נאוויטס: "קצב ההפקה המסחרית היומי ממאגר בקסקין גבוה מהתחזיות המוקדמות"

לפי השותפות, קצב ההפקה בפועל גבוה לעומת התחזיות הקודמות להפקה יומית של כ-30 אלף חביות נפט • בקסקין היא מתגליות הנפט הגדולות שהוכרזו בשנים האחרונות במפרץ מקסיקו, עם היקף כולל של 474 מיליון חביות • גדעון תדמור: "נתוני ההפקה המסחרית בבקסקין הינם מעל לציפיות המוקדמות ויאפשרו את האצת תזרים המזומנים של נאוויטס מהפרויקט"

גדעון תדמור / צילום: נאוויטס
גדעון תדמור / צילום: נאוויטס

נאוויטס פטרוליום  דיווחה היום (ד') על התחלת הפקה מסחרית מלאה בפרויקט בקסקין (Buckskin) במפרץ מקסיקו, ארה"ב, עם הפקה מסחרית של נפט מהבארות שפותחו בפרויקט. קצב ההפקה בפועל גבוה לעומת התחזיות הקודמות להפקה יומית של כ-30 אלף חביות נפט. נאוויטס דיווחה בנוסף על סיום עבודות הפיתוח בפרויקט, וזאת במסגרת תקציב הפיתוח הכולל, ללא חריגה ממנו.

"נתוני ההפקה המסחרית בבקסקין הינם מעל לציפיות המוקדמות ויאפשרו את האצת תזרים המזומנים של נאוויטס מהפרויקט. נתונים אלו מוכיחים את איכותם הגבוהה של המאגר, של עבודות הפיתוח ושל תשתיות ההפקה בפרויקט. אנו גאים בהצלחה הגדולה של הפרויקט המפיק הראשון שלנו במפרץ מקסיקו, ארה"ב, וממשיכים לפעול לאיתור ולניצול הזדמנויות נוספות", אמר יו"ר נאוויטס, גדעון תדמור.

בקסקין היא מתגליות הנפט הגדולות שהוכרזו בשנים האחרונות במפרץ מקסיקו, עם היקף כולל של 474 מיליון חביות. שטח המאגר הוא 128 קמ"ר, כפול משטח העיר תל אביב יפו. נאוויטס פטרוליום מחזיקה ב-7.5% בפרויקט. כלל ההכנסות הצפויות בפרויקט הם כ-11.3 מיליארד דולר וההפקה צפויה להימשך כ-18 שנה, עד שנת 2036. חלקה של נאוויטס פטרוליום ברזרבות המאגר המפותח בקסקין צפון הוא כ-16 מיליון חביות (2P) ותזרים המזומנים המהוון החזוי לנאוויטס כפי שדווח הינו כ-239 מיליון דולר.

פיתוח פרויקט בקסקין צפון בוצע תוך פחות מ-18 חודשים ממועד תחילת קידוח הפיתוח הראשון, תוך הקדמת לוח הזמנים הצפוי, כאשר העלות השולית הצפויה להפקת חבית נפט בפרויקט עומדת על כ-15 דולר בלבד. מפעילת פרויקט בקסקין היא חברת LLOG Exploration, מפיקה מובילה ובעלת ניסיון רב במפרץ מקסיקו, ארה"ב, והשותפים העיקריים בפרויקט הינם חברת הנפט Repsol וקרנות הפרייבט אקוויטי בלקסטון וריברסטון.

במסגרת תכנית הפיתוח של מאגר בקסקין צפון, נקדחו שתי בארות הפקה והותקנה צנרת באורך של כ-6 מייל, שמחברת בין המאגר למתקן הטיפול וההפקהLucius של חברת האנרגיה הבינלאומית Anadarko.

במקביל לתחילת ההפקה המסחרית בפרויקט בקסקין צפון, בוחנת נאוויטס יחד עם השותפה האסטרטגית LLOG מתווה לפיתוח מאגר 'בקסקין דרום' . מהערכת NSAI עולה כי המשאבים המותנים מסוג (C2) בפרויקט בקסקין דרום מסתכמים בכ-259 מיליון חביות נפט מתוכם חלקה של נאוויטס הוא כ-19 מיליון חביות. נאוויטס טרם פרסמה תזרים מזומנים מהוון לגבי הכנסותיה פרויקט בקסקין דרום.

שותפות נאוויטס פטרוליום מחזיקה בפורטפוליו רחב של נכסי נפט וגז במפרץ מקסיקו ארה"ב וחלקה בכלל התגליות המוכחות עומד על כ-124 מיליון חביות נפט. בנוסף, מחזיקה השותפות בבלוק 7 במזרח קנדה, נכס אקספלורציה עם פוטנציאל רב וחלקה המוערך במשאבים המנובאים בו הינו של כ-427 מיליון חביות.