנושא תפקיד בכיר במפעל. לשניים מיוחסות עבירת מתן שוחד ועבירות לפי חוק איסור הלבנת הון.

על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עוה"ד מעין כהן ושמעון חוג'ה, האב ובנו נתנו לראש תחום רכש וקבלנות משנה במל"מ - חטיבת מערכות לחימה משולבות בתעשייה האווירית - שוחד בסך כמאה אלף שקל במזומן, וכן הציעו לו אחוזים מכל הזמנת עבודה שתועבר לחברה. הנאשמים פיצלו את משיכות הכספים מהבנק וזאת כדי להימנע מדיווח לפי חוק איסור הלבנת הון. בנוסף, אחרק ביצע פעולות בכספים על מנת להסתיר את מקור הכסף ולאפשר את העברתו כשוחד לעובד הציבור.

אחרק מואשם באירוע שוחד נוסף למנהל ספקים במל"מ. שני עובדי הציבור פעלו כמצופה מכל עובד ציבור וע"פ החוק, ובסמוך לאחר פנייתו של אחרק דיווחו על כך לממונים עליהם שהעבירו את הטיפול למשטרת ישראל. הפרשה נחקרה על ידי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית בלהב 433 שבמשטרת ישראל בשיתוף יחידת החקירות של המלמ"ב במשרד הביטחון.

שלל חקירות בתעשיות הביטחוניות

החקירה הנוכחית הצטרפה לשלל חקירות שהתנהלו ומתנהלות סביב התעשיות הביטחוניות בארץ, והתעשייה האווירית במרכזן. אחת הפרשות המרכזיות היא הפרשה שבמסגרתה המליצה המשטרה בראשית השנה להעמיד לדין פלילי את שר העבודה והרווחה, חיים כץ, ששימש בעבר כיו"ר ועד העובדים בחברה. זאת, בחשד כי ניצל לתועלתו האישית משאבים ועובדים של התעשייה האווירית בשווי אלפי שקלים.

הפרשה הטילה צל כבד על התעשייה האווירית, שהיא אחת מהחברות הממשלתיות הגדולות והחשובות בארץ. לפי החשד, כץ התערב במינויים פנימיים בחברה, פעל בניגוד עניינים והעסיק קבלן של תע"א לעבודות פרטיות.

*חזקת החפות: שני הנאשמים חפים מפשע כל עוד לא הורשעו בעבירה בדין. התיק הפלילי נמצא בראשיתו, והם זכאים ליהנות מחזקת החפות.