וילי פוד: הופסקו המגעים לרכישת השליטה בחברת ביכורי שדה צפון תמורת 80 מיליון שקל

לדברי ויליפוד, "סוכם כי הצדדים ישובו לדון בעסקה בעוד מספר חודשים" • במקביל, נמשכים המגעים סביב העסקה לרכישת חלק מפעילות חברת המזון מעדני מיקי, גם אם בעיכוב מסוים

האחים צביקה ויוסי ויליגר, בעלי השליטה בוילי פוד / צילום: אביב חופי
האחים צביקה ויוסי ויליגר, בעלי השליטה בוילי פוד / צילום: אביב חופי

חודשיים וחצי לאחר שחברת וילי פוד  חתמה על מזכר הבנות לרכישת השליטה (51%) בסיטונאית הירקות והפירות ביכורי שדה צפון, מתברר כי העסקה לא תצא לפועל, לפחות בתקופה הקרובה. חברת המזון שבשליטת האחים צביקה ויוסי ויליגר, עדכנה היום (א') כי לאור דיונים שנערכו בין הצדדים, הוחלט בשלב זה על "השהיית המשא-ומתן והליך בדיקת הנאותות". עוד ציינה וילי פוד כי "סוכם שהצדדים ישובו לדון בעסקה בעוד מספר חודשים".

במקביל, המגעים סביב העסקה השנייה של החברה, לרכישת חלק מפעילות חברת המזון מעדני מיקי, נמשכים, גם אם בעיכוב מסוים. וילי פוד מעדכנת כי הצדדים "עדיין נמצאים בשלב בדיקת הנאותות לצורך קידום העסקה וחתימה על הסכם מפורט אשר יכלול תנאים מתלים כנהוג בהסכמים מסוג זה".

וילי פוד עוסקת ביבוא, ייצור ושיווק מוצרי מזון, והיא נסחרת בתל-אביב לפי שווי שוק של 339 מיליון שקל. באפריל האחרון דיווחה החברה על שתי עסקאות רכישה שבכוונתה לבצע כדי להרחיב את פעילותה בתחום המזון - רכישץ ביכורי שדה צפון מידי האחים חכם; ורכישת מעדני מיקי מידי משפחת קאופטייל.

בעסקה המשמעותית יותר מבחינת היקפה, חתמה וילי פוד על מזכר הבנות לרכישה של 41% מחברת ביכורי שדה צפון באמצעות מניות חדשות שיונפקו לה תמורת השקעה של כ-70 מיליון שקל שתוזרם לקופת החברה, ובנוסף רכישה של 10% מהמניות הקיימות מידי האחים חכם תמורת כ-10 מיליון שקל נוספים.

ביכורי השדה צפון, אותה ביקשה וילי פוד לרכוש, עוסקת ביבוא, הפצה ושיווק של פירות וירקות טריים בסיטונאות. בנוסף לפעילות הסיטונאית שלה, בעליה רכשו בשנה שעברה את רשת המזון "סופר ברקת" אשר לה כ-11 סניפים. ואולם על-פי הערכות, הפעילות של סופר ברקת אמורה הייתה להימכר לגורם אחר, כך שגם העסקה הזו הוקפאה לפי שעה. לפי הערכות גורמים בענף, היקף המכירות השנתי של ביכורי שדה צפון עומד על 300-350 מיליון שקל.

מעדני מיקי: וילי פוד עם 70% בחברה המשותפת

במקביל, כאמור, נמשכים המגעים סביב עסקה נוספת של וילי פוד לרכישת השליטה בחברת מעדני מיקי. סלטי מיקי היא יצרנית סלטים ומוצרי דגים שבבעלות משפחת קאופטייל, אשר כבר תקופה ארוכה מעוניינת בהכנסת שותף.

לפי הדיווח של וילי פוד מאפריל האחרון, שני הצדדים ביקשו להקים חברה משותפת אשר תרכוש את כל הפעילות והנכסים של מעדני מיקי הקשורים לפעילות הסלטים (לא כולל הנדל"ן שקיים בחברה כיום) בתמורה ל-10 מיליון שקל. ככל שהעסקה תושלם, וילי פוד תחזיק ב-70% ממניות החברה החדשה המשותפת, ואילו מעדני מיקי תיוותר עם 30% מהמניות, כך שחלקה של וילי פוד בתשלום למעדני מיקי על הפעילויות שיעברו לניהול משותף (תחת שליטתה) יעמוד על 7 מיליון שקל. נוסף על כך, וילי פוד תעמיד לחברה החדשה הלוואת בעלים בסכום של 5 מיליון שקל.

מעדני מיקי היא אחת מארבע השחקניות בתחום הסלטים המוכנים. שוק זה נשלט על-ידי שטראוס, שמחזיקה במותג אחלה, ועל-ידי אסם-נסטלה, שמחזיקה במותג צבר. היא מעסיקה כ-300 עובדים, ובבעלותה מפעל לסלטים בראשון-לציון ומפעל לייצור מוצרי דגים שנרכש מתנובה לפני כעשור. [

לפי הערכות בענף, מכירותיה של מעדני מיקי לשוק הקמעונאי והמוסדי ביחד מסתכמות ב-150-140 מיליון שקל בשנה.