28 מילון דולר נמחקו משווי סרגון לאחר אזהרת רווח: המניה חזרה שנה וחצי לאחור

סרגון, המספקת פתרונות תקשורת אלחוטיים, דיווחה שלשום על עיכובים בהזמנות מהודו שגרמו לדחיית הכנסות של 20 מיליון דולר • אופנהיימר הוריד מחיר היעד למניה ל-3.5 דולר, אך נותר בהמלצת "תשואת יתר"

עירא פלטי, מנכ"ל סרגון / צילום: איל יצהר
עירא פלטי, מנכ"ל סרגון / צילום: איל יצהר

מניית סרגון איבדה 11.5% מערכה בשני ימי המסחר האחרונים בנאסד"ק, לאחר שהחברה פרסמה אזהרת רווח לרבעון השני של השנה. בעקבות האזהרה, באופנהיימר הפחיתו את מחיר היעד למניית סרגון  מ-5 דולר ל-3.5 דולר, שגבוה עדיין בכ-30% מהמחיר כיום, ונותרו בהמלצת "תשואת יתר".

סרגון, שהייתה בין המניות הבולטות לטובה בקרב הישראליות בוול סטריט ב-2018, כשרשמה תשואה של מעל 90% באותה שנה, חזרה כעת לרמות המחיר שבהן נסחרה בתחילת 2018. המחיר הנוכחי של המניה, 2.7 דולר, משקף לסרגון שווי שוק של 216 מיליון דולר, כך שמאז אזהרת הרווח נמחקו משווי השוק שלה 28 מיליון דולר. מאז השיא השנתי שנרשם בפברואר, סרגון נפלה ב-45%. אגב, עד לפני שנתיים נסחרה מניית סרגון גם בבורסה של ת"א, אך החברה ויתרה על הרישום הכפול, ובהשוואה לתקופה שבה נמחקה ממסחר שוויה של סרגון היום גבוה בכ-33%.

סרגון, המנוהלת על-ידי עירא פלטי, מספקת פתרונות תקשורת אלחוטיים לקישור בין תחנות הבסיס למתג הראשי ברשת. החברה דיווחה שלשום על עיכובים בהזמנות מהודו, שהובילו לכך שהכנסות של 20 מיליון דולר שהיו אמורות להיות מוכרות ברבעון זה, נדחו.

סרגון מצפה שההכנסות ברבעון יהיו 71-74 מיליון דולר, נמוך משמעותית מהיעד הרבעוני של החברה שהוא 80-85 מיליון דולר. כתוצאה מכך, לפי כללי החשבונאות המקובלים יירשם הפסד נקי קטן או רווח נקי קטן, ועל בסיס Non-GAAP יירשם רווח נקי קטן.

אופנהיימר: התמהיל הגיאוגרפי חיובי לרווח הגולמי 

כאמור, באופנהיימר הפחיתו את מחיר היעד למניה בתגובה לאזהרה. האנליסט ג'ורג' איווניץ כתב שהתחזית המעודכנת מאכזבת ושההכנסות שהיו אמורות להירשם ברבעון השני, נדחו לרבעונים השלישי והרביעי. לדבריו, מחוץ להודו המגמות הן יציבות או משופרות, ומסייעות לקזז חלק מהחולשה בהודו. הוא מוצא נקודת אור באזהרה: התמהיל הגיאוגרפי השונה חיובי לרווח הגולמי של סרגון, ויקל על חלק מהלחץ על הרווח הנקי.

"תנודתיות בהזמנות בין רבעונים נורמלית בשוק של סרגון, אך הראות בטווח הקצר בכל הקשור לקצב ההוצאות בהודו היא מוגבלת, כך שהודו נותרת גורם סיכון במחצית השנייה של 2019 וב-2020", כותב האנליסט. "בטווח הארוך יותר, אנחנו מרגישים נוח עם המעבר לדור החמישי שיהיה גורם חיובי לחברה ברמה הגלובלית, ומעריכים שסרגון בעמדה טובה להשיג נתחי שוק".