מטוסי התובלה והתדלוק האווירי של חיל האוויר חוזרים לטוס

דובר צה"ל: "חיל האוויר ימשיך בשיתוף הפעולה עם התע"א שמהווה מרכיב מרכזי ביכולות המבצעיות של החיל"

מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין הורה היום (שישי) על חזרת מערכי מטוסי התובלה "קרנף" (הרקולס) ומטוסי התדלוק האווירי "ראם" (בואינג 707) לטיסות אימונים וזאת לאחר שלפני כשבועיים הורה על קרקועם בעקבות ממצאי ועדת החקירה החילית שבדקה את נסיבות תאונת ההתדרדרות של מטוס הקרנף בתחילת השנה. המטוסים יחזרו לפעילות רגילה ביום א' הקרוב.

התאונה שהובילה להקמת ועדת החקירה אירעה בבסיס חיל האוויר נבטים שבנגב: מטוס ה"קרנף" הידרדר מרחק של עשרות מטרים בזמן שהיה בטיפול אחזקה -  וזאת למרות שהיה צריך להיות במצב של עצירה מוחלטת. שני אנשי התעשייה האווירית שהיו מעורבים בפעולות לתחזוקת המטוס נפצעו באותה תאונה קל.

ועדת החקירה שהוקמה בחיל בעקבות התאונה חשפה שורה של ליקויים בתחזוקת המטוסים בידי התעשייה האווירית, באופן שהוביל לפני שבועיים לקרקועם. בעקבות ממצאי הוועדה בחיל האוויר ובצה"ל נמתחה ביקורת חריפה נגד התע"א, על כך שהרמה המקצועית שהפגינו אנשי החברה במקרה זה - לא היתה מספקת.

מדובר צה"ל נמסר היום כי בעקבות המלצת הגורמים המקצועיים בחיל האוויר ובתום תהליך משותף שקיימו החיל והתע"א, תוקנו הליקויים המיידיים שהתגלו בתחזוקת מטוסי הקרנף והראם וגובשה תכנית להמשך שיפור רמת האחזקה שלהם.

הצבא מסר עוד כי תיקון הליקויים נבדק אתמול במסגרת ביקורת של להק הציוד של חיל האוויר, שהעלתה כי חל שיפור באיכות ובמקצועיות התהליכים הקשורים לרמת האחזקה. דובר צה"ל מסר: "חיל האוויר ימשיך בשיתוף הפעולה עם התע"א שמהווה מרכיב מרכזי ביכולות המבצעיות של החיל".