ח"כ פריג' לשר החינוך רפי פרץ: הכרז על שנת הלימודים כ"שנת המאבק בגזענות"

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) לשר החינוך: "אירועי הימים האחרונים רק המחישו, למי שעוד היה זקוק לכך, את עוצמתה של הגזענות בחברה הישראלית"

ח"כ עיסאווי פריג' / צילום: לואיז גרין
ח"כ עיסאווי פריג' / צילום: לואיז גרין

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) פנה הבוקר לשר החינוך רפי פרץ וביקש ממנו להכריז על שנת הלימודים הקרובה כשנת המאבק בגזענות. לדבריו, "אירועי הימים האחרונים רק המחישו, למי שעוד היה זקוק לכך, את עוצמתה של הגזענות בחברה הישראלית".

"מותו של סלומון טקה ז"ל מירי שוטר חשף לאור השמש את הגזענות המאיימת לאכול כל חלקה טובה במדינת ישראל. גזענות כלפי ערבים, כלפי אתיופים, כלפי כל מי שנראה שונה, או ששפתו ותרבותו שונים. גזענות שמאיימת לפרק מבפנים את החברה הישראלית", כתב פריג'.

לדבריו, המאבק בגזענות לא יכול להיעשות באמצעות ועדות ממשלתיות, אלא באמצעות מערכת החינוך.

"אבקשך להיענות לקריאת השכמה שקיבלנו השבוע ולהכריז על שנת הלימודים הקרובה כ'שנת המאבק בגזענות'. שנה בה בתי הספר יפעילו תוכניות לימודים להכרת האחר, למפגשים בין אוכלוסיות ולחיזוק ההבנה בקרב הילדים ובני הנוער, כי אנחנו שונים - אך באותה מידה שווים" כתב פריג' לפרץ.

הרקע לשליחת מכתבו של פריג’ היא הצעה מלפני כמה שנים, כאשר שי פירון שימש כשר החינוך. פריג’ העלה להצבעה במליאת הכנסת הצעה לכלול שעה שבועית של לימודים בכל מערכת החינוך בנוגע למאבק בגזענות. הצעתו נדחתה על ידי מליאת הכנסת ברוב של 39:36.