מהנדס באמזון פיתח בינה מלאכותית שמונעת מהחתול שלו להכניס הביתה חיות מתות אותן צד

מפתח התוכנה אמר כי "אני לא היחיד שמתמודד עם הבעיה הזו, יש 74 מיליון חתולי בית בארה"ב ו-4 מיליון מהם ציידים, ובכל זאת לא כל כך קיימים לזה פתרונות היום" • על מנת ללמד את התוכנה מתי החתול הגיע הביתה עם טרף בפיו, הוא אסף ותייג באופן ידני 23 אלף תמונות

חתולה שמנה/צילום:איל יצהר
חתולה שמנה/צילום:איל יצהר

בעלי חתולים נתקלים לא פעם בבעיה, כשחתול המחמד שלהם חוזר הביתה אחרי טיול בחוץ עם הפתעה - חיה מתה שהוא צד. בן האם, מהנדס באמזון ובעליו של חתול בשם מטריק, נתקל באותה הבעיה והחליט להמציא עבורה פתרון טכנולוגי יצירתי. בהרצאה קצרה ומשעשעת במסגרת האירוע Ignite Seattle, האם הסביר כיצד פיתח מודל של בינה מלאכותית שינעל את מטריק מחוץ לבית בכל פעם בה הוא מנסה להכניס הביתה בעל חיים שצד.

"הבאתי את מטריק משתי סיבות - כי הוא מקסים, וכי היו לי עכברושים בדירה", סיפר האם בפתיחת ההרצאה, "אז כשהתברר שהוא רוצח סדרתי, לא יכולתי ממש להתלונן על זה". האם תיאר כיצד החתול נהג להביא עמו הביתה פעם בכל עשר לילות חיה מתה או פצועה קשה, ואמר כי "אני לא היחיד שמתמודד עם הבעיה הזו, יש 74 מיליון חתולי בית בארה"ב ו-4 מיליון מהם ציידים, ובכל זאת לא כל כך קיימים לזה פתרונות היום".

על מנת ליצור פתרון בעצמו, האם חיבר את דלת החתול דרכה מטריק נכנס הביתה למצלמת אמזון DeepLens שמאפשרת שימוש בבינה מלאכותית, ולמערכת נעילה. בשלב הבא, הוא תיאר כיצד אימן מערכת זיהוי תמונה באמצעות למידת מכונה עבור המצלמה. מאחר שמערכת כזו דורשת דוגמאות רבות של תמונות כדי ללמוד לזהות לבד מתי החתול המצולם מגיע הביתה עם או ללא טרף בפיו, האם אסף ותייג באופן ידני כמות עצומה של 23 אלף תמונות - בהן 6,500 תמונות של הכניסה לביתו ללא החתול כלל, 9,500 תמונות של החתול כשהוא נמצא באיזור הדלת אך לא מתקרב אליה כדי להיכנס דרכה, 6,700 תמונות שלו עם פניו לדלת על מנת להיכנס דרכה, ו-260 תמונות בהן הוא מתקרב לדלת עם טרף בפיו.

כך, המערכת למדה לזהות מתי מטריק מעוניין להיכנס דרך דלת החתול עם טרף בפיו. בשלב הראשון המצלמה בודקת אם החתול בכלל נמצא באזור הדלת. אם זיהתה את החתול, היא בודקת האם בכוונתו להיכנס דרכה. ואם הוא מעוניין להיכנס, היא בודקת אם הוא הביא עמו חיה שצד. בכל פעם שהוא עושה זאת, הדלת תינעל ל-15 דקות וכך תמנע ממנו להיכנס. בנוסף לנעילת הדלת, האם הסביר כי במקרה כזה המערכת גם שולחת לו את התמונה של החתול עם הטרף, ואף מעבירה באופן אוטומטי תרומה לאגודת אודובון הלאומית - ארגון אמריקאי להגנה על ציפורי בר.