ראש המוסד בשבוע הסייבר: "ממשלות וחברות עסקיות חייבות לשתף פעולה"

יוסי כהן אמר את הדברים לרגל העובדה כי המוסד קיבל בכנס את פרס 'אות מגן הסייבר' • מייק רוג'רס, ראש ה-NSA היוצא: "האפיזודה מול איראן גורמת לי לחשוב, האם המגזר הפרטי נתפס כהמשך של המדינה?"

מימין יגאל אונא, ראש מערך הסייבר; ראש המוסד יוסי כהן; ופרופ' איציק בן ישראל, ראש מרכז הסייבר באונ' ת
מימין יגאל אונא, ראש מערך הסייבר; ראש המוסד יוסי כהן; ופרופ' איציק בן ישראל, ראש מרכז הסייבר באונ' ת

"סייבר הפך להיות אחד הכלים למלחמה. חברות וארגונים צריכים לשתף פעולה ביניהן על מנת לוודא שחיי אזרחים ישראליים לא נתונים בסכנה", כך אמר היום (ג') ראש המוסד יוסי כהן במסגרת שבוע הסייבר השנתי של המרכז למחקר סייבר באוניברסיטת ת"א, מערך הסייבר הלאומי ומשרד החוץ.

כהן אמר את הדברים לרגל העובדה כי המוסד קיבל בכנס את פרס 'אות מגן הסייבר'. בראש ועדת הפרס עומד האלוף (מיל') פרופ' יצחק בן ישראל.

כהן הסביר כי "ה'אינטרנט של הדברים' מעצב מחדש את איומי הסייבר. אנחנו מוקפים בעולם הקיברנטי וכך אנחנו נעשים יותר מאוימים ופגיעים. איומים אלה נעשים יותר משמעותיים כשהחולשה והפגיעות מתגלים על ידי מיליציות וארגוני טרור, לכן שיתוף הפעולה בין חברות וממשלות חשוב וכל אלה צריכים להתגבר".

מייק רוג'רס, ראש ה-NSA היוצא, התייחס גם הוא בכנס לצורך בשיתופי פעולה: "אני רואה איך אנחנו ממשיכים לעשות תמיד אותו הדבר, וכל פעם מופתעים מחדש שהתוצאות דומות - אני לא מבין למה אנחנו לא עושים יותר עבודה אינטגרטיבית עם גורמים אחרים. כמדינה או כחברה קשה להגן על מישהו אם הפעם הראשונה בה משתפים פעולה היא בזמן תקיפה". רוג'רס אמר את הדברים בשיחה עם נדב צפריר, מייסד ומנכ"ל Team8 ולשעבר מפקד יחידת 8200.

רוג'רס התייחס גם למתיחות בין ארה"ב ואיראן: "מעניין לראות שארה"ב ואיראן רואות את הסייבר כאפשרות תגובה עם מעט סכנה לפגיעה ולהסלמה, מה שאומר שנמשיך לראות את הסייבר כדרך פעולה אם ממשלות רואות אותו כפחות מוביל להסלמה. כמו כן, ראו את ההבדלים בין המטרות, ארה"ב בוחרת בסייבר לשימוש כנגד מטרות צבאיות, בעוד שאיראן משתמשת בו כנגד מטרות ממשלתיות ומטרות במגזר הפרטי.

"במערב תמיד העברנו קו הפרדה בין מה שהוא ממשלתי לבין מה שהוא מגזר פרטי, והאפיזודה מול איראן גורמת לי לחשוב, האם המגזר הפרטי נתפס כהמשך של המדינה? האם הוא נתפס כחלק משמעותי מהכוח הכלכלי של המדינה ולכן כמטרה".