היימר עוזב את מידרוג לטובת ניהול השקעות טדי שגיא בישראל

ערן היימר כיהן בתפקיד מנכ"ל חברת הדירוג במשך שש שנים וחצי • במסגרת התפקיד החדש, אותו יתחיל בספטמבר, היימר יהיה אחראי על איתור הזדמנויות עסקיות והשקעות ריאליות בישראל

ערן היימר, מנכ"ל חברת הדירוג מידרוג, הודיע היום (ג') על פרישתו מהתפקיד. היימר פורש לאחר שש שנים וחצי בתפקיד ויעבור לנהל, בחודש ספטמבר, את פעילות ההשקעות בישראל של המיליארדר טדי שגיא.

במסגרת התפקיד החדש היימר יהיה אחראי על איתור הזדמנויות עסקיות והשקעות ריאליות בישראל במגוון תחומי פעילות.

יו"ר מידרוג דוד מילגרום אמר היום כי "במשך תקופת כהונתו, ערן הוביל את החברה להישגים יוצאי דופן, הגדיל משמעותית את מצבת הלקוחות והפך את החברה למובילה בתחומה, וכל זאת במקצועיות, חריצות, יסודיות ושיתוף פעולה מלא עם כלל מנהלי ועובדי החברה, תוך עידוד יוזמה ומחשבה עצמאית. אני מאחל לו הצלחה במשך דרכו" .

שגיא היה פעיל עד היום בעיקר בהשקעות מחוץ לישראל, בחברות הייטק ובתחום הנדל"ן בלונדון. הוא ביצע מספר השקעות מאוד מוצלחות שהניבו לו רווחים של מיליארדי דולרים בשנים האחרונות.

המימוש המוצלח הגדול האחרון שלו היה לפני כחודש וחצי. אז קיבלה חברת SafeCharge של שגיא, שמניותיה הונפקו בבורסה המשנית של לונדון ב-2014, הצעת רכש מהחברה הקנדית Nuvei Bidco המשקפת לחברה של שגיא שווי של כ-890 מיליון דולר. אם העסקה תושלם ירשום שגיא רווח של מאות מיליוני דולרים.

בסוף 2018 מכר שגיא את יתרת ההחזקה שלו במניות פלייטק, המספקת פלטפורמה לאתרי הימורים מקוונים, שגיא הנפיק את פלייטק ב-2006 בבורסה בלונדון, ומאז מימש את החזקותיו, בהיקף של יותר מ-2 מיליארד דולר (כולל דיבידנדים).

בשנים האחרונות התמקדו השקעותיו של שגיא בעיקר בשוק הנדל"ן ובמיזמי טכנולוגיה מחוץ לישראל, וכך לדוגמה הוא רכש את מתחם שוק קמדן מרקט המפורסם בלונדון. שגיא רכש גם שליטה בחברת הנדל"ן בראק אן.וי הפועלת בגרמניה, וכעבור שנה מכר את השליטה בה ברווח של 300 מיליון שקל.

בארץ השקיע שגיא עד היום בחברת לים שפועלת בנמלי ישראל ומפעילה שירותי דיוטי פרי ואספקת ציוד לספינות, ובסוף 2017 השקיע כ-40 מיליון שקל בחברת אול אין טרייד העוסקת במחזור פסולת אלקטרונית ומכירת ציוד IT.

לפני כחצי שנה רכש שגיא את כל פעילות הדיוטי פרי של משפחת סקאל (כולל חנות דיפלומטים בתל אביב) בכ-40 מיליון שקל.

בנוסף מפעיל שגיא את מתחם העבודה LABS בחמש הקומות העליונות בעזריאלי שרונה ואף השקיע בשורה של סטארט-אפים ישראליים, ביניהם חברת אקטיביו של יוצאי 9900 העוסקת בתחום ה-VR, סמארטגרין שפיתחה תוכנה ליישום וניהול התייעלות אנרגטית, וב-Arbitrip.