וולקן סייבר הישראלית גייסה 10 מיליון דולר ומסייעת לארגונים לפתור פרצות אבטחה

את הסבב הובילה קרן ההון סיכון האמריקאית Ten Eleven Ventures, והשתתפו בו הקרן הישראלית YL Ventures, שהובילה את סבב הסיד של החברה, ומשקיעים פרטיים, ביניהם גלן צ'יזהולם, לשעבר מנהל טכנולוגיות ראשי בחברת הסייבר האמריקאית Cylance

וולקן סייבר / צילום: מקסים דינשטיין
וולקן סייבר / צילום: מקסים דינשטיין

הסטארט-אפ הישראלי Vulcan Cyber (וולקן סייבר), המפתח פלטפורמה לאוטומציה של תיקון פרצות אבטחה בארגונים, הודיע היום (ד') על השלמת סבב גיוס שני בהיקף של 10 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן ההון סיכון האמריקאית Ten Eleven Ventures, והשתתפו בו הקרן הישראלית YL Ventures, שהובילה את סבב הסיד של החברה, ומשקיעים פרטיים, ביניהם גלן צ'יזהולם, לשעבר מנהל טכנולוגיות ראשי בחברת הסייבר האמריקאית Cylance, שנרכשה על ידי בלאקברי בשנה שעברה תמורת 1.4 מיליארד דולר. מאז הקמתה, גייסה החברה 14 מיליון דולר בשני סבבים.

וולקן הוקמה בפברואר 2018 על ידי יניב בר-דיין המכהן כמנכ"ל החברה, סמנכ"ל המוצר טל מורגנשטרן וסמנכ"ל הטכנולוגיות רועי חורב. החברה מעסיקה 26 עובדים, מתוכם 20 בישראל, ומתכוונת להגדיל את הצוות ל-65 עובדים, מתוכם 50 בישראל. מהחברה נמסר כי יש לה עשרה לקוחות משלמים, כולם ארגונים גדולים מארה"ב - מתחומי התוכנה, הפיננסים והקמעונות המקוונת. אחת מהלקוחות היא חברת Snowflake, המוגדרת כחברת הטכנולוגיה בעלת הצמיחה המהירה ביותר כיום.

וולקן פועלת בתחום ניהול הפגיעות הארגונית, ומתמקדת בפתרונות לחולשות אבטחה ידועות - גם חולשות שנובעות מטעויות בכתיבת הקוד בארגון עצמו ותצורות שגויות. פיתוח תהליך האוטומציה נועד לצמצם את הסיכון לארגונים שנובע כתוצאה מפער הזמנים בין המועד בו ספקי תוכנה מפרסמים עדכוני אבטחה לחולשות קיימות ומוכרות, ועד לרגע בו ארגונים מבצעים את העדכון במערכות שלהם.

לפלטפורמה שפיתחה החברה API פתוח, שבאמצעותו היא מתחברת למוצרי האבטחה הקיימים בארגונים. הפלטפורמה מקבלת את המידע שהם אוספים, מנתחת אותו ומציגה ללקוח תמונת מצב של כשלי האבטחה הארגוניים - ומתעדפת אותם לפי הנזק האפשרי שהם עשויים לגרום. המערכת מציעה פתרונות אפשריים לכשלים והתקנה אוטומטית שלהם, וכיום היא תומכת באוטומציה מקצה לקצה הכוללת תמיכה בתשתיות, אפליקציות וקוד.

"השוק נמצא כיום בצמיחה מחדש, אחרי הרבה זמן שתעשיית הסייבר התמקדה במדינות הלאום ובאיך למנוע פשעי סייבר מצד מדינות כמו סין או רוסיה. עכשיו השוק לוקח צעד אחורה ומתחיל לחשוב איך לדאוג לדברים הבסיסיים. זה הוביל לכך שצמחנו מאוד מהר, וגייסנו סבב נוסף מאוד מהר - מתוך כוונה לצמוח בצורה הרבה יותר אגרסיבית", אמר בן-דיין ל"גלובס".

בן-דיין הוסיף כי הגיוס ישמש את החברה גם להקמת צוות מדעני נתונים שיפתח את יכולותיה בכל הקשור להפקת ערך מהנתונים שהיא אוספת. "חשובה לנו סביבת עבודה מגוונת, כיוון שככל שיש יותר מוחות שונים זה מוביל לתרבות ארגונית הרבה יותר טובה - ובסופו של דבר למוצר הרבה יותר טוב. אנחנו עוד לא 50%-50% מבחינת יחס של נשים וגברים כמו שאני שואף, אלא 65%-35%, אבל בעיניי סביבת העבודה מגוונת".

"ניהול ותיקון של חולשות אבטחה הוא נושא מוכר ובעייתי כבר שנים רבות, ללא פתרונות טכנולוגיים מספקים. כשפגשנו את היזמים של וולקן סייבר התרשמנו מהדרך החדשנית שבה הם ניתחו את האתגרים הכרוכים בניהול התהליך הזה, והצורה בה הם פיתחו פלטפורמה שמספקת ערך לכל בעלי התפקידים השונים שמעורבים בניהול ותיקון חולשות", אומר עופר שרייבר, שותף בקרן ההון סיכון YL Ventures, שהובילה את סבב הסיד בחברה. "לפני שאנחנו משקיעים בחברה, אנו עורכים כ-15-10 שיחות בין היזמים למנהלי אבטחת מידע (CISOs) אמריקאים מהרשת שלנו. סדרת השיחות האלה עם וולקן הייתה אחת הטובות ביותר שהיו לנו, ולכן ההחלטה להשקיע בסיד הייתה ברורה מאוד עבורנו. מאז, יניב טל ורועי הוציאו את החזון שלהם אל הפועל".