הדרמה בנתב"ג: המטוס התקול מגרמניה נחת בשלום בשדה

(עדכון) - מרשות שדות התעופה נמסר כי לאחר שמטוס של אלקטרה אייר, בואינג 737-400, המריא מקלן בגרמניה, נמצאו שרידי צמיג על המסלול בקלן, ולכן נמל התעופה בנתב"ג נערך לנחיתת חירום

ריכוז כוחות מד"א בנתב"ג לקראת נחיתת חירום מתוכננת / צילום: מד"א
ריכוז כוחות מד"א בנתב"ג לקראת נחיתת חירום מתוכננת / צילום: מד"א

16:25

הדרמה בנתב"ג: המטוס התקול מגרמניה, ועליו 153 נפשות, נחת בשלום בשדה. נתב"ג חזר לשגרה. 

15:35 

מצב חירום בנתב"ג: מטוס שיצא מגרמניה עושה דרכו לנחיתת חירום בישראל. במד"א מעדכנים כי במקום כבר נמצאים כ-100 צוותי הצלה. 

מרשות שדות התעופה נמסר כי לאחר שמטוס של אלקטרה אייר, בואינג 737-400, המריא מקלן בגרמניה, נמצאו שרידי צמיג על המסלול בקלן, ולכן נמל התעופה בנתב"ג ייערך לנחיתת חירום. הודעה מקלן הועברה למבצעים נתב"ג ולקברניט המטוס. המטוס ינחת בשעה 16:05.

המטוס עושה דרכו לישראל ועליו 153 נפשות. מדובר בטיסת צ'רטר. מדובר רש"ת נמסר: "אנו נערכים למצב קיצון, על כל נוסע יש שני פראמדיקים. לא יהיה קצף על המסלול. זו היערכות מלאה. מפנים את המסלולים. שאר המטוסים ימתינו מעל לים. מצב היערכות 3 לא היה מזה שנים".  

מרש"ת נמסר עוד כי מטוסי חיל האוויר חברו למטוס שעושה את דרכו לישראל. בהקשר זה נמסר מדובר צה"ל: "כחלק מההיערכות לנחיתת החירום בנתב"ג הוזנקו זוג מטוסי קרב מסוג 'סופה', שמלווים את המטוס החל מכניסתו למרחב האווירי של ישראל. הטייסים בחנו את מצב הגלגלים וזיהו קרע בגלגל השמאלי האחורי של המטוס. כמו כן, קוצרו כוננויות מסוקי חילוץ. לשטח נמל התעופה הוקפצו צוותי חילוץ והצלה ורפואה של צה"ל".

מנכ"ל מד"א אלי בין, המפקד על הכוחות בשטח נתב"ג, מסר: "מיד עם קבלת ההתרעה שעות לפני הנחיתה נערכנו עם למעלה מ-100 אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ואופנועי מד"א המאוישים על-ידי מאות חובשים ופראמדיקים לאבטח רפואית את נחיתת המטוס. אנחנו בתיאום מלא עם רשות שדות התעופה, משטרת ישראל, כיבוי אש וצה"ל, וכולם ערוכים. צוותי מד"א מיומנים ומתורגלים לאירוע מסוג זה, ואנחנו מקווים שהמטוס ינחת בשלום, וכלל לא יהיה צורך בטיפול של הצוותים שלנו". 

ריכוז כוחות מד"א בנתב"ג לקראת נחיתת חירום מתוכננת מגרמניה / צילום: מד"א
 ריכוז כוחות מד"א בנתב"ג לקראת נחיתת חירום מתוכננת מגרמניה / צילום: מד"א