הנפקה | בלעדי

חברת הייסנס יצרנית המוצר "בייביסנס" נערכת להנפקה בקנדה

הייסנס שבבעלות חיים שטלריד ובנו יניב שטלריד נוסדה ב-1991 • לפי אתר החברה יש לה פטנט ייחודי שנבדק והוכח מחקרית כמוניטור הראשון ללא מגע עם גוף התינוק •

תינוק/ צילום:  Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב
תינוק/ צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

אחרי הנפקת Else, חברה ישראלית נוספת שפועלת בעולם הטיפול בתינוקות נערכת גם היא להנפקה בקנדה - חברת הייסנס, יצרנית המוצר "בייביסנס" שמוכר כמעט לכל הורה, המנטר תנועה ונשימה אצל תינוקות בזמן השינה. בעלי החברה הם חיים שטלריד ובנו יניב שטלריד.

גם את הייסנס מלווה חברת הייעוץ A-Labs, שמסייעת לחברות לבצע גיוסי הון פרטיים וציבוריים בשיתוף פעולה עם בנק ההשקעות Canaccord, וממשיכה ללוות את החברות גם ביום שאחרי ההנפקה. דורון כהן, שותף מנהל ומנכ"ל A-labs, אומר היום ל"גלובס" כי "בנקאים שאנחנו נפגשים איתם בחו"ל אומרים לי 'גם אנחנו קנינו בייביסנס'. זה מוצר פורץ דרך. עד היום, הייסנס הייתה חברה פרטית קטנה שרצתה לשמור על סטטוס מסוים. כיום, הבן של המייסד לקח את המושכות, והוא רואה את עתיד החברה ביכולת להתקדם ולבנות חברה אמיתית וגדולה".

בשלב זה, כהן לא מספק פרטים על היקף הגיוס, שווי החברה בגיוס ותזמונו. הייסנס נוסדה ב-1991 ולפי אתר החברה, יש לה פטנט ייחודי שנבדק והוכח מחקרית כמוניטור הראשון ללא מגע עם גוף התינוק, המזהה הפסקות נשימה או נשימה לא סדירה.

● נראה שהבורסה בטורונטו הופכת למקום החם עבור חברות ישראליות.

כהן: "זה מתחיל לקרות, בעקבות עבודה קשה של גופים רציניים ובהם הבורסה עצמה, שיש לה בישראל 'שגריר', יוסי בוקר. יש טרנדיות של בורסות: בשנות ה-90 חברות טכנולוגיה באו לבורסת ניו יורק, שלא רצתה אותן והפנתה אותן לנאסד"ק; לפני 10-15 שנה, בורסות פנו ללונדון והופנו לבורסת המשנה שם, AIM, שפתחה את הדלת לחברות קטנות. העשור הנוכחי הוא של קנדה ואוסטרליה, שקולטות את החברות הקטנות הצומחות. בטורונטו, הבורסה המשנית TSXV, לקחה על עצמה תפקיד של כמעט תחרות בקרנות הון סיכון: חברות קטנות, בשווי 15-100 מיליון דולר קנדי, מגיעות אליה ומשתמשות בתשתית שלה כדי לרוץ ולגדול. גם המשקיעים נהנים מזה, וגם החברות.

"בהנפקת Else היו ביקושים של פי 2.5, והמניה סיימה שבוע ראשון של מסחר בעלייה של 200%. הנפקת Beyond Meat נתנה לה רוח גבית".

גם A-Labs צפויה ליהנות מהעלייה במניה, משום שכחלק מההליך היא קיבלה כתבי אופציה של Else, ולדברי כהן, "המודל העסקי שלנו הוא לקבל גם כתבי אופציה כדי ליהנות מהאפסייד. אנחנו מחפשים בפינצטה חברות עם עתיד. כסף זה נחמד, אבל אופציות יכולות להפוך מ-25 סנט ל-25 דולר".