ממחר: עיצומים במשרד הביטחון - בקשות יצוא של אלביט ורפאל לא יטופלו

ועד העובדים של משרד הביטחון הודיע היום לראשי החברות כי בקשותיהם לא יטופלו החל ממחר ועד להודעה חדשה • זאת, במסגרת עיצומים שבהם יפתחו עובדי המשרד במחאה על מה שהוגדר "ההתנהלות חסרת תום הלב מצד משרד האוצר והפגיעה הצפויה בשליחים עובדי המדינה בחו"ל"

משה כחלון/ צילום:  איל יצהר
משה כחלון/ צילום: איל יצהר

ועד העובדים של משרד הביטחון הודיע היום (ב') לראשי החברות הביטחוניות רפאל ואלביט מערכות כי בקשותיהם למשרד בהיבטים הקשורים ליצוא ביטחוני לא יטופלו, החל ממחר ועד להודעה חדשה. זאת, במסגרת עיצומים שבהם יפתחו עובדי המשרד במחאה על מה שהוגדר "ההתנהלות חסרת תום הלב מצד משרד האוצר והפגיעה הצפויה בשליחים עובדי המדינה בחו"ל".

לצעדים הארגוניים שותפים גם ועדי העובדים במשרדי החוץ והכלכלה והתעשייה וזאת, מתוקף סכסוך עבודה שהם הכריזו כבר בחודש אוקטובר 2018. ועדי העובדים בשלושת משרדי הממשלה הקימו בימים האחרונים מטה מאבק משותף בכוונת הקיצוץ של האוצר - כדי לתאם את מהלכי המחאה שיתכן שיורחבו במהלך הימים הקרובים.

במסגרת הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה, שאושר היום, יקוצצו תקציבי הייצוג של דיפלומטים, נספחים כלכליים ושליחים של משרד הביטחון ברחבי העולם - המשמשים אותם לאירוח של בעלי תפקידים מקבילים ושל בכירים באותן מדינות. מדובר בכ-800 שליחים של שלושת המשרדים המשרתים בעשרות מדינות ברחבי העולם.

במשרד האוצר הגיבו בימים האחרונים על מהלכי המחאה המתוכננים של הוועדים ומתחו עליהם ביקורת חריפה. שם טענו כי תנאי השירות של כל אחד מבין השליחים עולים למדינה כ-2 מיליון שקל בשנה, שתנאי העסקתם לא נפגעים בשל הקיצוץ הרוחבי וכי הם בחרו ועד שיפעל נגד קיצוץ בתקציב שנועד לארח זרים בחו"ל - במסעדות ובאירועים רשמיים.