סוף לפרשת המעונות: גם עזרא סיידוף חתם על הסדר טיעון

על פי ההסדר יודה עזרא סיידוף, כי קיבל מהמדינה עבור שרה נתניהו, בני משפחתה ואורחיהם ארוחות מוכנות בשווי של כ-175,000 שקל, בד בבד עם העסקת מבשלת במעון ראש הממשלה • סיידוף, אשר שימש כסמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד רה"מ, יורשע על פי הודאתו בשלוש עבירות של קבלת דבר תוך ניצול מכוון של טעות הזולת

עזרא סיידוף  / צילום: ליאור מזרחי	,
עזרא סיידוף / צילום: ליאור מזרחי ,

אחרי רעיית ראש הממשלה הגיע גם תורו של עזרא סיידוף, לשעבר סמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה, לחתום על הסדר טיעון עם הפרקליטות ב"פרשת המעונות": פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה היום (ג') הודעה על הסדר טיעון עם סיידוף, בתיק המעונות אליו צורף כתב אישום מתוקן. ההסדר הושג בהמשך להסדר שנחתם עם שרה נתניהו ואושר בביהמ"ש בשבוע שעבר, ובתום הליך גישור אליו הופנו הצדדים.

על פי ההסדר יודה עזרא סיידוף, כי קיבל מהמדינה עבור שרה נתניהו, בני משפחתה ואורחיהם ארוחות מוכנות בשווי של כ-175,000 שקל, בד בבד עם העסקת מבשלת במעון ראש הממשלה. זאת, בניצול מכוון של טעות הזולת שאין בו מרמה. עוד על פי האישום, פעל הנאשם לקבלת מימון לארוחות שף בעלות של כ- 25,000 שקל (עלות שהיא חלק מהסכום הכולל של כ-175,000 שקל) ושירותי מלצרות בתשלום יתר של כ-20,000 שקל.

סיידוף, אשר שימש כסמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה ואחראי על ניהול מעון ראש הממשלה, יורשע על פי הודאתו בשלוש עבירות של קבלת דבר תוך ניצול מכוון של טעות הזולת (עבירה לפי סעיף 416 לחוק העונשין שכותרתו "תחבולה").

לעניין העונש, הוסכם כי הצדדים יבקשו במשותף לגזור על סיידוף מאסר על תנאי, שרות לתועלת הציבור בהיקף של 150 שעות וקנס בסך 10,000 שקל.

הפרקליטות ביקשה להבהיר במסגרת ההסדר כי בפרשה נושא כתב האישום המתוקן, אין מדובר באירוחים מדיניים או רשמיים. אלה האחרונים ממומנים על ידי משרד רוה"מ ללא התניה כלשהי ומוסדרים בנהלים שונים מהנוהל אליו מתייחס כתב האישום המתוקן. הנאשם אינו מתנגד להבהרה זו.

על פי כתב האישום המתוקן פעלו סיידוף ונתניהו בשנים 2009-2015 למימון של ארוחות מוכנות ממסעדות על חשבון אוצר המדינה, וזאת בד בבד עם קבלת שירותיה של עובדת כללית במשרה מלאה במעון שעסקה בבישול, בהגשה ובניקיון המטבח אשר הוצגה כלפי המשרד כעובדת כללית, וכך תוך ניצול מכוון (ללא מרמה) של טעות הגורמים המוסמכים במשרד שלא ידעו על העסקתה של מבשלת במעון ובניגוד לנהלים ולכללים שנקבעו בעניין זה, התקבל מימון חופף בחלקו על חשבון אוצר המדינה להוצאות ההסעדה במעון.

סיידוף פעל כאמור תוך ניצול תפקידו ואחריותו כעובד ציבור בכיר תוך שהוא מודע למגבלות הקיימות על פי נהלים החלים בעניין. כמו כן, פעל לכך שהמשרד יישא בעלויות של ארוחות שבושלו על ידי שפים במעון, ולתשלום שכרם של מלצרים בניגוד לנהלים ושלא כדין.

בפרקליטות מבהירים, כי "הסדר הטיעון הביא בחשבון את העובדה שבהתנהגותו של סיידוף יש משום התמסרות לגב' נתניהו ונכונות לבצע בעבורה עבירות פליליות כדי להיענות לה. מר סיידוף פעל בניגוד מוחלט למצופה מכל עובד ציבור, קל וחומר מעובד ציבור בכיר בתפקידו. יחד עם זאת, הביא הסדר הטיעון בחשבון את העובדה שהנאשם לא קיבל לכיסו דבר, ולמעשה פירות העבירה - כספי ציבור לצרכים פרטיים - בסך 195,000 שקל התקבלו על ידו מהמדינה בעבור הגב' נתניהו".

שרה נתניהו, נזכיר, הורשעה לפני כשבוע וחצי על פי הודאתה בביצוע עבירה פלילית של קבלת כספי המדינה בסך של 175 אלף שקל, ובהתאם להסדר בית המשפט גזר עליה קנס בסך 10,000 שקל ופיצוי למדינת ישראל בסך 45,000 שקל.