גבינה, ויסקי ופסטה תחת איום: ארה"ב שוקלת מכסים נוספים על האיחוד האירופי

משרד נציג הסחר האמריקאי מסר כי במסגרת המחלוקת הממושכת על סבסוד ייצור מטוסים הוא ישקול מכסים על עוד 89 מוצרים בשווי סחר שנתי של 4 מיליארד דולר • ההודעה מרחיבה את האיום הקודם, וכעת היא מותירה מוצרים בשווי מסחרי כולל של 21 מיליארד דולר בשנה תחת שיקול של הטלת מכסים

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

ארה"ב מרחיבה את איומיה להטיל מכסים על האיחוד האירופי, בכפוף לפסיקת ארגון הסחר העולמי (WTO) בנושא סבסוד ממשלתי ליצרנית המטוסים האירופית איירבוס.

משרד נציג הסחר האמריקאי מסר שבמסגרת המחלוקת הממושכת על סבסוד ייצור מטוסים הוא ישקול מכסים על עוד 89 מוצרים בשווי סחר שנתי של 4 מיליארד דולר, כולל גבינה, פסטה ו-וויסקי סקוטי ואירי וכן כימיקלים ומתכות. ארה"ב החלה באפריל תהליך של הטלת מכסים על האיחוד האירופי, בכפוף לפתרון הבדיקה של ארגון הסחר העולמי שמצא שיצרנית המטוסים איירבוס מקבלת סיוע ממשלתי לא הוגן. האיחוד האירופי מצדו הציע הטלת מכסים על מוצרים אמריקאים, בהאשמה דומה של מתן סבסוד ממשלתי ליצרנית המתחרה בואינג.

ההודעה האמריקאית מרחיבה את האיום הקודם של נציג הסחר האמריקאי, וכעת היא מותירה מוצרים בשווי מסחרי כולל של 21 מיליארד דולר בשנה, תחת שיקול של הטלת מכסים, לפי ההודעה. ממשל טראמפ מנסה לתאר את המכסים הללו כנפרדים מסכסוכי הסחר האחרים שלו, באומרו שמדובר במחלוקת נפרדת בנושא סבסוד תעופה, ולא בחלק ממאמץ כולל ללחוץ על האיחוד האירופי לדון בעסקת סחר רחבה.