הופעה ששווה מיליונים: מה עשה יוחנן לוקר באמפי בעומר?

וגם: חי גאליס נכנס לתפקידו כמנכ"ל ביג

יוחנן לוקר, ד"ר שלומי קודש, פרופ' גל איפרגן ופרופ' אהוד דודסון  / צילום: רחל דוד - סורוקה,
יוחנן לוקר, ד"ר שלומי קודש, פרופ' גל איפרגן ופרופ' אהוד דודסון / צילום: רחל דוד - סורוקה,

רגע לפני שהוא נפרד מהחברה לישראל, הגיע בשבוע שעבר יוחנן לוקר, עדיין במסגרת תפקידו כיו"ר כיל, אל האמפיתיאטרון בעומר, שם התקיים ערב ההתרמה של עמותת ידידי סורוקה. לוקר משמש כיו"ר עמותת הידידים לצד המנהלת אורנה מיארא. הפעם הוקדש האירוע לגיוס משאבים לפתיחת מחלקה נוירולוגית חדשה בחטיבה לרפואת המוח בסורוקה, ולטובת מטרה זו נאספו במהלך הערב מעל 4 מיליון שקל. 

בערב צוינו גם 60 שנה להיווסדו של המרכז הרפואי, והגיעו אליו כאלף אורחים בהם נציגות ונציגי המגזר העסקי, נציגי רשויות בדרום, חברות וחברי הנהלת כללית וסורוקה, עובדי החטיבה לרפואת מוח, ותושבי האזור. לוקר ומיארא קיבלו את פני הבאים יחד עם פרופ' אהוד דודסון, מנכ"ל שירותי בריאות כללית; ד"ר שלומי קודש, מנהל סורוקה; פרופ' גל איפרגן, יו"ר החטיבה לרפואת המוח ומנהל המחלקה לנוירולוגיה בסורוקה; ופיני בדש, ראש מועצת עומר.

במסגרת זו נמסר כי החטיבה לרפואת המוח מרכזת תחומים כגון נוירולוגיה, נוירוכירורגיה, פסיכיאטריה, שיקום ודימות המוח, לצד פעילות הוראתית ומחקרית, מה שמאפשר טיפול הוליסטי.

פרופ' דודסון הכריז במקום שכללית תמשיך את המסורת לפיה היא תעשה מצ'ינג על כל שקל שנתרם במהלך אירוע ההתרמה. לוקר מצדו, הכריז בשם כיל על תרומה בסך מיליון שקל. "הנגב הוא הבית של כיל וסורוקה", הוא אמר. בימים אלה מסיים לוקר תפקידו בכיל, והוא מוחלף על-ידי יואב דופלט. עוד בחברות התורמות: בנק לאומי, ועד עובדי מפעלי ים המלח, ועד עובדי רותם אמפרט, ועד עובדי פריקלס, י.ח. דמרי, בנק דיסקונט, חברת אזורים, אדמה, אוניברסיטת בן גוריון, רשויות מקומיות ואחרות.

מסיבת סיום רביעית לאקסלרטור של ברקליס ו-Techstars

אל אירוע הסיום של תוכנית האקסלרטור של בנק ברקליס הבריטי, הגיעו ביום רביעי האחרון, מלבד הסטארט-אפיסטים המשתתפים, גם נציגות ונציגי התוכניות מלונדון.

באירוע, שהיה דמו-דיי לתוכנית הרביעית של הבנק בשיתוף ארגון Techstars, הציגו המשתתפים והמשתתפות את מיזמי הפינטק שלהם, שרובם הציעו פתרונות מעולם ההלוואות, ביטחון המידע הפיננסי וכמובן הבלוקצ'ין. בחברות ניתן היה לפגוש למשל את וינספייר (Wenspire), שמציעה פלטפורמת הגנה נגד התקפות ממשקי תכנות אפליקציות של ארגונים. בראש הסטארט-אפ עומדת מירית קגרליצקי, לשעבר ראשת תחום מחקר ואנליטיקה במטה הסייבר הלאומי, וסמנכ"ל החברה הוא ד"ר טל שטייהרץ. 

סך-הכל כלל מחזור זה שתי יזמיות פינטק המכהנות בחברה כמנכ"ליות, שש חברות בינלאומיות וארבע חברות ישראליות. החל ממנו יהנו הסטארט-אפים מתמיכה כספית בהמשך דרכם, על ידי Rise growth Investments, תוכנית ההשקעות של הבנק המיועדת לבוגרי האקסלרטור, ותאפשר לברקליס להשקיע עד 10 מיליון ליש"ט בכל מחזור.

כאמור, למתחם אביגדור בתל אביב הגיעה מלונדון גם מריקט קורקורן, מנהלת תכניות האקסלרטורים העולמית בברקליס. "יש לנו קבוצת מומחים שתפקידם לעבוד עם האקוסיסטם של הפינטק ולשלב אותם בבנק", היא סיפרה. לדבריה "למעלה מ-160 סטארט-אפים השתתפו באקסלרטורים של ברקליס עד כה, עם שווי מצטבר של למעלה ממיליארד דולר ברחבי העולם". עוד הגיעו ובירכו: הילה אוביל ברנר, מנהלת האקסלרטור של ברקליס בשיתוף Techstars; פרנסיס גודנדיי, מנהל אזורי המזה"ת ומזרח אסיה ב-Techstars; מיכל בייניש, מנהלת מרכזי Rise בברקליס; לימור גנות, שותפה מנהלת בגפן קאפיטל; דב ירקוני, מנכ"ל חממת Nielsen Innovate; טל טוצ'נר, מנהלת ההשקעות בפיקו ונצ'רס; נגה קאפ, שותפה מנהלת ב-i3 Equity Partners; ואחרים.

מיכל בייניש, מריקט קורקורן והילה אוביל ברנר / צילום: מיכה לובטון,
 מיכל בייניש, מריקט קורקורן והילה אוביל ברנר / צילום: מיכה לובטון,

היה יופי? ליאורה עופר, בעלת השליטה במליסרון פגשה את המנכ"ל אבי לוי

יש סיבה למסיבה - קבוצת לוריאל בניהולו של אלי שגיב, השיקה אתמול את "בוטיק הביוטי" הראשון של ארמני בישראל בקניון רמת אביב. מדובר בסניף שני מסוגו בעולם והראשון בישראל, שהוקם בהשקעה של מיליוני שקלים.

לצד הנהלת קבוצת לוריאל, לאירוע הגיעו ליאורה עופר, בעלת השליטה בקבוצת הנדל"ן המניב מליסרון המחזיקה בשליטה בקניון, ואבי לוי מנכ"ל הקבוצה, אשר בימים אלה נמצא במו"מ לחידוש הסכם העסקתו לקראת סיום מועד החוזה שלו ב-20 ביולי. מוקדם יותר השבוע דווח ב"גלובס" כי חילוקי הדעות בין עופר לבין לוי נוגעים להיקף חבילת המניות שירכוש לוי, וזאת באמצעות הלוואה של עד 400 מיליון שקל שתעניק לו עופר לרכישת נתח של כ-4% מהון החברה, או לחלופין באמצעות הקצאת אופציות.

השניים דאגו והשתדלו שלא להצטלם יחדיו, ואף עזבו את האירוע בשלב מוקדם של הערב. מי שנשארו לייצג את הקבוצה היו עופר רוזנבלום, מנהל קבוצת קניוני עופר והמשנה למנכ"ל מליסרון, ודוד בן משה, מנכ"ל קניון רמת אביב.

עוד היו באורחים - אלי שגיב, מנכ"ל קבוצת לוריאל ישראל שעומדת מאחורי המותג; קובי אזולאי, מנכ"ל חטיבת מוצרי היוקרה בלוריאל; חן רבינא, מנהלת השיווק; ורוני ויפעת אירני, בעלי קבוצת האופנה אלשרד. למרות כל אלה, את מירב תשומת הלב משכה אורחת הכבוד של הערב, הדוגמנית הבינלאומית בר רפאלי.

חן רבינא, אלי שגיב וליאורה עופר  / צילום: תמונה פרטית
 חן רבינא, אלי שגיב וליאורה עופר / צילום: תמונה פרטית

יש פוטנציאל: נציגי מועצת הסחר של תאילנד ביקרו בישראל

משלחת עסקית מתאילנד ובראשה נשיא לשכת המסחר והתעשייה של תאילנד ויו"ר מועצת הסחר של תאילנד, קאלין סראסין, הגיעה בשבוע שעבר לישראל. המשלחת, שבה 24 נשות ואנשי עסקים מחברות במגוון סקטורים, בהם: מזון, בנייה, טקסטיל וכימיקלים, נפגשה עם עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר. עוד נמסר, כי זו הפעם הראשונה שמשלחת מטעם מועצת הסחר ולשכת המסחר והתעשייה של תאילנד מגיעה ארצה.

במסגרת המפגש נחתם הסכם הבנות בין שתי לשכות המסחר לקידום שיתוף הפעולה העסקי. לין הזכיר כי "כלכלת תאילנד היא הכלכלה ה-16 בעולם ונמצאת בתנופת צמיחה. הסחר ההדדי עומד כיום על כ- 640 מיליון שקל, ובכוחות משותפים אפשר יהיה לשלש את ההיקף".

במפגש ובמעמד החתימה נכחה גם פנפרפה וונקויט, שגרירת תאילנד בישראל. היא הסבירה כי "הממשלה התאילנדית משקיעה בגוש הכלכלי-מזרחי בתשתיות, בלוגיסטיקה ובענפים אחרים, והיא תעניק גישה לשוק של יותר מ-600 מיליון צרכנים בתאילנד, באזור ACMECS הסמוך (קמבודיה, לאוס, מיאנמר, תאילנד, ווייטנאם) ובמדינות אסייתיות אחרות. במקביל, תאילנד מציעה מוצרי בריאות ומוצרים ביו-רפואיים, תכשיטים, ציוד למכוניות וחלקים, והם מחפשים ללמוד מניסיונה של ישראל במחקר ופיתוח".

עוד נכחו: אמיר שני, סגן נשיא ויו"ר הוועדה הבינלאומית של לשכת המסחר; אדיב ברוך, יו"ר מכון היצוא; ונועה היימן, מנהלת מחלקת אסיה-פסיפיק במנהל סחר חוץ, משרד הכלכלה והתעשייה.

פנפרפה וונקיט, קאלין סראסין ואוריאל לין / צילום: יאיר שגיא,
 פנפרפה וונקיט, קאלין סראסין ואוריאל לין / צילום: יאיר שגיא,

אתגר במידות גדולות: חי גאליס נכנס לתפקידו כמנכ"ל ביג

החילופים בצמרת ביג נכנסים לתוקף: חי גאליס נכנס היום לתפקידו כמנכ"ל חברת הנדל"ן המניב שבשליטת האחים יהודה ורוני נפתלי, ויחליף בתפקיד את איתן בר זאב. גאליס (43) שהחל לעבוד בקבוצה לפני 16 שנה, כיהן בשלוש השנים האחרונות כמשנה למנכ"ל הקבוצה, ומאז 2007 שימש כסמנכ"ל שיווק, ניהול ותפעול בקבוצה. עלות שכרו השנתית של גאליס תעמוד על כ-3 מיליון שקל.

במקביל מונה בר זאב לתפקיד יו"ר דירקטוריון החברה, ובכך יתפוס את מקומו של יהודה נפתלי, כאמור מבעלי השליטה בחברה. בכך משלים בר זאב כהונה כמנכ"ל קבוצת ביג ב-15 השנים האחרונות.

קבוצת ביג עוסקת בייזום, תפעול והשכרה של מרכזי קניות פתוחים. בנוסף, לחברה מרכזי מסחר בארה"ב וסרביה, והיא מחזיקה ב"אפריקה נכסים", והיא נסחרת לפי שווי שוק של כ-3.8 מיליארד שקל.

גאליס מקבל לידיו את מושכות הקבוצה בתקופה מאתגרת, שבה ענף הקניונים והמרכזים המסחריים מושפע משינויים בהרגלי הצריכה והתפתחות הטכנולוגיה, וזאת לצד שחיקה בפדיונות בענף, על רקע התגברות הנסיעות של צרכנים ישראלים לחו"ל ועל רקע תחרות עזה מצד הקניות המקוונות בחו"ל. גאליס נחשב בענף למנהל מוערך שגם קשוב למצוקות של שוכרים במתחמים אותם מפעילה הקבוצה. אתגר נוסף עמו יידרש להתמודד גאליס הוא מתחם ביג גלילות, פרויקט הדגל של הקבוצה, שבמקור תוכנן להיפתח השנה.

שמעו על ההצלחה: אלון גת חוגג 20 שנות שת"פ עם קוכליאר האוסטרלית

הנהלת חברת טרדיס-גת, יבואנית ומשווקת תרופות וציוד רפואי, אירחה בשבוע שעבר את נציגי חברת  קוכליאר (Cochlear) האוסטרלית לפתרונות שמיעה מושתלים (בעיקר התקן "שבלול"), איתה היא מציינת בימים אלו 20 שנות שיתוף פעולה. 

אל המפגש, שהתקיים במרכז פרס לשלום ביפו, הגיעו בין היתר יאן יאנסן, סגן נשיא עולמי לטכנולוגיה בקוכליאר, ופיטר ואן גרווין, מנהל איזור אירופה, והנחו אותו התאומות דנה ותמר טל-אל, חירשות מלידה הנעזרות בשתלי השבלול מגיל 3. 

מיכאל גת, נשיא טרדיס גת, סיפר באירוע על הדרך המשותפת ועל הקשר עם קלינאי תקשורת, מנתחים וקבוצות חולים, והזכיר כי בישראל החברה חצתה את רף ה-3,000 שתלים. יאנסן אמר כי "לחברה פוטנציאל צמיחה רב, מאחר שבעולם המערבי רק כ-5% מהמתאימים ליהנות משתל שבלול, אכן מקבלים את הפתרון שהופך היום לסטנדרטי". הוא הזכיר כי "מחקרים מצביעים על הקשר שבין לקות בשמיעה לבין מצבי בריאות שונים בעלי השפעה כלכלית וחברתית רחבה". עוד הוא הזכיר את שיתוף הפעולה של החברה עם ענקיות הטכנולוגיה גוגל ואפל, והזכיר את פיתוחו של שתל שבלול תת-עורי הנמצא בשלבי ניסוי.

אלון גת, יאן יאנסן ופיטר ואן גרווין / צילום: יגאל בורוכוב,
 אלון גת, יאן יאנסן ופיטר ואן גרווין / צילום: יגאל בורוכוב,