אהוד ברק | פיצ'ר

מדרום תיפתח הטובה: "ירוחם תהפוך לבירת הקנאביס הרפואי של ישראל"

וגם: אייזק דבח קובע מזוזה בסין, ויעקב שחר, גיל שרון ויודפת הראל בוכריס נחשפו לסודות מחדר הניתוח

איתי מלכיאור, אהוד ברק וטל אוחנה  / צילום: אשר אזולאי
איתי מלכיאור, אהוד ברק וטל אוחנה / צילום: אשר אזולאי

"בתוך חמש שנים ירוחם הופכת לכל הפחות לבירת הקנאביס הרפואי של ישראל". כך הכריזה השבוע  טל אוחנה, ראשת מועצת ירוחם בכנס "גרינגב" (greenegev) שהתקיים בעיר. "אנחנו נקים כאן 500 מקומות עבודה איכותיים חדשים ומערך מחקר, ייצור ובתקווה שגם ייצוא בקנה מידה כלל עולמי", היא אמרה.

היום אין פעילות קנאביס רפואי משמעותית במיוחד בירוחם, אולם הנוכחות של חברת הגנריקה פריגו באזור, הכשירה עובדים בתחום הפארמה הגנרית, שיכולים להיות רלוונטיים גם לתעשיית הקנאביס. את חזונה של אוחנה הגיעו לשמוע מאות יזמים, משקיעים, רגולטורים ובעלי חברות מתחום הקנביס הרפואי.

"35 שנים שאני צומחת וגדלה במדבר, עד שהבנתי שאני חייבת להפסיק לדבר על הצורך בהפרחת שדות כלכליים - אני צריכה לייצר אותם", אמרה אוחנה, והסבירה כי "ההזדמנות הכי גדולה של ירוחם מתקיימת ברגעים אלה. עלינו להפסיק את התלות בתעשייה המסורתית, ולהפסיק להיות חוטבי העצים ושואבי המים".

לכנס הגיע גם אהוד ברק, לשעבר ראש הממשלה ושר הביטחון ויו"ר חברת אינטרקיור. ברק מתמודד כעת בנחישות על תפקיד בכנסת הבאה ועומד בראש רשימת ישראל דמוקרטית, אולם עדיין משמש כיו"ר החברה. אינטרקיור היא החברה האם של קנדוק, שהחווה העיקרית שלה היום היא בצפון הארץ, אולם היא כבר הביעה עניין להשתלב בחזון של ירוחם. 

לדברי ברק, בירוחם יש את כל היתרונות שקיימים בישראל לתחום: "יש פה ד.נ.א של פארמה, אקלים מיוחד  - מבחינת גובה, יובש ונגישות לאדמות - הידע הישראלי בחקלאות מתקדמת, תמיכת משרדי הממשלה וחשוב מכול - כוח אדם איכותי ומסור".

שר החקלאות אורי אריאל, שגם הוא הגיע לשאת דברים בכנס, אמר כי הוא צופה שחזון ירוחם יהפוך אותה בתוך זמן קצר לבירה עולמית. "אני עומד פה ואומר שהקנאביס הרפואי הוא לא בועה - זה דבר אמיתי". יובל לנדשפט, מנהל היחידה לקנביס רפואי במשרד הבריאות (היק"ר) הגיע אף הוא לכנס. "עדיין לא עשו דבר כזה בעולם, אבל אנחנו מאמינים שעם איכות כוח האדם שלנו נצליח להרים את זה. מישראל תצא גם התורה וגם הייצור", הוא אמר.

גלי וינרב

ממזרח תגיע הברכה: אייזק דבח קובע מזוזה בסין

בחודש שעבר עדכנה חברת ההלבשה דלתא ובראשה בעל השליטה והמנכ"ל אייזק דבח, על רכישתה של קבוצת ההלבשה התחתונה בוגרט (Bogart) תמורת סכום סמלי של דולר אחד בלבד, נוסף על ההתחייבויות בהיקף של כ-105 מיליון דולר שיש לבוגרט.

השבוע ערך דבח טקס תקיעת מזוזה צנוע במפעל הראשי של החברה בעיר פאניו (Panyu), בנוכחות ההנהלה המקומית; מנהלת אחת החטיבות לנה רוזמן; ויוסי חג'ג', המשנה למנכ"ל דלתא. דבח בירך ואמר שהוא מקווה שהמזוזה תביא עמה גם מזל, ברכה והצלחה עסקית.

במסגרת העסקה התחייבה דלתא להזרים לבוגרט סכום של 50 מיליון דולר לצורך מימון פעילותה השוטפת, והיא מתכוונת לממן את הרכישה ממקורותיה העצמיים (יתרות נזילות קיימות ומסגרות אשראי לא מנוצלות). בימים האחרונים דיווחה דלתא על השלמתה של העסקה.

בוגרט נחשבת לאחת מיצרניות החזיות הגדולות בעולם. מטה הפעילות שלה נמצא בהונג קונג, מרבית מפעליה ממוקמים בסין, והיתר בתאילנד ובמיאנמר.

אייזק דבח (משמאל), לנה רוזמן, יוסי חג'ג' ונציגי המפעל  / צילום: מאו לונג
 אייזק דבח (משמאל), לנה רוזמן, יוסי חג'ג' ונציגי המפעל / צילום: מאו לונג

לקחו לתשומת ליבם: יעקב שחר, גיל שרון ויודפת הראל בוכריס נחשפו לסודות מחדר הניתוח

בכירים ובכירות הגיעו ביום ראשון למתחם שבע בתל אביב, שם נפגש פורום עמיתי בילינסון של המרכז הרפואי רבין. מטרת המפגש: קידום ופיתוח המערך לקרדיולוגיה וחיבור התורמים למחקר בתחום. לאחר האירוע נתרמו כמיליון שקלים.

פרופ' רן קורנובסקי העומד בראש המערך לקרדיולוגיה, הסביר, בין היתר, כי "צנתורי הלב מאפשרים כיום לבצע פעולות בטכניקות מיוחדות שעד לאחרונה נחשבו בגדר מדע בדיוני, ללא הרדמה וניתוח". אגב, פרופ' קורנובסקי הוא בנו של הסופר והמאייר פאול קור (יוצר כספיון), ואמו פנינה הגיעה לאירוע.

המארחים - פנחס (פיני) כהן, יו"ר קרן נוי ואמריקה ישראל ויו"ר ידידי המרכז הרפואי רבין; אורלי מסקין מנכ"לית העמותה; וד"ר איתן וירטהיים, מנהל המרכז הרפואי רבין, קיבלו את פני המתעניינות והמתעניינים, בהם: יעקב שחר, בעלי קבוצת מאיר ומכבי חיפה בכדורגל; ענת וד"ר שמואל חרל"פ, יו"ר כלמוביל; ברוריה ודודי ויסמן; יודפת הראל בוכריס, לשעבר מנכ"לית טמרס קפיטל, ופנחס בוכריס, מבעלי קרן ההון סיכון Somv; גיל שרון, יו"ר גולן טלקום; פעילת שוק ההון אביבית פלג; איש העסקים חיים הורביץ; עו"ד יהודה רוה ותמי רוה; אשת התקשורת שרון כידון ובן זוגה ד"ר אביתר נשר, המכהן כמנהל מחלקת ההשתלות בבית החולים; ורבים אחרים. 

ד"ר אביתר נשר, שרון כידון, ד"ר רן קורנובסקי וד"ר איתן וירטהיים  / צילום: אביב חופי
 ד"ר אביתר נשר, שרון כידון, ד"ר רן קורנובסקי וד"ר איתן וירטהיים / צילום: אביב חופי

יודפת הראל בוכריס ופנחס בוכריס / צילום: אביב חופי
 יודפת הראל בוכריס ופנחס בוכריס / צילום: אביב חופי

יעקב שחר ופיני כהן / צילום: אביב חופי
 יעקב שחר ופיני כהן / צילום: אביב חופי