הוט | בלעדי

חברות הסלולר לא עמדו בהתחייבותן להקים אתרים סלולריים ביהודה ושומרון

בחלקים נרחבים ביהודה ושומרון קיימים שיבושי קליטה קשים בגלל מחסור באתרים סלולריים • כדי לפתור את הבעיה, משרד התקשורת סיכם עם סלקום, פרטנר והוט על הקמת שישה אתרים, אך מביקורת במקום מתברר שהן לא עמדו בהתחייבות • בינתיים במשרד דורשים הבהרות ועשויים בהמשך גם להטיל קנסות

שר התקשורת החדש, דוד אמסלם / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת
שר התקשורת החדש, דוד אמסלם / צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

אחת המשימות הראשונות שמחכות על שולחנו של שר התקשורת החדש דוד אמסלם היא הטיפול בקליטה המשובשת ביהודה ושומרון. תושבי האזור סובלים מבעיות קליטה חמורות במקומות מסוימים, וטוענים שלעיתים המצב מגיע לכדי סכנת חיים של ממש.

סלקום, פרטנר והוט אומנם התחייבו בפני משרד התקשורת להקים אתרי קליטה סלולריים במקומות שבהם קיימים "חורים" של קליטה, אך מביקורת שערך המשרד עולה שהחברות לא עמדו בהתחייבות. נמצא כי סלקום לא השלימה הקמה של שני אתרים, ופרטנר והוט, באמצעות הרשת המשותפת שלהן PHI, לא עמדו בחובת ההקמה של ארבעה אתרים.

כעת מנכ"ל המשרד נתי כהן נכנס לעובי הקורה. במכתב ששלח כהן לחברות הוא ביקש הבהרות - מדוע הן לא עומדות בתוכנית העבודה שסוכמה. לפי התוכנית, פרטנר והוט צריכות להקים אתרים בפדואל, בהר גילה מערב, בציר טנא מעבר מיתרים ובצומת רחלים. סלקום מצדה התחייבה להקים אתרים בציר אדוריים ובבסיס שדמה.

המשרד אולי לא יכול לכפות על חברות הסלולר להקים את האתרים, אבל הוא יכול להטיל עליהן קנסות. לרוב החברות נמנעות מכניסה לעימותים מול משרד התקשורת בנושאים מסוג זה, ואפשר להניח שהן ציפו שהמשרד יבליג הפעם בשל מצבן הכלכלי הקשה.

מדוע החברות מתמהמהות? לצד עלות ההקמה הרגילה, בשטחים הפתוחים קיים לרוב קושי מבחינה טיפוגרפית והנדסית, מה גם שאתרים אלה חשופים לפגיעות ולחבלות. גם בתוך יישובים קיים קושי להקים, שכן התושבים עצמם מתנגדים להקמת אתרים בתוך היישוב ודורשים להרחיק אותם מהבתים, מה שכאמור יוצר בעיות אחרות.

בשל הקשיים הללו, סוכם בין החברות למשרד התקשורת כי כל האתרים שיוקמו ישמשו את כל החברות, במטרה להקל עליהן מבחינה כלכלית ועל מנת לספק כיסוי ראוי למשתמשי כל החברות. אבל גם בהסכם הזה החברות לא עומדות בינתיים.

מסלקום נמסר בתגובה: "החברה פועלת בשיתוף-פעולה מלא עם המשרד ותמשיך בכך". מפרטנר והוט לא נמסרה תגובה.