המחאה הועילה: ארקיע חוזרת בה ולא תפטר כשליש מעובדי החברה

הנהלת ארקיע הודיעה היום לוועד העובדים כי החליטה לחזור בה ולבטל את פיטורי הענק בחברה כתוצאה מסגירת שדה דב • בהתאם לכך, כ-40 עובדי ארקיע שהוצאו לחופשה כפויה יחזרו לעבודה סדירה מיום ראשון הקרוב ויקבלו תשלום מלא בגין ימי החופשה

מחאת עובדי ארקיע / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות
מחאת עובדי ארקיע / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

שבוע דרמטי עובר על ארקיע: ביום שני השבוע נסגר שדה דב, ממנו מפעילה החברה את רוב טיסות הפנים המבוצעות בקו לאילת. יממה לאחר מכן הכריז אבי נקש, מבעלי ארקיע, כי החברה תפטר 250 מתוך 650 עובדיה לאור סגירת השדה שייאלץ את ארקיע להתייעלות. לאור הכרזה זו הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בארקיע

כעת מודיעה הנהלת ארקיע לוועד העובדים כי החליטה לחזור בה ולבטל את פיטורי הענק בחברה כתוצאה מסגירת שדה דב. בהתאם לכך, כ-40 עובדי ארקיע שהוצאו לחופשה כפויה יחזרו לעבודה סדירה מיום ראשון הקרוב ויקבלו תשלום מלא בגין ימי החופשה (1-4.7.19). ההסתדרות, ועד עובדי ארקיע והנהלת החברה ייכנסו להליך משא-ומתן שיעסוק בתוכנית הבראת החברה וייעולה.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, מסר: "ההסתדרות לא תקבל הליכים חד-צדדיים של פיטורי עובדים ללא הידברות, על אחת כמה וכמה כאשר ישנו הסכם חתום על העברת העובדים לנתב"ג. על כן אני מברך את החלטת הנהלת ארקיע להתעשת ולחזור בה מההחלטה ולהיכנס עמנו למשא-ומתן לצורך ביצוע משותף של ייעול החברה. אני מודה ליו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, על הנחישות והחתירה למציאת פתרון למשבר, וכן לעובדי ארקיע ולעומדת בראשם, יו"רית הוועד עליזה בלאיש, על עמידתם האיתנה במאבק על ביטחונם התעסוקתי ופרנסתם". 

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, מסר: "כמו שדרשנו מההתחלה, הליכי הפיטורים יבוטלו, העובדים יחזרו לעבודה ויקבלו תשלום מלא על הימים שהופחתו להם. כך היה צריך לנהוג מההתחלה, בדרך מכובדת של יחסי עבודה הוגנים והגונים, שתאפשר לצדדים לשבת ולהידבר על הדברים ועל הצורך של החברה בהתייעלות - לפני שנוקטים בצעדים דרקוניים".

יו"רית הוועד הארצי של עובדי ארקיע, עליזה בלאיש, מסרה: "המאבק שלנו נשא פרי הודות לפעילותו של יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, והגיבוי של יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד. נמשיך לקיים משא-ומתן אינטנסיבי עם החברה, ואנו מצפים שהיא תיקח אחריות ותדאג לכך שהעובדים המסורים שלה ימשיכו לעבוד בה כפי שצריך להיות ובהתאם להסכם הקיבוצי".