איפור וירטואלי דרך בינה מלאכותית: הצצה לבוטיק הראשון של ארמני בישראל

חנות הביוטי של ארמני שנפתחה בקניון רמת-אביב מציגה טכנולוגיה חדשה שמאפשרת התנסות וירטואלית באיפור ובחינת גוון הליפסטיק או המייקאפ על הפנים באמצעות שימוש במצלמת סלפי ובינה מלאכותית • הטכנולוגיה אומנם מתקדמת, אך בפועל השירות עדיין לא מחובר למכירה מרחוק באונליין, כך שהפוטנציאל עדיין רחוק ממימוש

חנות הביוטי של ארמני בקניון רמת-אביב / צילום: שני מוזס, גלובס
חנות הביוטי של ארמני בקניון רמת-אביב / צילום: שני מוזס, גלובס

קבוצת לוריאל מרחיבה את הנוכחות שלה בישראל: בוטיק הביוטי של המותג ארמני הושק השבוע בקניון רמת-אביב שבתל-אביב בהשקעה של מיליוני שקלים עם טכנולוגיות חדשניות. האם בנוסף לגימיק הצרכני הקבוצה תצליח ליהנות גם מהפוטנציאל שלהן למכור יותר, והאם בכלל יש מקום לבוטיק יוקרה נוסף בשוק הישראלי הצפוף?

מעבר למוצרי איפור היוקרה שנמכרים בחנות ופונים בעיקר לקהלי נישה, הוצבו בה מספר טכנולוגיות מבוססות סטארט-אפים שנרכשו בשנים האחרונות על-ידי הקבוצה, ושאמורות לאפשר למותג להציע חוויית קנייה דיגיטלית ולהתחרות לא רק באיום המקוון אלא גם בשחקניות שפועלות מולה, בהן רשתות קמעונאות כמו אפריל וסופר-פארם או חנות ביוטי של ענקית יוקרה נוספת - שאנל, שנפתחה ממש לאחרונה באותו קניון (לצד חנות נוספת בקניון גינדי TLV). 

מוצרי איפור בחנות הביוטי של ארמני בקניון רמת-אביב / צילום: שני מוזס, גלובס
 מוצרי איפור בחנות הביוטי של ארמני בקניון רמת-אביב / צילום: שני מוזס, גלובס

מבחינת תמחור, בלוריאל טוענים כי המחירים בחנות אמורים להיות דומים מאוד למחירים של המותג בצרפת, בהפרש של שקלים בודדים. מייקאפ נמכר כאן ב-225 שקל, ואודם (ליפ מאסטרו) נמכר ב-155 שקל.

וכעת לגבי הטכנולוגיה: בקבוצת לוריאל, הבעלים של המותג, סירבו לפרט את היקף ההשקעה בהקמת החנות, והסתפקו באמירה כללית יותר: "השקעה של מיליונים". אך ככל הנראה מדובר בעלות גבוהה יחסית, בין היתר בשל המבנה המורכב ובשל הטכנולוגיות שהוטמעו בה.

החנות החדשה מציעה למעשה שלוש עמדות של חוויות לצרכנים. הראשונה, והפשטנית יותר, מציעה חריטה על המוצר הנרכש (ללא עלות נוספת בנוסף למחירו) בחמש שפות שונות, ביניהן עברית, ערבית ואנגלית. לפי החברה, במכונת החריטה לבדה הושקעו כ-70 אלף שקל.

מערכת לזיהוי פנים והתאמת איפור אישית בחנות הביוטי של ארמני בקניון רמת-אביב / צילום: שני מוזס, גלובס
 מערכת לזיהוי פנים והתאמת איפור אישית בחנות הביוטי של ארמני בקניון רמת-אביב / צילום: שני מוזס, גלובס

בעמדה השנייה ניתן להתנסות בטכנולוגיה של חברת סטארט-אפ בתחום הביוטי, ModiFace, אותה רכשה לוריאל לפני למעלה משנה. החברה משתמשת בטכנולוגיה של מציאות מדומה, מה שמאפשר ללקוחה יכולה לעמוד אל מול עמדת מצלמה, לבחור מוצר וגוון בו היא רוצה להתנסות, והמצלמה "מלבישה" אותו על הפנים שלה. כך ניתן "להתנסות וירטואלית" בגוון חדש של אודם או מייקאפ מבלי להתנסות בו בפועל.

מדובר בטכנולוגיה שהחלה לאחרונה להיות מוטמעת גם אצל קמעונאיות נוספת בתחום הקוסמטיקה. כך למשל, באפריל האחרון השיקה אמזון פיצ'ר דומה באפליקציה שלה, שמאפשר ללקוחות בארה"ב וביפן להתנסות באיפור בצורה וירטואלית ולבדוק איך נראה גוון הליפסטיק על הפנים באמצעות שימוש במצלמת סלפי.

בעמדה שלישית מוצגת טכנולוגיה שנקראת Connected Mirror - מצלמת וידאו שמתעדת את סשן האיפור וההדגמות של הדיילות בחנות ומאפשרת ללקוחה לקבל את התיעוד הזה ישירות לסמארטפון שלה. 

כרגע הטכנולוגיות הללו מהוות בעיקר גימיק נחמד ללקוחות שמגיעות לחנות, אך החיסרון האדיר מבחינת הקבוצה הוא העובדה שהן עדיין לא ממשות את הפוטנציאל המכירתי שלהן, משום שהן לא מחוברות לאתר רכישה אונליין.

כיום אין לארמני או ליתר המוצרים של קבוצת לוריאל אתר סחר מקוון פעיל בישראל, ועל כן לקוחה שתחזור לביתה ותצפה במוצרים שבהם התנסתה אך החליטה שלא לרכוש, או שתבקש להתנסות בגוון נוסף מרחוק, לא תוכל לחזור בה ולבצע את הרכישה מרחוק. אדרבא, היא אף עשויה להעדיף להזמין את המוצר מאתר בינלאומי מקוון או לחפש אותם בביקור הבא שלה בחו"ל או בדיוטי פרי. 

בשמים בחנות הביוטי של ארמני בקניון רמת-אביב / צילום: שני מוזס, גלובס
 בשמים בחנות הביוטי של ארמני בקניון רמת-אביב / צילום: שני מוזס, גלובס

ישראל היא למעשה המדינה השנייה בעולם עם הקונספט החדש למותג, שעד כה פתח סניף ראשון מסוג זה רק בקוריאה. עם זאת, חנויות פופ-אפ של ארמני נפתחו בחודשים האחרונים גם בעיר לוס אנג'לס וצפויות להיפתח גם במיקומים נוספים בארה"ב ובהונג-קונג שבסין.

מדובר בחנות קמעונאית שישית במספר שתפעיל לוריאל בישראל, שמצטרפת לחמש חנויות נוספות של המותג קיל'ס. שלוש מהן בתל-אביב ושתיים נוספות בקניון מלחה ירושלים ובגרנד קניון בחיפה.

קבוצת לוריאל היא תאגיד הביוטי הגדול בעולם, פועלת בכ-150 מדינות ומעסיקה כ-83,000 עובדים ברחבי הגלובוס. מחזור המכירות השנתי שלה מסתכם בכ-26 מיליארד אירו בשנה, עם רווח תפעולי של כ-4.68 מיליארד.

לוריאל ישראל, חברת-בת של קונצרן לוריאל העולמי, משווקת בישראל 19 מותגים בינלאומיים, כולל מותגי Mass Market (דוגמת לוריאל פריז, מייבלין, גרנייה ואסי), מותגים מקצועיים (לוריאל פרופסיונל, קראסטס, מטריקס), מוצרי דרמו-קוסמטיקה (וישי, לה רוש פוזה, סרווה) וכן מותגי יוקרה כמו לנקום, איב סאן לורן וקיל'ס.

בית האופנה האיטלקי Giorgio Armani, שהוקם על-ידי מעצב האופנה ג'ורג'יו ארמני בשנת 1975, מתמחה בעיצוב אופנת עילית לנשים וגברים ונחשב לאחד מבתי האופנה הבולטים בעולם. כיום בית האופנה מייצר לא רק הלבשה אלא גם מוצרי קוסמטיקה, אביזרים ועוד, עם אלפי עובדים ואלפי חנויות בלמעלה מ-60 מדינות.