חשש מחסימות כבישים: הפגנות יוצאי אתיופיה צפויות להתחדש ברחבי הארץ

נוסעים רבים העדיפו להימנע מראש מהעומסים הצפויים, ובשעה זו כבישים בינעירוניים רבים ברחבי הארץ כמעט ריקים מכלי רכב • במשטרה הבהירו כי היום לא יתאפשרו חסימות כבישים • כ-200 מפגינים חסמו את דרך מנחם בגין לצפון מת"א; כוחות המשטרה החזירו את המוחים למדרכה

מחאת יוצאי אתיופיה / צילום: שלומי יוסף
מחאת יוצאי אתיופיה / צילום: שלומי יוסף

מחאת יוצאי אתיופיה צפויה להימשך היום (ד') עם שורת הפגנות שיתקיימו ברחבי הארץ במחאה על הרג הנער סלומון טקה בן ה-18 בקריית חיים. ההפגנות יתקיימו אחרי שנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, קרא "לפעול באחריות ובמתינות", ובמקביל לישיבת ועדת השרים לעניין קידום שילובם בחברה הישראלית של אזרחי ישראל ממוצא אתיופי, שאותה מכנס ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מחקירת הירי בטקה ז"ל גוברת ההערכה כי השוטר ירה על הרצפה - אך נתז פגע באבי העורקים של הנער וגרם למותו.

לאור שיבושי התנועה הכבדים שנרשמו אתמול (ג') בזמן המחאה, נוסעים רבים העדיפו להימנע מראש מהעומסים הצפויים, ובשעה זו כבישים בינעירוניים רבים ברחבי הארץ כמעט ריקים מכלי רכב. כוחות משטרה רבים נמצאים במוקדי ההפגנות הצפויים, ובארגון הבהירו מוקדם יותר היום כי לא יתאפשרו חסימות כבישים. "חסימות צירי תנועה הם מעשה אסור על-פי חוק וגורמים לפגיעה בציבור רב של נהגים", הבהירו במשטרה.

כ-200 מפגינים חסמו את דרך מנחם בגין לצפון מתל-אביב. כוחות המשטרה החזירו את המוחים למדרכה.

"לצד הכלה ואיפוק משטרתי רב כלפי מפגינים מתוך ניסיון לאפשר להם לבטא את מחאתם, משטרת ישראל לא תאפשר את המשך החסימות של צירי תנועה מרכזיים ברחבי הארץ באופן שיוביל לפגיעה כה משמעותית באזרחי ישראל בכלל ובמשתמשי הדרך בפרט", נמסר מהמשטרה. 

במהלך היום הוארך מעצרם של עשרות העצורים מההפגנות שהתקיימו אתמול והביאו לחסימות כבישים נרחבות, עימותים עם המשטרה והתפרעויות אלימות. במשטרה נערכו היום ליום נוסף של אלימות, לאחר שמארגני המחאה הודיעו כי הם מתכוונים להסלים את מאבקם והפעם לחסום את נמל התעופה בן-גוריון וכן להגיע לביתו של ראש הממשלה. בנתב"ג קראו לציבור הטסים "לחשב את זמן הנסיעה בכבשים על-מנת להתייצב שלוש שעות לפני הטיסה", לאור הפקקים הצפויים.