שלושה דברים שאבי חימי צריך לעשות כדי לשקם את לשכת עורכי הדין

שקיפות, התנתקות מהיו"ר הקודם ועסקנותו הפוליטית וכן הפסקתן של תביעות ההשתקה נגד עיתונאים שמבקרים את הלשכה • פרשנות

עו"ד אבי חימי, ברכות לרגל בחירתך לתפקיד יושב ראש לשכת עורכי הדין. עכשיו, כשאתה כבר לא מינוי זמני, ואחרי שקיבלת רוב ברור ומוצק מקרב אותם עורכי הדין שהסכימו להטריח עצמם ולצאת להצביע עבורך - אתה בהחלט יכול להרשות לעצמך להתנתק לחלוטין מקודמך בתפקיד ולבצע מהלכים משמעותיים, כאלה שציבור עורכי הדין זקוק לו כמו אוויר לנשימה.

נתחיל בקיום הבטחת הבחירות שלך לשקיפות מלאה של לשכת עורכי הדין. הדוחות הכספיים של הלשכה לשנת 2018 טרם פורסמו לציבור הרחב, למרות הבטחות חוזרות ונשנות של בכירי הלשכה בחודשים שקדמו לבחירות. 2018 נגמרה כבר לפני שבעה חודשים, אבל אנחנו מצויים במצב לא הגיוני: אנחנו עדיין לא יודעים איך התנהלה הלשכה מבחינה תקציבית. כמה כסף, למשל, באמת השקיעה במאבק במתמחים, ומה היה מקורו? כמה בזבזה הלשכה בפועל על ההליכים המשפטיים שיזמה? מדובר בפרטים שחייבים להיות שקופים וגלויים לכל.

אחרי זה, כדאי היה להתפנות לעניין בוער אחר - שיקום מעמדה של הלשכה אחרי כל פרשיות אפי נוה.

זה לא סוד,שהתדמית של הלשכה בעיני הציבור ממש לא בשמיים. אפשר רק לשער מה גרם לכך, אבל אתה ודאי יודע טוב מכולם. והאמת היא שזה גם לא מאוד משנה, ויותר עניין שכבר נמצא בטיפולם של גורמי אכיפת החוק. כעת, צריך להתמקד בהווה ובעתיד.

איך עושים את זה? לאט ובזהירות. למשל, בטל את ההחלטה להותיר את הפרוטוקולים של ישיבות הוועד המרכזי חסויים. זה גם יתרום לשקיפות שכל-כך חשובה לך, וגם עשוי לשפר את התדמית של הלשכה.

אבל הכי חשוב - התנתק מכל אותה עסקנות פוליטית שהביאה את הלשכה בעיני רבים להיות עוד סמל של שחיתות ציבורית.

ועוד דבר קטן, אם אפשר: הפסק את המנהג של קודמך להגיש תביעות השתקה נגד עיתונאים שהעזו לבקר את הלשכה והעומד בראשה. זה בטח לא מוסיף כבוד ללשכה או תורם לאמון בה.