"שוק הקנאביס בארה"ב צפוי לעמוד על 30 מיליארד דולר עד 2030"

כך אמר היום אהרון גריי, דירקטור מנהל ואנליסט בכיר באליינס גלובר פארטנרס A.G.P, בכנס "עושים שוק" של "גלובס" בנושא קנאביס: זרעי המהפכה • "ההזדמנות הגדולה ביותר מחוץ לארה"ב היא גרמניה"

"אנחנו היינו בנק ההשקעות הראשון שכיסה קנאביס בתחום האנליזה, הן בתחום הקנאביס לשימוש פנאי והן בתחום ה-CBD (החלק בקנאביס שיעיל לשימוש רפואי ואיננו מכיל השפעות ממכרות)" - כך אמר היום (ד') אהרון גריי, דירקטור מנהל ואנליסט בכיר באליינס גלובר פארטנרס A.G.P, בכנס "עושים שוק" של "גלובס" בנושא קנאביס: זרעי המהפכה. "יש היום בארצות-הברית 11 מדינות שבהן יש לגליזציה לשימוש בקנאביס. כך ש-17% מהאמריקאים יכולים להשתמש בו. יש שינוי בסטיגמה, לא רק אצל הרגולטור, אלא גם אצל הציבור. היום שני שליש מהציבור האמריקאי סבור שצריך להתיר שימוש בקנאביס, וכאשר מדובר בקנאביס רפואי - מספר הסבורים שיש להתירו מגיע ל-90%".

"אנחנו יכולים לראות שבמדינות שבהן יש לגליזציה, יש גם שימוש מוגבר בקנאביס רפואי, יחסית למדינות שבהן אין לגליזציה", ממשיך גריי. "הקנאביס התרחק מאותו דימוי של המשתמש ההיפי והפרוע. עכשיו זה מוצר שמשתמשים בו צרכנים מהזרם המרכזי, ורוב המשתמשים הם בני 50 פלוס. יש להם גם גישה נעימה למוצר, דרך חנויות נעימות, גם כשמדובר בפנאי וגם כשמדובר בקנאביס רפואי".

"אם בודקים שינויים בהרגלי הצריכה - אצל נשים עלה השימוש ב-8% לעומת 5% אצל גברים, ואם בודקים את הקשר בין גזע לצריכת קנאביס, מגלים שעם הלגליזציה נוצר מצב שבו השימוש כמעט שווה מבחינה גזעית. זה מה שקורה כשסבתא שלך מרגישה נוח להיכנס לחנות ולרכוש את המוצר. בקולורדו אפשר אפילו לרכוש קנאביס בסטארבקס", הוא אומר.

"התחום שבו רואים את העלייה הגדולה יותר הוא גידול פרחי הקנאביס. הפרחים מהווים את רוב המכירה", מסביר גריי. "כל אחת מהחברות שעוסקת בתחום רוצה להיות הקוקה קולה של הקאנביס, לייצר מוצר מנצח. השוק ב-2018 עמד על 10 מיליארד דולר והצפי הוא לשוק של 30 מיליארד דולר עד 2025.

אם נביט מחוץ לארצות-הברית, לשאר צפון אמריקה, הרי שקנדה הייתה המדינה ה-27 שאישרה לגליזציה. אנחנו מאמינים שהשוק שם יגיע ל-7 מילארד דולר ב-2025. גם המכירות הרפואיות יעלו, וצפוי שהרופאים יהיו פתוחים יותר לתת מרשמי קנאביס לחולים. בעולם יש יותר מ-40 מדינות שיש בהן לגליזציה של קנאביס רפואי. ההזדמנות הגדולה ביותר מחוץ לארצות-הברית היא גרמניה, ויש חשיבות גדולה להתייחסות הביטוח הרפואי לקנאביס".