אחרי השטיח המעופף: באליגם הגיע להסכמות גם עם איסתא

מאות לקוחות באליגם שמחזיקים בידיהם שוברים של איסתא לחופשות, יוכלו לממש את החופשה ללא תשלום נוסף: היום הודיעה איסתא כי החליטה לספוג את על העלויות שנבעו מקריסת באליגם, וכי תאפשר לצרכנים לממש את השוברים

איסתא / צילום: איל יצהר
איסתא / צילום: איל יצהר

מאות לקוחות באליגם שמחזיקים בידיהם שוברים של איסתא לחופשות, יוכלו לממש את החופשה ללא תשלום נוסף. היום (ג') הודיעה איסתא כי החליטה לספוג את על העלויות שנבעו מהקריסה של באליגם, וכי תאפשר לצרכנים לממש את השוברים.

מוקדם יותר השבוע הודיעה הרשות לסחר הוגן ולהגנת הצרכן כי פתחה בחקירה בנושא באליגם. ראשית תחקור הרשות האם באליגם המשיכה למכור מוצרים, בהם חבילות תיירות, גם כאשר ידעה כי היא עומדת בפני כינוס נכסים; ושנית הודיעה הרשות כי תבדוק האם חברות התיירות הפעילו לחץ על צרכנים בכך שאפשרו להם לממש את השוברים שרכשו לחופשה בתמורה לתשלום נוסף. 

אתר באליגם נכנס להליך של כינוס נכסים לפני כשבועיים. לאתר - ששיווק מוצרים ושירותים מענפים שונים, כש-50% מתוכם הם מוצרי תיירות - מונו שני כונסי נכסים, עו"ד אהוד גינס ורו"ח שלומי פיליבה. בדיון שהתקיים בבית המשפט לפני כשבוע הוחלט כי השניים ינהלו מגעים עם גורמים שונים בהם פלטפורמות מסחר מקוונות או חברות תיירות במטרה למכור להם את באליגם כעסק חי. בשבוע שעבר אף חזר האתר לפעילות.

לבאליגם יש חובות בהיקף של 23 מיליון שקל. הנושה העיקרי שגם הגיש את הבקשה לכינוס הנכסים היא חברת קוגיטו, לה חייבת באליגם 10 מיליון שקל. כיום צרכנים מחזיקים בידיהם בשוברי תיירות פתוחים בהיקף של 3.4 מיליון שקל.

אתמול (ב') הגיעה באליגם להסכמות מול חברת השטיח המעופף, לפיהן היא תאפשר לצרכנים שרכשו שוברים דרכה לממש את השוברים, כשצרכנים שכבר שילמו תוספת בכדי לממש את החבילות שרכשו דרך השטיח המעופף, יקבלו את כספם חזרה. השטיח המעופף תספוג עלויות בכדי לאפשר את מימוש השוברים.

בתוך כך מתנהלים מגעים גם עם שאר הספקים שנפגעו מקריסת באליגם, במטרה כי יאפשרו לצרכנים לממש את השוברים שהם מחזיקים בידיהם. רבים מהשוברים מיועדים לנופשים במהלך חופשת הקיץ.