אהוד ברק לא יוכל לממש את מלוא האופציות אם יפרוש כיו"ר דירקטוריון אינטרקיור

ברק, שהודיע אתמול על חזרה לחיים הפוליטיים, קיבל אופציות למניות אינטרקיור השוות היום 21 מיליון שקל "על הנייר" • רק שליש מהאופציות ניתנות למימוש מיידי, ואם יפרוש לא יוכל לממש את יתר האופציות

אהוד ברק / צילום: איל יצהר
אהוד ברק / צילום: איל יצהר

לקראת ההנפקה המתוכננת של חברת הקנאביס הישראלית קנדוק בנאסד"ק, נראה כי יו"ר החברה (והחברה האם שלה אינטרקיור ), ו"פותח הדלתות" שלה בשוק הבינלאומי, טרוד בעיסוקים אחרים. אהוד ברק הודיע אתמול (ד') על כוונתו להתמודד בבחירות הקרובות בספטמבר, ואם הוא ייכנס לכנסת, בוודאי שלא יוכל להמשיך בתפקידו כיו"ר החברה.

עד לבחירתו לתפקיד רשמי, אם תהיה כזו, יוכל ברק להמשיך לכהן בחברה, אם כי סביר שיוכל להקדיש לכך פחות תשומת לב מבעבר. מניית אינטרקיור  עולה היום ב-2%, והחברה נסחרת לפי שווי של כ-860 מיליון שקל.

מאינטרקיור נמסר היום (ה') לבורסה כי "ברק הודיע לחברה כי הוא צופה עתיד גדול לה ולקנדוק, ומאמין מאוד בפעילותן ובפעילותו בהן, ועל כן, אין באמור כדי להשפיע על כהונתו כיו"ר דירקטוריון פעיל של החברה וקנדוק, וכי הוא יישאר בתפקידים אלו, גם לאחר שובו לחיים הפוליטיים, וזאת עד למועד האחרון הקבוע בדין שבו יוכל לכהן בתפקידיו כאמור".

ברק מונה לתפקיד יו"ר אינטרקיור בספטמבר 2018, ונתן דחיפה לגל גיוסים של פורשי הפוליטיקה, מערכת הביטחון, המשטרה וידוענים עסקיים וציבוריים נוספים לחברות הקנאביס הנסחרות בבורסה בתל אביב. ברק הוא בינתיים ה"סלב" היחיד שחתום על מהלך משמעותי באחת החברות הללו: הוא תיווך בגיוס של 12 מיליון דולר בהובלת המיליארדר האמריקאי גארי פיגל, אשר בעצמו, או בעזרת אשתו יעל, המשיך והשקיע בחברה דרך הבורסה עשרות מיליוני שקלים נוספים, ותרם תרומה נאה לעליית מחיר מניית אינטרקיור (שהרימה איתה את כל סקטור הקנאביס הישראלי) בסוף 2018 ותחילת 2019. כיום רשומים על שם יעל פיגל 17% ממניות אינטרקיור.

תמורת עבודתו כיו"ר אינטרקיור משתכר ברק 10,000 דולר בחודש, עבור 40 שעות עבודה שבועיות לפחות, וכן קיבל אופציות להמרה במניות החברה, ששוות היום 21 מיליון שקל "על הנייר", והיו שוות יותר מכפול עד לאחרונה, טרם איבדה מניית אינטרקיור 44% מהשיא בפברואר. רק שליש מהאופציות האמורות ניתנות למימוש מיידי, אך היתר לא יהיו ניתנות למימוש במקרה שיפרוש.

אם ברק אכן ייבחר לתפקיד מהותי, ויפרוש מאינטרקיור, הפרישה עשויה להעניק לו הזדמנות לממש ולמכור את כל האופציות שלו בחברה מבלי שהדבר ייתפס כהבעת אי-אמון בחברה. כמו כן יכולות הנסיבות לספק לחברה הזדמנות למנות אדם מעולמות הפארמה, החקלאות או שוק ההון לתפקיד יו"ר, לקראת הגיוס בנאסד"ק. זאת, לאחר שברק מילא את תפקידו בהבאת משקיעים, ביצירת יחסי ציבור ישראליים ובינלאומיים לחברה ובתמיכה בתדמית של החברה כעסק רציני, למרות עיסוקה בתחום שבעבר נחשב למפוקפק.

בעל השליטה ומנכ"ל אינטרקיור הוא אלכס רבינוביץ', משקיע מנוסה בתחום הביומד בישראל ובנאסד"ק.

פוליטיקאית אחרת, שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, החלה לגשש אחר הצטרפות לחברת קנאביס, אחרי שמפלגתה - הימין החדש - לא עברה את אחוז החסימה בבחירות האחרונות. עם חידוש תהליך הבחירות, שבה שקד לזירה הפוליטית, אולם אמש נראתה שוב בחברת בעל השליטה בקנביט, ברק רוזן, כך שייתכן שהחיבור עדיין על הפרק.